Nou
@Tees ik weet niet anders dan dat in de sector waar ik me al jaren in beweeg die dingen er ingebouwd zitten.
Kwamen erin jaren 90 uit me hoofd onder mom voor de belastingdienst , maar zeker niet om je te controleren....
Was nog met een cardridge systeem 1 voor de even week en 1 voor de oneven week !!
Alleen EdK had een derde die ik de sjoemelbox noemde....
Die ging er bij mij in als ik privé ging rijden........ en was de box vol dan liep ik even naar de buren en las ik deze uit en was die weer leeg en bruikbaar.......
Hoe vaak ik naar garage ben gestuurd door werkgever want ze miste data....... tsja en ik wist van niets...
Moet die box nog steeds ergens op zolder hebben liggen......
En nu zit er een vergelijkend systeem in, maar die zit gewoon in de uitleespoort ( waar vcds stekker ook in gaat ) ingeplugd !
En heb een app waar ik dus alle ritten kan zien die ik maak en ook eventuele storingen krijg te zien.
En dan 1x per week krijg ik per email (zakelijk) een pdf toegestuurd met me ritten registratie.
En elke Jan BoerenL#l kan die dongle in een wagen steken zonder dat jij er weet van hebt !
Bij ons zijn ze daar dan open mee, en word ook gebruikt voor als er plotseling een storing is om te kijken wie er het dichts in de buurt is en er dus heen kan !?
En men heeft één keer geprobeerd om me te verantwoorden aan de hand van deze gegevens, wel heb ze aangekeken en weg gelopen en gezegd dat die dingen er toch voor de belasting in zaten en niet ter controle !!??
Dus zou maar eens kijken bij de bedrijfswagens op jullie bedrijf of er ook niet stiekum zo'n dongle is geplaatst of af en toe word geplaatst.....