Skoda Fabia 1.4 MPi uit 1-2002 ( 85,5 Dkm NAP ) sedan

WiLLoW_TieN

Nieuw lid
Maar jij hebt een 16v zo te zien en welicht is die ook lichter vwb gewicht tov dan de sedan ?
 
Laatst bewerkt:

WiLLoW_TieN

Nieuw lid
Tja...twijfel wat is nu wijsheid ? Voor die 1.4MPi gaan ?

Ga nu kijken en rond 10:30 een proefrit maken. Wat praten over de prijs.

Zal de bekleding bij de achterportieren controleren. De dop van de koelvloeistof.

De staat van het blok. Etc etc Heb mijn GSM ( S5 ) mee dus ik kan onderweg op het forum ;)
 
Laatst bewerkt:

WiLLoW_TieN

Nieuw lid
Ben wezen kijken en proefrijden. Laat hem staan vanwege een onderbuik gevoel.
Plus er zaten toch wel wat kleine dingen aan die tesamen de "druppel" waren.
De zoektocht gaat verder....!

Wagen stond ook volgens hun verkeerd geprijsd...staat nu voor € 2750,---* ( excl. kosten rijklaar van € 495,-- ) ???

De € 2250,-- incl. APK zoals telefonisch door hun voorgesteld kon eigenlijk ook niet ??

Nu --> http://link.marktplaats.nl/m849046949

* = Stond dus eerst voor € 1950,-- ( excl. kosten rijklaar ) ?
 
Laatst bewerkt:

WiLLoW_TieN

Nieuw lid
Rondom toch wat kleine deukjes. Kras op achter passagierdeur rechts. Motor kachel aanjager klonk op stand-4 als voorbijkomende vrachtwagen ( lagertjes ) ? Blok was aan voorzijde nat van olie. Koplampen idd dof. En dat met die prijs ???

Rondom toch wat kleine deukjes. Kras op achter passagierdeur rechts. Motor kachel aanjager klonk op stand-4 als voorbijkomende vrachtwagen ( lagertjes ) ? Blok was aan voorzijde nat van olie. Koplampen idd dof. En dat met die prijs ???

Hier de verwijderde advertentie -->

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...akeld.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
 
Laatst bewerkt:

Gunner

Forumguru
wat betreft kleine deukjes en krasjes; wat verwacht je daar dan precies van van een auto van die leeftijd? vind dat niet altijd even reëel.

Maar goed, voor de rest. een nat motorblok klinkt inderdaad niet best.
 

WiLLoW_TieN

Nieuw lid
Het was ook meer de combi van die "dingetjes" en O ja Mijnheer € 2250,-- incl. APK gaat niet lukken....

Want wij komen terug op onze telefonische aanbieding aan u.

Dus hoeveel meer bent u bereid te betalen ? ? ?
 

turboturbo

Forumguru
Ik had een paar jaar geleden het omgekeerde; ik kwam met m'n pa de showroom binnen met een marktplaats advertentie uitgeprint, met de prijs.

Staat er op de betreffende auto een prijsbordje met 2 prijzen: een meeneem prijs en eentje die geldt wanneer je wilt inruilen (hogere prijs)

Stond inderdaad ook in de advertentie, maar ja; dat hadden wij even niet gezien. En m'n pa wilde toch ook inruilen... En garantie. En een gratis beurt (vervanging vd distributie riem was niet terug te vinden in de historie dus het zekere voor het onzekere genomen)

Tijdens de onderhandeling (ná de proefrit, niet ervoor!) bleek dat geen probleem. Bij de berekening van de offerte werd tegemoet gekomen aan onze verwachting, en als startpunt werd netjes de lagere meeneemprijs gehanteerd.

N.b. En via een lagere inruil was het voor de garagehouder niet te compenseren want het wrak wat we achterlieten ging direct naar Afrika!
 

Cordoba

Forumguru
Gewichtsverschil tussen sedan en combi is te verwaarlozen, en het verbruik is sterk afhankelijk van de omstandigheden.

De draagarmrubbers die genoemd zijn, zijn een punt bij alle Fabia I's (t/m 2007), en ook lekkende achterportieren zijn een standaardoptie, die vrijwel geen enkele bezitter heeft aangevinkt. Lekkende achterportieren kun je checken door de vloerbedekking onder en achter de voorstoelen te checken en daarbij ook de opstaande randen naar het achterportier checken. Is de vloerbedekking ook maar enigzins vochtig, mag je uitgaan van een lekkend achterportier. Dat is prima te verhelpen door de bekleding te demonteren, en de afdichting tussen binnenplaat en buitenplaat af te kitten, maar is wel een mogelijkheid om de prijs naar beneden bij te stellen.

Ander dingetje waar je op moet letten: als de binnenverlichting niet aangaat bij het openen van het portier, of juist op een vreemd moment aangaat: hoogst waarschijnlijk een probleem met microswitch in het portierslot. (via een specialist in Apeldoorn voor 50 euro te verhelpen, garages vernieuwen vaak het deurslot en dan kost het 150-200 euro, dus ook een optie om de prijs bij te stellen).

Van de AQW motor is bekend dat ie nog wel eens een lekke koppakking heeft (meestal merkbaar aan verlies koelvloeistof) en regelmatig wordt de vervanging slordig gedaan, waardoor de (losse) cilindervoeringen niet op hun plaats blijven, en je daarna opnieuw problemen krijgt (typisch kenmerk bruinig koelmiddel door vermenging met olie, 'mayo' onder de oliedop, en verlies van koelvloeistof).

Overigens voor andere auto's: je kunt ook op autoweek een kentekencheck doen, en dan krijg je de motorcode duidelijk te zien bij de gegevens.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Misschien is dit een alternatief voor je: linkje? (voordeel jaartje jonger, 1.4 -16V blok dat iets zuiniger rijdt, en een airco erin)
 
Bovenaan Onderaan