Skoda Fabia II, 2010

De egr klep is niet vervangen, om de simpele reden dat ie niet kapot is. Het was de gasdruksensor, die overigens bij de garage die 1200 euro wilde doorrekenen voor de egr klep vervanging, in mei 2017 ook al vervangen was door een b-merk exemplaar. Mijn eigen garage heeft er weer een nieuwe in gehangen en de auto rijdt weer perfect.

Met weinig moeite en af en toe toch redelijk optrekken rij ik nu ook ineens 1 op 20, wat ik daarvoor ook niet haalde.... Volgende week eens de rechtervoet in bedwang houden...

Ook de carkit (Bury 9068) zit er naar volle tevredenheid in. Kom maar op met die kilometers....

Tevreden skoda fabia rijder hier...
 
Laatst bewerkt:
Update, want inmiddels toch een erg ontevreden skodarijder. Althans de fabia, de Octavia uit 2004 blijft een beest van een auto.

3 weken geleden de fabia naar Zuid Frankrijk gepakt onder het mom 'das wat betrouwbaarder met slechts 60.000 km op de teller (vs 300.000 op de octavia). 400 km voor de eindstreep al spijt van die conclusie. Knipperende gloeispiraal en een 50 km verder het motormanagement lampje mooi oranje in beeld. Ik kan de stikkertjes niet vinden anders had ik ze afgeplakt. Er is de afgelopen tijd zo bizar veel prive gebeurd dat ik desnoods die auto totalloss zou rijden, maar stoppen en onze vakantie laten verpesten, dat zeker niet. Auto reedt ook nog normaal, had nog power itt vorige storing.

Nu blijkt weer terug in Nederland dat dus toch de egr klep het begeven heeft. Goede nieuws is natuurlijk wel dat de prijs nog steeds ongeveer het eerder begrote bedrag is. 700 euro inclusief de apk die alvast voor oktober meegenomen kon worden....

Ik heb geen vertouwen meer in dit type fabia....

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb geen vertouwen meer in dit type fabia...
Tsja, onderhand 8 jaar oud en zo weinig kilometers - lijkt op voornamelijk korte ritjes en dat is is niet gezond, voor geen enkele auto maar zeker niet voor zo'n dieseltje. En als hij dan ook nog braaf volgens de schakelindicator is bereden inplaats van regelmatig eens goed door te trekken, dan wil de boel wel dichtslibben.

Ik heb althans in de 160.000 km (in 7 jaar) met mijn F2c Greenline uit 2011 geen enkel motorisch probleem ondervonden, afgezien van een kapotte verschildruksensor van een paar tientjes. Maar die auto werd dan ook, naast de onvermijdelijke boodschappenritjes, regelmatig behoorlijk belast (zie post #17).

Overigens heb ik een paar maanden geleden - toen ik nog niet wist dat hij vervangen ging worden... ;) - de sjoemelupdate laten uitvoeren en hem precies 45km verderop laten behandelen door VVT Marum: lichte tuning en egr-klep wegschrijven. Scheelt aanmerkelijk! Zie hun website. Er zijn overigens meer gerenommeerde tuners die hetzelfde doen, maar deze was voor mij dichtbij.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb me er eerder al in verdiept, maar voor nu is het 'leed' helaas al geschied. We hopen maar dat we voorlopig weer probleemloos kunnen rijden. Ik rij zelf gelukkig wel de noodzakelijke kilometers die deze auto nodig heeft....

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 

Arjann

Forumguru
Heeft je auto de terugroepactie gehad mbt de sjoemelsoftware? Zo ja, dan bestaat de mogelijkheid dat er coulance op de egr koeler zit....
 
Bovenaan Onderaan