Skoda connect voor Superb 3?

Hallo! Sinds een paar weken heb ik Superb 3 met oa een Columbus navi met Wi-Fi, rsap, lte, sim slot in handschoen kastje, etc. Tijdens het bestellen was er geen optie Skoda connect, ik ging er vanuit dat het er op zou zitten. Het lijkt er echter niet op, als ik mij aanmeld op skoda-connect.com en mijn VIN invul dan heeft hij aan dat die niet voorzien is van Skoda connect.

Is deze functionaliteit niet beschikbaar op de Superb? Of had ik toch een optie moeten kiezen? Ik heb smartlink niet genomen, maar daar heeft volgens mij niets te maken met connect of wel? Is connect achteraf nog te activeren? Op zich lijkt mij dat alle hardware aanwezig is een het enkel software matig niet aanstaat. Klopt dat?

Ik heb zitten zoeken op internet maar ik word er niet echt wijzer van. Hopelijk kunnen jullie helpen!

Thanks!!!

Ik weet een ding: al die auto merken beloven van alles, maar als puntje bij paaltje komt zit er nooit niks op of werkt het niet. Dit al bij twee auto's meegemaakt. Dus ze zijn allemaal hetzelfde.

Op zich is het mij nooit beloofd, ik heb het gezien op de website en aangenomen dat het bij de columbus met Wi-Fi erbij zou zitten. Ik had het beter van tevoren gevraagd maar daar is het nu te laat voor ;)

Precies, bij mij idem. Staat van alles op die sites en uiteindelijk krijg je het niet, is het nog niet klaar of werkt niet. Precies wat jij zegt.

Superbst

Senior Member
Mmm, ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb alvast bijbetaald voor zowel Smartlink als Smartgate, dus we shall see binnen enkele dagen/weken...

Het lijkt alleszins (geografisch gezien) beschikbaar te zijn in België: http://nl.skoda.be/services/skoda-connect-beschikbaarheid

Wat ik echter een beetje vrees is dat dit (hardwarematig) pas zal werken met de nieuwere Colombus systemen zoals in de Kodiaq of het MY2018 van de Superb? :banghead:

Ja dat is wel flauw @demegens . Wel beloven en niet krijgen. Is wel meer gebeurd. Bij mij (en vele anderen) ontbreekt 230v en usb achterin, er zijn er nog een handvol met andere velgen dan besteld of zwarte dakrails waar mat chroom is beloofd.

Nieuwe logistieke trend "just to late levering" :laugh:

Laatst bewerkt:
ik heb helaas hetzelfde ervaren en navraag gedaan bij de dealer.
Er is een speciaal kastje voor nodig en daar hebben ze tot juni een actie voor. Kost nu 100 euro ipv 249. Zijn extra kosten maar ik zelf ga het wel laten doen.

ik heb helaas hetzelfde ervaren en navraag gedaan bij de dealer.
Er is een speciaal kastje voor nodig en daar hebben ze tot juni een actie voor. Kost nu 100 euro ipv 249. Zijn extra kosten maar ik zelf ga het wel laten doen.

Je bedoelt voor de skoda connect of refereerde je naar een andere post?

Rallye

Forumguru
@MichelLoyen : in Nederland is Skoda Connect inderdaad standaard op een Business. Als je die niet hebt, kun je hem inderdaad laten installeren voor €99,-. Heb je wel een Business, dan is er iets misgegaan bij Pon.....

Ik laat het niet doen, voegt nmm weinig toe. Ik heb Smartlink wel laten activeren; ook dat (in mijn geval Carplay) voegt voorlopig weinig toe overigens.....

@MichelLoyen : in Nederland is Skoda Connect inderdaad standaard op een Business. Als je die niet hebt, kun je hem inderdaad laten installeren voor €99,-. Heb je wel een Business, dan is er iets misgegaan bij Pon.....

Ik laat het niet doen, voegt nmm weinig toe. Ik heb Smartlink wel laten activeren; ook dat (in mijn geval Carplay) voegt voorlopig weinig toe overigens.....

Het is een Belgische leasewagen, geen business uitvoering dus :/
Ik zal eens navragen bij de dealer hoe het zit. Dat zal dan voor dinsdag zijn gezien de paasdagen.

"Actievoorwaarden: het genoemde actietarief (€99 ipv €249) wordt gevoerd bij alle ŠKODA verkooppunten in Nederland, vraag uw dealer naar de exacte voorwaarden. Voor deelname aan deze actie bij de ŠKODA servicepunten overleg met uw servicedealer. Deze introductieactie geldt tot en met juni 2017 op de beschikbare ŠKODA modellen met een bouwjaar tot en met 2015."

Waarom zou dit alleen voor modellen t/m 2015 gelden?

Ik weet een ding: al die auto merken beloven van alles, maar als puntje bij paaltje komt zit er nooit niks op of werkt het niet. Dit al bij twee auto's meegemaakt. Dus ze zijn allemaal hetzelfde.

Je hebt het 'al' bij twee auto's meegemaakt en dus zijn álle automerken hetzelfde?!?! Is dat niet een beetje kort door de bocht?

Je kunt ook voordat je de auto koopt met de dealer exact overeenkomen wat je er op wilt hebben zitten. Zorg dat dit in het contract staat, en als dan iets onverhoopt niet geleverd wordt door een fout of doordat een importeur of fabrikant eenzijdig besluit de levering aan te passen, dan kan je alsnog levering eisen of in ieder geval om compensatie vragen.

Je hebt het 'al' bij twee auto's meegemaakt en dus zijn álle automerken hetzelfde?!?! Is dat niet een beetje kort door de bocht?

Je kunt ook voordat je de auto koopt met de dealer exact overeenkomen wat je er op wilt hebben zitten. Zorg dat dit in het contract staat, en als dan iets onverhoopt niet geleverd wordt door een fout of doordat een importeur of fabrikant eenzijdig besluit de levering aan te passen, dan kan je alsnog levering eisen of in ieder geval om compensatie vragen.
Jij hebt waarschijnlijk nog niet zo veel ervaring met nieuwe auto's en de aflevering ervan. Nu ik heb in mijn leven al veel lease auto's gekregen ( lees zo'n 12 stuks) en er is altijd wel wat. En als er betaald is trek je vaak aan het kortste eindje. Bij een 2e handjse heb je weinig te melden dan koop je wat je in de showroom ziet. Een groot verschil dus. Overeen komen... tja dat kan je alles, maar als men het niet nakomt heb je er niks aan. En iets eisen via een lease wagen.... jij snapt het niet helemaal volgems mij!

gdisselkoen

Forumguru
Er zijn 2 systemen die ongeveer hetzelfde doen, alleen op een andere manier. Dat zijn SmartGate en Connected. SmartGate is de officiële Skoda optie en wordt in Nederland niet geleverd. Connected is de oplossing van PON, de Nederlandse importeur, en wordt alleen in Nederland geleverd.

SmartGate is, in de landen waar het geleverd wordt, als optie te bestellen. Connected wordt door PON standaard op de business uitvoeringen geleverd, en is achteraf in te bouwen op alle overige uitvoeringen.

Beide systemen bieden de mogelijkheid informatie over de auto te raadplegen via 1 of meerdere Apps op de telefoon (of tablet). De manier waarop de gegevens verstuurd worden naar de Apps is echter nogal verschillend. SmartGate gebruikt daar WiFi voor, de Connected oplossing gebruikt daar het GSM netwerk voor.

Hoe SmartGate exact werkt weet ik niet. Ik heb dit in laten bouwen in België, voor dat de Connected oplossing er was, maar dat is helaas niet goed gegaan. Na inbouw wilde de auto niet meer starten, en dat is best onpraktisch voor een auto, en het is weer uitgebouwd.

Wel weet ik dat je met je telefoon of tablet een verbinding moet maken met een speciaal WiFi netwerk dat specifiek voor SmartGate is. Of je dan nog steeds internet in de auto hebt weet ik niet. Weet ook niet of dit blijft werken wanneer het contact uitgezet wordt.

Of het nuttig, handig of noodzakelijk is, dat moet je voor jezelf uitmaken. Net als bij alle andere accessoires die je wel of niet kiest.

De kosten van Connected zijn normaal €249,- inclusief inbouw en (3-jarig?) abonnement. Ik heb gehoord dat er op dit moment een actie is waarbij het slechts €99,- kost. De dealer kan je daar ongetwijfeld meer over vertellen.

Onlangs ben ik nog een andere optie tegengekomen: Skoda Connect. Dit lijkt erg veel op de oplossing van PON als ik naar de App kijk, maar is net iets anders van opzet. Het is ook geïntegreerd in het menu van de auto en is volgens mij leverbaar op de Kodiaq.

Jij hebt waarschijnlijk nog niet zo veel ervaring met nieuwe auto's en de aflevering ervan. Nu ik heb in mijn leven al veel lease auto's gekregen ( lees zo'n 12 stuks) en er is altijd wel wat. En als er betaald is trek je vaak aan het kortste eindje. Bij een 2e handjse heb je weinig te melden dan koop je wat je in de showroom ziet. Een groot verschil dus. Overeen komen... tja dat kan je alles, maar als men het niet nakomt heb je er niks aan. En iets eisen via een lease wagen.... jij snapt het niet helemaal volgems mij!

Pardon zeg! Ik reageer alleen op jouw post waarin je vrij snel een conclusie trekt over alle auto fabrikanten én aangeeft ervaring te hebben met twee auto's.

Dan kan je boos worden op mij, maar lees je post maar eens terug.

Niet zo netjes om dan met een tirade terug te komen.

Ernst001

Nieuw lid
Buiten de discussie of dit nu wel of niet op je auto had moeten zitten mis je er mi niet zo heel veel mee. Bij mij zit het er wel op, je kan je auto tracen, ongetwijfeld kunnen anderen dat dan ook maar I don't care en je kunt oa je verbruik tov anderen zien. Vermakelijk maar ik kijk er na 6 maanden niet heel veel meer naar.

Ernst001

Nieuw lid
Ter aanvulling van bovenstaande: als je de auto enkel zakelijk rijdt zou het wel zeer nuttig kunnen zijn, je beschikt namelijk wel direct over een sluitende rittenregistratie.

Bovenaan Onderaan