Skoda-direct.nl

Maarten

Forumguru
In de laatste versie van Skoda magazine las ik een artikel over Skoda-Direct.nl

Dit is een nieuwe site van Skoda waar je internet only modellen kunt kopen die gewoon afgeleverd worden door de dealer.

Helaas is de site nog niet online, hij vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord.

Ben wel benieuwd wat de financiële voordelen zullen zijn.

octofreak

Actief lid
Ik denk dat er geen voordelen zijn. Immers je kunt altijd nog gewoon bij de dealer proefrijden, alles vragen wat je wilt, een offerte laten maken en dan toch via internet goedkoop bestellen??

Hetzer

Forumguru
site is online!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

perbericht

Skoda start onlineverkoop

leusden - Opnieuw kunnen via internet nieuwe auto's worden besteld. Na de mislukte projecten bijvoorbeeld van DirectAuto, Autobytel en SsangYong gaat nu Skoda proberen via de digitale snelweg een auto bij de internetter voor de deur te parkeren. De koper kan alles op de site www.skoda-direct.nl regelen, van het samenstellen, het bestellen tot het betalen van de Skoda. Alleen voor de ontvanst van de sleutels moet de koper uit zijn stoel komen

De webwinkel opent op 1 februari zijn orderboeken. Via de site zullen alle modellen te koop worden aangeboden, maar de importeur start met enkele types. De Fabia Edition bijt het spits af. De wagen, uitgerust met 1.2-benzinemotor, kost € 12.495,- waarmee de auto scherper is geprijsd dan normaal.

De importeur geeft aan dat het "succes van de Fabia bij jongere kopersgroepen en de aanstaande komst van de Yeti (een Cross-over, red.) de gemiddelde leeftijd van de Skoda-koper verder doet dalen. Door in te spelen op de sterke groei van het aantal consumenten dat online zijn aankopen doet, waarbij het bestede bedrag per jaar groter wordt, is het merk voorbereid op een toekomstige generatie autokopers die deze manier van aankopen als zeer vanzelfsprekend ervaart," aldus de woordvoerder.

De zegsman claimt dat de dealer nauw betrokken blijft bij de online verkochte Skoda's. "De koper haalt de auto op bij de dichtsbijzijnde dealer, waar ook het onderhoud worden uitgevoerd

bron : telegraaf

EdK

Forumguru
Tja leuk online je wagen kopen !
En 1600 euro je zak in is natuurlijk ook fijn.
Maarr denk dat de dealer de dupe is van het systeem, en deze mag straks alleen nog verdienen aan het onderhoud, waar dan ook nog eens de kans bestaat dat die prijzen omhoog gaan omdat de dealer ook een bepaalde minimale omzet moet draaien om rond te komen !

Maar ik behoor momenteel niet tot Pon zijn toekomstige generatie en ga lekker naar de dealer, want een persoonlijke benadering blijft voor mij nog steedserg belangrijk

MarcoO2

Forumguru
Uit de Leeuwarder Courant:

Skoda zoekt jonger publiek

• LC | Gepubliceerd op 30 januari 2009, 13:13
B82135129Z_1_200901_923841h.jpg

LEUSDEN - Skoda-importeur Pon in Leusden wil een jonger publiek bereiken. Dit is volgens woordvoerder Jacques Geijsen het belangrijkste motief voor het Tsjechische automerk om nieuwe auto's via internet te koop aan te bieden. Een vast pakket, een vaste prijs en geen inruil. De koper moet zelf maar zien hoe hij zij oude karretje kwijtraakt.
Voor Geijsen gaat het niet om een experiment. Skoda verkocht afgelopen jaar bijna tienduizend auto's aan vooral oudere klanten. ,,We hebben bewust voor dit kanaal gekozen, omdat veel jongeren van internet gebruik maken.''
Meer hierover in de Leeuwarder Courant van 30 januari.

octaviabas

Senior Member
nooit geweten dat autobytel ook van Pon is
Registrant skoda-direct.nl:
AUT017211-TRUES
Autobytel.nl
Transistorstraat 44 4
1322CG ALMERE
Netherlands

Maarten

Forumguru
De online verkoop gaat gelijk op met de echte verkoop denk ik. Ze zijn nog niet verder dan 4 verkochte exemplaren!

Maarten

Forumguru
In mijn beleving gaat dit zo niet werken. Men zal het anders moeten aanpakken.
Laat ze bijvoorbeel een configurator op de site zetten waarbij je de auto naar eigen wens kunt samenstellen. Uiteraard rekening houdende met de voorraad die ze hebben.
In ieder geval denk ik dat ze het anders moeten doen dan ze nu doen!

EdK

Forumguru
Dat hele internet kopen van een Skoda gaat mijn inziens niet werken !
Je wil toch ruiken / voelen / proberen ??
Ik ben wel eens benieuwd wie hier binnen het forum op deze wijze een Skoda zou kopen !!

En dan er vanuitgaande dat alle modellen bestelbaar zouden zijn !!

Misschien kan fabia eens een pol aanmaken hierover ??

Bovenaan Onderaan