Zo, kom nog even terug op mn verbruik...ik heb er nu 560 km op zitten, en de wijzer staat op de helft. gemiddeld draai ik met het stuk snelweg erbij nu 4.5/4.7 en dat zijn vertrouwde beelden. Auto loopt ook erg lekker vergeleken mat daarvoor. Dus ik ga nu trouw ieder jaar het luchtfilter vervangen. Kom ik nog even terug op de thermostaat....ik heb m terug kunnen brengen, want het vermodelijke huis (een langwerpig huis met 2 uistekende aansluitingen, bevestigd met maar 2 boutjes en een temp sensor ingebouwd) behuisd niet de goedkope mechanische thermostaat die TC mij gaf, vanuitgaande van het bouwjaar en type motor.
Er zijn dus meerdere mogelijkheden....en het schijnt dat het verschil in prijs van het bewuste onderdeel 80 europ kan schelen...Ik vrees dat ik dus het dure onderdeel heb, want al vanaf dat ik de fabia heb is dit "euvel" er. het zou onder garantie gemaakt worden, maar betreffende garage was in de tussentijd opgeruimd vanwege frauduleuze praktijken (Marc Janssen-Willens, Overpelt)
Is er iemand in de zaal die hier uitsluitsel over kan geven? Het onderdeel wat ik als thermostaat huis aanzag is deze, en daar zit een temperatuursensor in gebouwd, en mogelijk ook de thermostaat, maar dat weet ik dus niet:
En ja...deze staat als VW Polo thermostat housing....maar hij zit er toch echt op bij mijn skodaatje
Ik heb deze gedemonteerd gehad, maar kon niks van een mechanische thermostaat waarnemen....