Skoda Insurance (België)

boontjeRS

Forumguru
Voor mn tsi rs betaal ik 1285 euro full omnium geen vrijstelling, bonus malus 0. Bij fortis ag.
Ik ben wel al 39jaar. :(

JXX

Senior Member
Dag.

Ik betaal voor mijn Octavia III, TSI 105 PK, 1031 euro OMNIUM verzekering via ETHIAS. (dus wel even zelf naar kantoor indien problemen).
Dit is BA + rechtsbijstand + volledige omnium, bunusmalus "0", wel met een vrijstelling van 450 euro (enkel bij stoffelijke schade, dus niet bij glasbreuk, brand, diefstal...)

Mettes

Forumguru
@JXX : Een RS is echt niet te vergelijken met een 1.2 TSI;
Ik betaalde voor mijn 105pk ook slechts 980 euro.
Het vermogen is doorslaggevend bij de premieberekening.
Ik heb ook een offerte bij ethias gekregen voor een bedrag van 1700 euro.
Deze verzekering was dus duurder dan mijn huidige.

skodaboy

Forumguru
idd :( mja das eenmaal het lot van een jonge bestuurder zeker ?

zoals je zelf al aangeeft is het 'lot' van een jonge of beginnende bestuurder..
voor de verzekering blijft - 25 jaar een 'risicochauffeur' en betaal je x- procent extra premie op de normale premie.

en om een RS te verzekeringen staat ook niet elke maatschappij te springen,en zeker niet als je - 25 jaar bent.

JXX

Senior Member
@Mettes Ik weet ook dat een 105 PK niet te vergelijken is met een 220 PK.
Maar zover ik weet heeft het vermogen enkel invloed op de BA en niet op de Omnium.
Voor de omnium is volgens mij vooral de prijs doorslaggevend, en niet het vermogen.

Ik heb zonet een test gedaan, voor mijn situatie (BM=0, extra verzekering occasionele bestuurders jonger dan 23 jaar, zijnde mijn 2 zonen), bij mijn verzekering voor een "TSI-180 pk elegance- met 5000 euro opties" en een "RS - 220 pk - zonder opties".
De TSI Elegance heeft dus minder PK maar is qua prijs duurder, dan de RS, vanwege de opties.
Resultaat,
TSI - 180 PK = 402 euro BA en 822 euro omnium en 25 euro rechtsbijstand
RS - 220 PK = 486 euro BA en 767 euro omnium en 25 euro rechtsbijstand
Dus zoals je ziet, vermogen is vooral doorslaggevend voor BA, prijs is bepalend voor Omnium.

Mettes

Forumguru
@JXX : Inderdaad zijn dit gegevens voor uw situatie.
Ik bekijk het echter uit het standpunt van Tuner111 en zijn nog jonge leeftijd.(dit was inderdaad niet duidelijk in mijn antwoord)
Hierbij speelt het vermogen echt wel een rol.(bij inschrijving op zijn naam)
Allicht zullen er zelfs verzekeringen zijn die deze wagen niet willen verzekeren.
Dit gebeurde met mijn neefje zijn wagen bij Ethias.(Subaru Impreza diesel 150pk)
Deze wagen is uiteindelijk bij een andere verzekering verzekerd,echter wel met astronomisch hoge bijdrage.

Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
over de diesel rs doen ze niet echt moeilijk maar over de benzine rs is het een heel ander paar mouwen. deze word namelijk als sportwagen aanzien (lol). daarom word er vaak bedragen gerekend die niet normaal zijn !

yesRS@

Forumguru
Weet het, als ik het hier zo lees zou ik toch zo een 300 euro kunnen besparen.
Ga eens een " babbeltje " moeten gaan slaan met mijn verzekeraar! :mad:

jeng

Actief lid
Iemand een gedacht ivm een wecare contract...voorstel garage:12000km/jaar waar we niet aan geraken maar uit voorzorg iets meer.
voor een octavia combi rs tsi,44euro/maand.

Geen gedacht of dit veel is of niet...of wat de gemiddelde onderhoudskosten voor dit type wagen zijn.

Grts

peterrapid

Forumguru
@jeng ik vind dit pure rip off van VAG en zelfs de verkoper bij Skoda zei hetzelfde, ze zijn verplicht om het aan iedere klant voor te stellen maar als je de rekening maakt ivm km, garantie en mogelijkheid tot kosten dan is dit een slechte deal.

yesRS@

Forumguru
@peterrapid : Nico moest het mij ook voorstellen, ze moeten blijkbaar x aantal contracten verkopen per jaar.
Kwam bij mij op 77 euro per maand voor 18000 km op jaarbasis. Dus om en bij de 4500 euro op contract van 5 jaar.
@jeng: voor zulke bedragen mag je al een paar filtertjes en remblokken en al eens een turbootje erdoor blazen :D

Bovenaan Onderaan