Skoda connect geen internet beschikbaar

Rooverz

Actief lid
Hallo mede skoda rijders,

Ik rij een OC3FL met admunsen media systeem. Ik heb daarbij ook de Skoda connect diensten zoals verkeersinfo, benzineprijzen etc. Nu krijg ik sinds een paar dagen geen verbinding meer met skoda connect. Mijn account is actief tot 2020, ik ga online via de Hotspot van mijn telefoon, welke een actieve dataverbinding heeft. Is er misschien een storing? 20180531_141702.jpeg 20180531_141655.jpeg

Ja,

Auto maakt verbinding met mijn telefoon of draagbare hotspot, maar verder gebeurd er niets.

Geen internet en alles wat er mee zou moeten werken ook niet zoals verkeersinfo, enkel de TMC manier werkt omdat die van het gewone radio signaal opgepikt word.

Ikzelf ben van regio Dendermonde in Belgie.

Mvg

Rooverz

Actief lid
Ok, wel vervelend he, gebruik het namelijk best veel. Mijn skoda komt ook uit België, zou het daar mee te maken hebben? Zeg dit omdat ik ook een bericht lees van iemand waarbij het wel gewoon werkt, of is dit misschien ook alleen tmc Info waardoor het in eerste instantie niet opvalt. Ik heb het reeds gemeld bij skoda in Nederland, waren geen probleem bekend en is doorgezet naar een andere afdeling. Misschien kan jij het melden bij skoda België?

De gewone TMC info geeft gemiddeld 100 events bij mij, via de connect geeft ie er gemiddeld 460, dus dat is mij direct opgevallen...

Rooverz

Actief lid
Ik zou het als ik jouw was meteen melden bij skoda dat er problemen zijn. Paar maanden terug was er ook een storing, heeft twee weken geduurd voor het opgelost was.....
De gewone TMC info geeft gemiddeld 100 events bij mij, via de connect geeft ie er gemiddeld 460, dus dat is mij direct opgevallen...

Rooverz

Actief lid
Ik vraag het mij af.... Toen ik belde en hiervan melding maakte was er niet bekend dat er een storing was... Toen reed ik al twee dagen zonder verbinding...

Zou het ook niet kunnen zijn met de nieuwe GPDR wetgeving er iets moest veranderd worden of iet dergelijks?

Rooverz

Actief lid
Terechte opmerkingen, geen idee, zou erg goed kunnen. Maar dan zou je er als groot bedrijf toch voor moeten zorgen dat hier tijdig op is geanticipeerd en dat alles gewoon blijft werken?

Rayzman

Actief lid
Het is in ieder geval geen algehele storing, want ik had gewoon verkeersinfo , weerbericht en benzine prijzen vandaag de hele dag.

Hoi,

Ik had gewoon niets meer...
Ik he de boel eens terug gezet naar fabriekinstellingen en nu werkt het terug als vanouds...

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Hoi,

Ik had gewoon niets meer...
Ik he de boel eens terug gezet naar fabriekinstellingen en nu werkt het terug als vanouds...

Nadat bij mij een AID in m’n Kodiaq ingebouwd was had ik hetzelfde probleempje. Factory Reset heeft ook daarbij geholpen :jaja:

Op welke manier hebben jullie hem teruggezet naar fabrieksinstellingen?
"Menu"
Scrol naar beneden
"Fabrieksinstellingen"
En dan kan je kiezen welke delen van je amundsen je wil resetten.

Ik had ineens alles genomen, moest ik uiteraard terug vanaf 0 beginnen met het terugzetten van mijn persoonlijke touch, maar goed, het voornaamste is dat alles weer werkt.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan