Skoda Fabia China.

darkprojectx

Forumguru
Houdt er wel rekening mee dat als de lampjes op een andere plek zitten dat de lichtunit (achter gedeelte van de lampen waar de lampjes ook daarwerkelijk in zitten) eribij wordt besteld.
Tevens KAN (hoeft niet) de bezetting (bedrading) van je connector verschillen met die van de chinese lampen.
Even goed nakijken/navragen. Niet dat je voortaan remt met je knipperlichten ofzo.

turboturbo

Forumguru
... Niet dat je voortaan remt met je knipperlichten ofzo.
Off topic, maar dat zie ik best wel eens bij oudere auto's; waarschijnlijk een massa probleem of corrosie in de unit. Remt de auto, gaan ineens zijn achterlicht uit en knipperlichten aan. Zet diegene z'n knipperlicht aan, gaat z'n achterlicht knipperen :945: en komt er een banaan uit het derde remlicht. 't Is wel heel gezellig om naar te kijken :uitlachen:.....

Maarreh... omsolderen is vast zo gedaan (draadjes omwisselen). Maar 't zou wel naatje zijn als de stekkers zelf ook niet passen, nee.

Houdt er wel rekening mee dat als de lampjes op een andere plek zitten dat de lichtunit (achter gedeelte van de lampen waar de lampjes ook daarwerkelijk in zitten) eribij wordt besteld.
Tevens KAN (hoeft niet) de bezetting (bedrading) van je connector verschillen met die van de chinese lampen.
Even goed nakijken/navragen. Niet dat je voortaan remt met je knipperlichten ofzo.
Ik zou er van uitgaan dat de connectors naar dezelfde lichten zullen linken, anders is het allemaal extra ontwerpwerk enzo. Ik denk dat je wel wat kans hebt dat de achterlichten interchangeable zijn. Zou daar iets vermeld bij zijn in de productendatabase?

piair1982

Forumguru
De fabia 2 is in het achterlicht alles geïntegreerd. Dus niet zoals bij de fabia 1 dat je achterlicht uit twee delen bestaat.

piair1982

Forumguru
Waar heb je die kennis vandaan? Het lijkt me uit kostenaspect absoluut niet zinvol voor china een andere constructie te verzinnen dan dat er in europa gebeurt.

Rictavia

Actief lid
En toch is het zo, kijk maar eens naar de foto's een pagina terug, te achteruit rij lichten zitten duidelijk op een andere plek!

Kostenaspect en China? Juist!

piair1982

Forumguru
Er komt bij mijn fabia de complete lamp met fittingen in een unit eruit. Ook al zit het anders, de montage schroeven moeten hetzelfde zijn.

Rictavia

Actief lid
Gaan rond de 200 euro kosten. Moet nog even vragen of het incl. verzendkosten is!

Kan ze bestellen vanaf Januari!

Rictavia

Actief lid
Ik zal het eens vragen, zijn er nog meer vragen? Bundel ik ze netjes in een email. Krijg meestal wel snel een berichtje terug!

nomad

Senior Member
Beetje offtopic, maar de chinese Octavia heeft ook LED achterlichten. Hebben ze die niet voor de Fabia ?

laagvlieger

Forumguru
Ik heb contact opgenomen met alibaba.com. Deze website verkoopt auto-onderdelen voor de chinese markt en ook onderdelen voor de Fabia daar. Maar helaas nog niet deze achterlichten.
De chinese Fabia heeft ook een nieuwe bumper met reflectoren zoals de Octavia:
19141325.jpg

Chatslet

Forumguru
Zou het niet eens kunnen zijn dat het achteruitrijlicht en het mistlicht bij de chinese variant anders om zitten zoals bij engelse auto's ook het geval is? Het stuur dat aan de rechter kant zit verraad het eigenlijk wel een beetje. Dan hebben we dus ook meteen het antwoord: Nee, dat mag niet in Nederland want dan zit je achteruitrijlicht aan de verkeerde kant en daar voor moet je een aantekening op je kentekenbewijs hebben.

Rictavia

Actief lid
China heeft het stuur, net als wij, aan de linker kant zitten.

Denk dat je in de wat bent met Hong-Kong, zij hebben het stuur aan de rechter kant zitten, is ook van Engeland geweest...

Heb van de week een zeldzame set FAW-Jetta achterlichten besteld in China/Hong-Kong voor een mooie prijs. Zal volgende week eens aan ze vragen of zij ook deze Fabia achterlichten kunnen leveren, want om eerlijk te zijn is €100,- per kant toch wel veel...

Bovenaan Onderaan