Skoda fabia start als een “trekker”

EdK

Forumguru
Hogedrukpomp is kapot
Nieuw waarschijnlijk een vermogen, maar kijk eens in de 2e hands markt !
Wel handig als je dan van je eigen pomp het artikelnummer weet.
Zou het zomaar eens prijstechnisch wat aantrekkelijker worden bij een VAG garage en dus niet een dealer.....:pieker::koffie:
 

Tees

Donateur
Artikelnummer is 03P130755. Op Onderdelenlijn voor rond de €200 te vinden, scheelt een stuk op ~€1000 die de dealer of garage denk ik zo rekent?

Sowieso de vraag: loop je bij een dealer of een vakgarage? Als t de eerste is, daar heel snel wegwezen! Kost je klauwen met geld in zo'n geval...
 

Hetty007

Actief lid
Pomp gereviseerd kost 650 bij de garage. Totaal met alle verstuivers en leidingen, tank reinigen kom ik op €2500 ,-
 

Hetty007

Actief lid
Ik ga naar een een gewone garage. Dealer zie je mij alleen als ik iets moet bestellen waar ik het anders niet kan vinden
 

hemi24

Forumguru
Ik heb het met de VW dealer er ook over gehad. Ik vroeg of het aan de hoge drukpomp kon liggen waardoor de injectors verstopt raakten. Volgens hun kon dit niet. Pure pech. Ze hadden nog nooit problemen gehad met de hoge drukpomp, tenzij je een keer benzine had getankt, dan gaan die dingen kapot.

Als die dingen nooit stuk gaan, is een gebruikte van de sloop ook een optie, lijkt mij!
 

Tees

Donateur
Is t nou nodig om álles te vervangen? Als er geen stukken metaal de leidingen/verstuivers ingeslingerd zijn, dan lijkt me dat niet perse nodig, of zie ik iets over t hoofd?
 

Hetty007

Actief lid
Ze vonden metaaldelen in de hoge pomp. Vandaar dat de verstuivers kapot gingen. Alle verstuivers werden vervangen en de auto liep nog niet lekker, vandaar dat ze even verder hadden gekeken
 

EdK

Forumguru
Tsja leidingen kun je doorspoelen cq blazen.
Dus zie niet echt noodzaak om die te vervangen.

Maar een half uurtje bij je vandaan in Dedemsvaart zit een VAG vakgarage ( weet even niet de naam ) die goed en wat ik begrijp redelijk in prijs is.
Misschien dat je die voor second opinion kunt benaderen met andere prijs ( gunstiger voor jou )
 

Tees

Donateur
En als je een specialist hebt, dan kan die ook testen of je verstuivers nog goed zijn en eventueel gereviseerd kunnen worden. Samen met een tweedehands hogedrukpomp kan je dan behoorlijk besparen denk ik. Misschien kom je dan met een beetje geluk met €1000 weg?
 

Hetty007

Actief lid
even het hele verhaal van vandaag.
Ik ben naar een dieselspecialist geweest, staat goed bekend.
Er was een foutcode in cilinder 3, auto is door de anwb opgehaald omdat hij niet meer wou starten.
Injector is vervangen, auto draaide nog niet goed volgens de garage. En gaf foutcode aan in cilinder 1. Na deze te hebben vervangen liep de auto nog niet helemaal goed. Toen hebben ze de hoge drukpomp opgemaakt en deze zat vol metaalslijpsel.
Ik kreeg de volgende optie
Leidingen en tank schoonmaken, waren ze een dag mee bezig, reviseerde hoge drukpomp 650 en de 2 verstuivers is totaal 2500 euro.
Of ze halen de verstuivers er uit, en betaal de uurtarief.
ik weet het nog niet. Zit zelf te denken om de auto weer terug te halen (slepen) en er over na te denken wat te gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
Succes met het nemen van een beslissing. Als ze garanderen dat je voor 2500 euro weer een goed rijdende auto hebt is dat ook wat waard, maar aan de andere kant kun je voor een dergelijk bedrag ook een vergelijkbare Fabia vinden.
 

Hetty007

Actief lid
Bedankt allen voor jullie reactie. Ik baalde als een stekker, nog steeds, vooral omdat ik bij meerdere garage houders en dealers de vraag heb gesteld of de hoge drukpomp kapot kan zijn? Krijg over de reactie dat ze dat niet mee maakten enz. En ik ben blijkbaar de gelukkige .
Plan
Ik ga morgen kijken naar een fabia 1 diesel. Sleep met die fabia de andere fabia naar huis. ik laat hem dus niet repareren. En thuis gaan wij kijken wat we er mee gaan doen. Wij zijn zelf erg handig. Veel oude auto’s opgeknapt. Misschien word het wat. Anders sloop/onderdelen maar dat zien we dan wel.
Ik moet eerlijk zijn, voor die reparatie kosten kun je een leuke fabia 2 voor weer vinden.

toevallig iemand nog tips waar ik naar moet kijken/kwalen bij de fabia 1.9 tdi choice? Dan hoor ik het graag. Ga morgenochtend 1tje bekijken.
 

JeSko

Forumguru
Zoveel geld is een oude diesel door de aanpak van diesel niet meer waard imo, verlies nemen en wat anders zoeken.

Edit: zie nu pas je reactie, wijs besluit.
 

Cordoba

Forumguru
Bij een Fabia 1 vooral opletten of de vloer/matjes achter de voorstoelen droog zijn (voelen, niet kijken). Ik heb destijds op zoek naar mijn Fabia I geen enkel exemplaar kunnen vinden zonder lekkage uit de achterportieren (via kitten op te lossen, maar goed punt om de prijs omlaag te krijgen).

Wat die kapotte brandstofpomp betreft: het komt niet vaak voor, maar het gebeurt wel bij een enkeling. Dat het niet kan, is dus een onzin verhaal, maar het is geen klacht die regelmatig voor komt. Bij een Fabia 1 diesel vooral opletten of de bestuurdersstoel niet erg verzakt is.
 

Erik_NL

Forumguru
een ander kwaaltje van de Fabia was dat de ruiten van de voorportieren naar beneden vielen (ook een euvel van de Golf uit die tijd).
Net als de lekkage van de achterportieren zal dat bij de meeste Fabia's I inmiddels wel verholpen zijn.
Been there, seen it

Succes met alles!
 

Tees

Donateur
Die lekkage van de achterdeuren is een heel bekend probleem, volgens mij lijden de F1's daar allemaal aan. Foute schuimsoort gebruikt indertijd. Ik betwijfel of dat bij allemaal al opgelost is, als je toevallig iemand treft die m altijd onder een carport oid had, dan kan die t zomaar niet opgemerkt hebben. Mijn F1 (2004) kreeg er iig een jaar of 3 geleden last van.

Gelukkig ook heel simpel op te lossen, zeker iets wat je zelf kan doen!
 

Hetty007

Actief lid
Nou vandaag een Skoda fabia 1 1.9 sdi combi bekeken. Had een paar kleine dingetjes maar was rijbaan. Goed met veel moeite vervoer geregeld en er naar toe gegaan.
Aangekomen. Auto start en draaide netjes. Koelvloeistof lampje ging branden, was iets onder niveau. Er zat een flink gat in de kokerbalk. Interieur stonk of er iets in vergaan was. Prima is allemaal te verhelpen. Mijn man reed de straat uit en de koppeling vloog eruit. Koppeling bleef ernstig slippen.
Verkopers vriendelijk bedankt en gauw weer terug naar huis gegaan.
Auto was idd rijbaar.
morgen gaan we nog een poging doen om een auto te bekijken.
 
Bovenaan Onderaan