Skoda Fabia combi 1.2 TDI stopte er plotseling mee

turboturbo

Forumguru
Klein Gunnewiek is volgens mij een gerenomeerd demontage bedrijf idd.
Ik zie ze altijd tussen de aanbieders staan op schadeautos.nl.

Als je Googlet op gereviseerde brandstofpomp dan kom je ook terecht bij diverse bedrijven die dergelijke onderdelen reviseren.
 

rocket

Senior Member
Thx heb net even Gebr. Klein Gunnewiek gekeken kost 450 euro dat is nog al wat voor zo`n kleinding.

Edwin
 
Laatst bewerkt:

Monteurtje

Forumguru
Als je 450 euro al heel wat vind, dan val je steil achterover bij het horen/lezen van de originele prijs. Schrik niet 1600!!!! euro incl. btw
 

Desperado

Forumguru
De autodemontagebedrijven zijn behoorlijk goed op de hoogte van nieuwprijzen en vraag en aanbod en passen daar vanzelfsprekend hun prijzen op aan. Ook daar moet de kachel branden natuurlijk. Klein Gunnewiek is een hele goede, heb ik meermaals zaken mee gedaan en altijd heel prettig contact gehad en prima leveringen enzovoort.
 

Blackokkie2

Forumguru
Als je 450 euro al heel wat vind, dan val je steil achterover bij het horen/lezen van de originele prijs. Schrik niet 1600!!!! euro incl. btw
Echt totaal belachelijk die prijzen van onderdelen. Ik bedoel hoeveel onderdelen zitten er op/aan/in een auto? Zeg, nieuwprijs is 25000,-euro, ik denk dat je zomaar op 50000 onderdelen komt. Dan mag per onderdeel de verkoopprijs bij de dealer dus maximaal 50 cent zijn en dan heeft de importeur er al aan verdient en de fabrikant ook. Plus dat die verkoopprijs inclusief BPM is wat niet op losse onderdelen zit.
 

Joske

Forumguru
03P130755 is het onderdeelnummer en de nieuwprijs daarvan bij je plaatselijke stealer bedraagt +- €1130

dus de prijs die @Monteurtje zegt zal inclusief montage zijn vermoed ik?
 

Monteurtje

Forumguru
Heb vanochtend gekeken, maar waarschijnlijk heb je nog een oude versie van ETKA ofzo. Want de prijs is echt +/-1340 ex en dat is 1621 incl. btw. EXCLUSIEF montage. Niet elke dealer is een stealer, want je kunt ook een alternatief bieden zoals dat laatst bij ons gebeurd is.
 

ertromp

Forumguru
Dat zijn prijzen! Dan is afhankelijk van bouwjaar km stand van de sloopauto waar die pomp die Klein Gennewiek aanbiedt niet gek. Goede tip @Monteurtje :thumbsup:
 

Joske

Forumguru
Heb vanochtend gekeken, maar waarschijnlijk heb je nog een oude versie van ETKA ofzo. Want de prijs is echt +/-1340 ex en dat is 1621 incl. btw. EXCLUSIEF montage. Niet elke dealer is een stealer, want je kunt ook een alternatief bieden zoals dat laatst bij ons gebeurd is.
dat kan idd, ik kijk in een ETKA online, waar er "Europese prijzen" in de database zitten. Is wel de eerste keer dat ik een bevestiging van afwijking in prijs te zien krijg.

is het artikelnummer identiek aan hetgeen ik gaf in mijn voorgaande post? (ben gewoon nieuwsgierig, wil mijn gelijk niet halen ofzo ;) )
 

muurman

Senior Member
Maar het kan ook gewoon wat anders zijn? Verstuivers willen het ook wel eens begeven. Heeft mijn collega 2 keer om stil gestaan ( die heeft nu nog 1 te gaan ... )
En voordat je gebruikt koopt. Informeer ook eens naar coulance.
 

Vlaar032

Senior Member
Weet je zeker dat het niet de beruchte ketting is die ik pas heb laten vervangen? Oliepomp/balans as ketting? In de ruimte om de ketting heen zit een soort 'vang' die ervoor zorgt dat die bij breuk om de krukas slaat en hem blokkeert. Dan zit de motor wel vast maar het is dan geen vastloper door te weinig olie. De ketting moet er dan vanaf, dan is de krukas (vaak) weer los. Deze ketting zit achter de distributie. Het is een ontwerp 'hickup' van de 3 cyl VAG dieseltjes. Op mijn review van de Autoweek heb ik er ook wat over geschreven. Deze link: http://www.autoweek.nl/autoreview/37073/skoda-fabia-combi-14-tdi-80pk-ambition

Het start-stop systeem maakt dat deze ketting sneller (kan) breekt (breken) dan bij wagens die dat niet hebben.

Ik had ook nog een fotootje geplaatst van het onderdeel waar de ketting bij hoort. In de 1,2 tdi zit het ook. E.e.a. wordt aangedreven vanaf de krukas. Zie http://www.skodaforum.nl/forum/media/oliepomp-en-balansas-unit-1-4-tdi-ligt-op-zn-kop.988/
 
Laatst bewerkt:

rocket

Senior Member
Zo auto weer terug en het was niet de hogedruk pomp maar 2 verstuivers die niet meer goed waren, auto rijd nu nog beter dan er voor , ook gelijk een nieuwe distributie laten monteren bleek dat de riem niet helemaal op tijd te staan , heeft de vorige garage gedaan Hamers wat een piep tent nooit meer naar toe kunnen echt niks.

Edwin
 

Joske

Forumguru
bedankt voor de terugkoppeling! dat zal vast wel geschild hebben in de kostprijs zeker? (alhoewel verstuivers nu ook niet zo goedkoop zijn natuurlijk..)
 
Bovenaan Onderaan