Skoda Fabia Combi 2019 - knopje op dashboard

VierWielen

Nieuw lid
Sinds een kleine week in het bezit van een Skoda Fabia Combi (Clever 2019).

Naast het stuur zit een schakelaartje en kom er maar niet achter waar deze voor dient.

Hopelijk weet iemand hier meer.

Alvast dank! IMG_0954.jpg

Captain Hook

Forumguru
Dit ziet er uit alsof de vorige eigenaar daar zelf een extra aan/uit schakelaar heeft gemonteerd.
Voor iets... (?)

Kun je 'm niet voorzichtig eruit wippen en kijken waar de draden heen gaan? Of checken bij de zekeringenkast of daar wellicht iets extra's is gemonteerd?

En als je die schakelaar aan/uit zet? Niks gemerkt/gezien dat er iets aan of uit gaat?

VierWielen

Nieuw lid
Interessant, dat zou ik eens kunnen doen. Heb inderdaad al de schakelaar een keer omgezet, maar zie of hoor niets gebeuren.

Zal ook eens de zekeringkast checken.

Herperduin

Forumguru
Zou het iets kunnen zijn dat te maken heeft met later ingebouwde rittenadministratie. Heb daar nog nooit zo’n knopje voor gezien maar vaak wel andere kastjes etc die later ergens op dit plaats gemonteerd werden in leaseauto’s om km’s te registreren.

EdK

Forumguru
Zakelijk / prive rijden !
Zal me niets verbazen als de black box van de firma nog ergens zit ingebouwd !?
Werkgever was het bij 2 auto's ook vergeten en we hebben die oude bedrijfswagens nog tijd in Afrika zien rijden.... :D

Hakar

Donateur
Zit er misschien een anti marter electroshock ingebouwd in de motorruimte, of heeft dit er in gezeten?

Zoiets als dit?

Hierbij wordt aanbevolen om een aan / uit schakelaar in de auto te plaatsen om het in en uit te kunnen schakelen als je in de motorruimte handelingen moet verrichten.

Bakkertje

Forumguru
Schakelaar voor de constante spanning van de trekhaak?

Wel interessant, ben heel benieuwd waar het voor is, het is in ieder geval niet origineel.
Als je het kapje van de zekeringhouder eraf wipt kun je dan zien waar de draden heen gaan?

Misschien via via proberen te achterhalen bij de vorige eigenaar?
Als ie uit de lease komt weet de leasemaatschappij het wellicht?

Het kan echt van alles zijn..

VierWielen

Nieuw lid
Schietstoel zou een wenselijk functie zijn:LOL:.

Ik heb het draadje gevolgd en direct daaronder net boven het zekeringenkastje lijkt een soort unit te zitten (bevestigd met dubbelzijdig tape). Uit diezelfde unit, gaat een ander draadje waar een label aan zit met het merk TomTom. Dit is heel vaag op de foto te zien.

Het lijkt mij dus inderdaad op een soort gps/tracking device. Mocht dit toch iets anders zijn, commentaar is weer meer dan welkom. Bedankt zover voor jullie enthousiasme! Fabia.jpg

EdK

Forumguru
En het schakelaartje is dus om van zakelijke naar prive ritten te schakelen zodat je dit kunt overleggen aan die blauwe brieven brigade....

Tees

Donateur
Vooral eruit trekken dat ding zou ik zeggen! Leuk voor de leasemaatschappij, maar die horen ze zelf te verwijderen voor verkoop. Helaas doen ze dat vaak zat niet.

Bovenaan Onderaan