Skoda Fabia 2005

Canon-Eye

Forumguru
Voordeel van de 1.4 8-klepper boven de 16v uitvoering vond ik de veel betere souplesse onderin. Die 16-klepper moet je behoorlijk in de toeren houden, dat was mij veel te nerveus, jachterig en meer herrie.
Ik heb destijds in 2002 met beide uitgebreid proefgereden en toen bewust voor minder pk's en veel soepeler rijgedrag gekozen.

Probeer dus vooral eerst zelf waar je je 't prettigst bij voelt! :jaja:
 

turboturbo

Forumguru
Klopt @Canon-Eye , de 8V heeft een bijzonder mooi koppelverkoop voor een benzine motor. Maar volgens mij is na 2003/2004 geen enkele 1.4MPI meer geleverd.... (wegens normen uitstoot viel het doek voor deze oudere motor)

Zijn er nog problemen met oprekkende kettingen?
Nee. Wel bij de 1.4MPI (maar volgens mij ook slechts sporadisch - iig niet vergelijkbaar met de TSI kettingen!)

De 1.2 driecilinder heeft een ketting, de rest van de motoren genoemd uit mijn post eerder hebben allen een distributieriem.
 
Laatst bewerkt:

IHC966

Lid
Heb een mooie 2.0 gezien met 70K op de klok. Zijn dit dezelfde 2.0 motoren die ook in de 3BG Passat liggen?
 

Cordoba

Forumguru
Als je het kenteken hebt, kun je kentekencheck doen en de motorcode achterhalen. Als een Passat 3BG hetzelfde blok heeft, heeft ie ook dezelfde motorcode.
 

IHC966

Lid
Die motoren lusten wel een slokje olie. AZL en AZM bijna hetzelfde. Als het eens tot een proefrit komt, zal ik de auto wel uitlezen en kijken wat VCDS aangeeft.
 
Laatst bewerkt:

IHC966

Lid
Vandaag in een fabia van 2010 gezeten, ruimte valt niet tegen. Alleen de prijs is te hoog. Misschien dat begin 2008, het nieuwe type wat is. Hangt er vanaf wat er bij moet. Niets testen in VCDS, alleen kijken of die de juiste motorcode aangeeft.
 

IHC966

Lid
Zal hem toch uitlezen voordat ik wat koop. Meldingen eruit halen en dan een stuk rijden en kijken of er wat terugkomt.
 
Bovenaan Onderaan