Skoda heeft behoefte aan uitbreiding produktiecapaciteit

Horkje

Forumguru
Minder eigen auto bezit

Dat is een ding inderdaad.....

De “deel economie” groeit. Veel jongeren hechten tegenwoordig minder waarde aan bezit en/of status van een auto.

Wellicht inderdaad Greenwheels maar inmiddels ook al lease constructies waar de auto verplicht beschikbaar moet zijn om uit te lenen en steeds meer platforms waar auto’s verhuurd / gedeeld kunnen worden.

Ik moet er zelf niet aan denken :nailbiting:
 

robvv

Senior Member
@robvv Dan ga je er vanuit dat zelfrijdende auto's als een soort greenwheels gaan functioneren, maar het is de vraag of dat gebeurt. Mensen kunnen ook zelf zo'n zelfrijdende auto aanschaffen, dus eigenlijk net als nu de gewone auto's.


zij die nu met openbaar vervoer reizen (te arm, te jong, te oud, te kreupel) zullen de zelfrijdende auto als greenwheels gaan gebruiken (behalve een paar idealisten, maar daar kan het OV niet op draaien, dus einde openbaar vervoer).

Maar ook mensen met een eigen auto zullen gaan meedoen, alleen al omdat voor verschillende omstandigheden verschillende auto's handig zijn (bijvoorbeeld alleen in de auto of met het hele gezin)
 

ljo13

Lid
@robvv Dan ga je er vanuit dat zelfrijdende auto's als een soort greenwheels gaan functioneren, maar het is de vraag of dat gebeurt. Mensen kunnen ook zelf zo'n zelfrijdende auto aanschaffen, dus eigenlijk net als nu de gewone auto's.

Hoogstwaarschijnlijk zullen ze mensen de kans niet geven om zo'n zelfrijdende wagen aan te schaffen. Het is voor de constructeurs op termijn voordeliger om de auto's in eigen beheer als een fleet uit te baten dan om die te verkopen.

Voor mobiliteit kun je maandelijks geld blijven vragen. Aan een wagen waar geen ongevallen mee gebeuren of waaraan weinig kosten zijn kun je geen geld verdienen.

Het beste voorbeeld daarvan is Waymo dat in Phoenix zelf zijn wagens als taxidienst uitbaat of Cruise (van GM) dat net hetzelfde doet. Het is eventueel nog mogelijk dat ze de wagens aan grote bedrijven à la Leaseplan gaan verkopen maar vergeet het maar dat je als particulier zelf eigenaar zal kunnen worden van zo'n voertuig.
 

Cordoba

Forumguru
Tja, vroeger moest ook de elektricijn de televisie afregelen zodat je beeld had, tegenwoordig behoor je tot de jongeren en doe je het zelf, óf je laat het door kinderen/kleinkinderen doen. Die zelfrijdende auto's hebben nu extra aandacht nodig voor de techniek vanwege de veiligheid, straks zitten er in de auto allerlei waarborgen, waardoor dat geen probleem meer is. Denk hierbij bijvoorbeeld dat de auto als er onderhoud nodig is, niet meer rijdt of alleen nog een ritje naar de 'garage' doet. Onderhoud/schoonhouden/controleren van sensoren/camera's/radar is essentieel bij de veiligheid van zelfrijdende vehikels. Ik heb het bewust over vehikels, omdat bijvoorbeeld een zelfrijdend bagagekarretje op schiphol op groot treinstation voor de omgeving net zo gevaarlijk is als een voertuig dat mensen vervoert.

Kortom, nu houden fabrikanten de vinger aan de pols, zowel vanwege de veiligheid, als ook om te leren voor de toekomst. Naarmate een product volwassen wordt, is er minder professionele begeleiding nodig.
 

Japanese Power

Donateur
Als wij elkaar nog eens ontmoeten, zal ik je deze uitspraak in herinnering brengen.
We schelen maar 12 jaar. Wat is dat op een mensenleven ;)

Voor ICT afhankelijk zijn van je ouders is het laatste dat jongeren willen toegeven. :D
Haha, heel herkenbaar, appjes met prangende computervragen komen op de meest ongelegen momenten.
Krijg je als de oudste al 6 jaar de hele wereld over gaat voor z'n studie.
 
Bovenaan Onderaan