Gewichtsverschil tussen sedan en combi is te verwaarlozen, en het verbruik is sterk afhankelijk van de omstandigheden.
De draagarmrubbers die genoemd zijn, zijn een punt bij alle Fabia I's (t/m 2007), en ook lekkende achterportieren zijn een standaardoptie, die vrijwel geen enkele bezitter heeft aangevinkt. Lekkende achterportieren kun je checken door de vloerbedekking onder en achter de voorstoelen te checken en daarbij ook de opstaande randen naar het achterportier checken. Is de vloerbedekking ook maar enigzins vochtig, mag je uitgaan van een lekkend achterportier. Dat is prima te verhelpen door de bekleding te demonteren, en de afdichting tussen binnenplaat en buitenplaat af te kitten, maar is wel een mogelijkheid om de prijs naar beneden bij te stellen.
Ander dingetje waar je op moet letten: als de binnenverlichting niet aangaat bij het openen van het portier, of juist op een vreemd moment aangaat: hoogst waarschijnlijk een probleem met microswitch in het portierslot. (via een specialist in Apeldoorn voor 50 euro te verhelpen, garages vernieuwen vaak het deurslot en dan kost het 150-200 euro, dus ook een optie om de prijs bij te stellen).
Van de AQW motor is bekend dat ie nog wel eens een lekke koppakking heeft (meestal merkbaar aan verlies koelvloeistof) en regelmatig wordt de vervanging slordig gedaan, waardoor de (losse) cilindervoeringen niet op hun plaats blijven, en je daarna opnieuw problemen krijgt (typisch kenmerk bruinig koelmiddel door vermenging met olie, 'mayo' onder de oliedop, en verlies van koelvloeistof).
Overigens voor andere auto's: je kunt ook op
autoweek een kentekencheck doen, en dan krijg je de motorcode duidelijk te zien bij de gegevens.