Simpel naar Skoda kijken voor de productiecapaciteit lijkt me wat kort door de bocht: er rollen in de Skoda-fabrieken ook andere Vagmodellen van de lijn (denk bijv. aan de drieling Citigo, Mii en Up), maar omgekeerd rollen er volgens mij ook Skoda's van andere VAG-productielijnen. In principe kan dus een daling van de verkoop van een ander Vagmodel, extra ruimte bieden om Skoda's te produceren. Daarnaast heb je bijvoorbeeld nog de productielijn voor de motoren, en volgens mij is er geen motorblok (motorcode) die niet in meerdere Vagmerken gebruikt wordt, en ook daar kan de bottleneck zitten.
Omgekeerd als men besloten had om een extra productielijn op te zetten, maar vervolgens de lijn niet voldoende bezet krijgt (dus onvoldoende auto's verkoopt), en Skoda daardoor in zwaar weer terecht komt, hebben we ook allemaal commentaar. Het opzetten van een productielijn heeft bovendien tijd nodig: je hebt personeel nodig dat ook de nodige kennis en ervaring heeft (dus zal veelal nog een scholing/training vooraf nodig hebben), je hebt alle machines voor de productielijn nodig, en dan moet je ook nog alle logistiek in orde hebben. Denk hierbij aan aanvoer van halffabrikaten, ruwe materialen, grondstoffen (zoals bijv. lak, motorolie, remolie, koelvloeistof enz enz.) en als er ook maar ergens een schakel ontbreekt heb je geen werkende productielijn.