Skoda Columbus TV kijken

Jroen

Nieuw lid
ik geloof dat er maar een nieuw topic gestart moet worden met wat allemaal WEL en NIET wenselijk is tijdens het besturen van een automobiel...... want wat een vraag van Jroen over vrijschakeling al niet teweeg brengt zeg......
Idd, ik stel voor dat diegene hun gelijk ergens anders gaan staven.
Aan al de rest al vast bedankt, en Corné, ik wacht ongeduldig af :)

CDK

Forumguru
Beste forumleden,

allereerst excuses voor mijn late reactie :(

maar het antwoord op de vraag luidt......,
als er af fabriek een tv tuner in zit,(want dat is niet bij alle Columbussen zo) dient deze eerst vrijgeschakeld te worden, dat is dus iets softwarematigs, waarschijnlijk met vagcom of e.d. op te lossen, daarna is NL 1/2/3 en alle regionale zenders en dvd's te bekijken, ook tijdens het rijden...... om uit te breiden naar andere zenders zoals RTL of SBS dient een abonnement genomen te worden KPN Digitenne (je hebt een smartcard nodig) dit kost tussen de 8 en 15 euro heb ik begrepen, maar..... je hebt ook een extra interface nodig à 275,- ex btw én een extra TV tuner à 200,- ex btw, al met al nogal een investering dus....
hopelijk hebben jullie hier iets aan.

succes!

Groeten Corné

Rallye

Forumguru
I hate to say I told you so..... Bedank KPN (Digitenne) maar. Wat heb ik toch een hekel aan die club.......

Heb jij overigens een Columbus met TV (NL 1, 2 en 3) of niet.

Rooie

Actief lid
Begrijp ik goed, dat niet iedere Columbus is uitgevoerd met tv kijken (in stilstand natuurlijk) maar alleen de luxe superb uitvoering?

CDK

Forumguru
Begrijp ik goed, dat niet iedere Columbus is uitgevoerd met tv kijken (in stilstand natuurlijk) maar alleen de luxe superb uitvoering?
Niet elke Columbus is voorzien van een TV tuner, dat heb je juist geconcludeerd.

Rooie

Actief lid
is er ook een octavia versie hiermee uitgevoerd. Het is wel raar als je op internet zoekt naar een handleiding van de Columbus dat de tv wordt omschreven

Joske

Forumguru
is normaal hoor, ze gaan geen handleidingen maken voor elke columbus die anders uitgerust is. Idem voor een wagen, alle mogelijke opties worden uitgelegd in het boekje. Dus ook die, die je NIET hebt ;)

zorgt wel al eens voor verwarring bij menig nieuwe-auto-rijder..

CDK

Forumguru
Je kan het niet zien, maar door 2 x op de media knop te drukken weet je het, 1e x krijg je je MDI interface scherm, druk je nogmaals, dan krijg je automatisch je TV scherm, het is dan ook in Maxidot zichtbaar bij Media

Bedankt, je kan het dus niet aan een serienummer ofzo zien dat de columbus is uitgevoerd met een tv tuner?

Michelv.

Forumguru
Je zal het ongetwijfeld aan het onderdeelnummer van de Columbus kunnen zien, anders weten ze in Tjechie helemaal niet welke erin moet.

Bovenaan Onderaan