Skoda connect geen internet beschikbaar

Rooverz

Actief lid
Inmiddels gedaan en alles werkt idd weer. Het alleen herstellen van de instellingen van internet was niet voldoende. Ik heb echt alles moeten resetten. Tevens mijn auto uit de mijn skoda portal verwijderd en daarna weer toegevoegd... Bedankt voor de tip!

Ik heb hierover zitten twitteren en mail met Skoda en hierbij de oplossing die zij boden en het werkt:
Naar aanleiding van ons gesprek op Twitter van afgelopen zaterdag stuur ik u deze e-mail. U geeft aan dat u sinds een aantal dagen geen internet verbinding heeft en dat ŠKODA Connect daardoor niet werkt.

Met dit soort problemen is vaak een reset nodig. Hieronder leg ik uit hoe u dat kunt doen.

- Verwijder de app eerst van uw telefoon
- Gebruik uw computer of laptop en ga naar de pagina van ŠKODA Connect: https://www.skoda.nl/skoda-connect
- Het advies is om altijd de internetbrowser Google Chrome te gebruiken op een computer. De browser op uw mobiele telefoon is beperkter en geeft niet alle functies weer
- In de linkerbalk ziet u uw auto staat, hier kunt u klikken op "Wagenbeheer"
- Vervolgens kunt u hier uw auto verwijderen
- Hierna kunt u uw auto opnieuw toevoegen met uw chassisnummer. In uw geval is dat: ...........
- Er verschijnt nu een activatie-code, die kunt u in uw auto gebruiken
- Nu kunt u in uw auto uw ŠKODA Connect account weer opnieuw activeren met de code
- Installeer vervolgens de app op uw telefoon en meld u opnieuw aan

Mocht dit geen oplossing bieden hoor ik het graag van u.

johnboy

Donateur
Ikzelf krijg wel verbinding maar krijg helaas sinds 29-5 geen nieuwe ritgegevens meer door.

Zowel via de pc niet als via de Skoda Connect app. In de auto via hotspot wel verbinding lijkt het, er worden bijvoorbeeld online bestemmingen ontvangen en ik kan info opvragen via het Connect menu. Net ook maar even via Twitter navraag gedaan.

johnboy

Donateur
Update tov gisteren: radio "koud herstart" via aan en uit knop. Rit van vanochtend is geregistreerd en zichtbaar in Connect app. Ik mis 29 mei tot en met gisteren. Verbinding maken met Skoda Connect in auto werkt niet meer, krijg nu fout. Hotspot werkt normaal. File info alleen via tmc dus. Via twitter nw bericht aan Skoda gestturd. Ff afwachten, wellicht vanmiddag wel verbinding.

Vraag: bij terugzetten fabrieksinstellingen, zijn de historische ritten er dan nog?

artmrq

Nieuw lid
Hallo,

Sinds een week (dacht ik) ervaar ik hetzelfde probleem. Gebruikte Skoda Connect vooral vanwege real time verkeersinfo. Ik probeer hetzelfde te doen zoals beschreven door dirruk1970, maar ik kan de auto niet verwijderen uit de Skoda Connect portal (vind geen functie/knop o.i.d). Aan degene die dit al gedaan hebben - hoe verwijder ik de (mijn) auto van de portal??

Alvast bedankt

Bovenaan Onderaan