Skoda laat verkoopdoelstelling los

LenK

Forumguru
Ik ben ook benieuwd ;)

En dan zeggen ze trouwens dat de superb een saaie achterkant heeft... de nieuwe avensis kan er ook wat van

http://img.auto.cz/news/img/galleries/2008-52/00toav40_494f3f8a8eec7.jpg
Maar Toyota brengt wel meteen een (mooiere) station uitvoering uit.
944b109b89bff81de59553b7e194be55.jpg

LenK

Forumguru
Wel beter getimed. Gewoon meteen tegelijk met de andere versies.

Niet net als VW waar de station uitkomt op het moment dat de hatchback al bijna het nieuwe model krijgt.

Avensis gaat ook beslist goed verkopen. Niet dat je een auto moet hebben die in elke straat 2x voorkomt, maar een auto kopen die je nooit ziet maakt je ook tot underdog (of eigenzinnige). En een winkeldochter kost altijd -en zeker nu- een flink hogere afschrijving.

MarcoO2

Forumguru
Ook zonder die effects lijkt het mij een mooie auto. Ben erg benieuwd hoe die blauw-grijze lakkleur er in het echt uitziet!

TL@

Forumguru
Wel beter getimed. Gewoon meteen tegelijk met de andere versies.

Niet net als VW waar de station uitkomt op het moment dat de hatchback al bijna het nieuwe model krijgt.

Avensis gaat ook beslist goed verkopen. Niet dat je een auto moet hebben die in elke straat 2x voorkomt, maar een auto kopen die je nooit ziet maakt je ook tot underdog (of eigenzinnige). En een winkeldochter kost altijd -en zeker nu- een flink hogere afschrijving.

Vind ik ook, het kan toch niet zo moeilijk zijn om tegelijk een break en sedan uit te brengen.
Bij VW krijg je nu zo van die scheef getrokken situaties zoals met de Golf VI. De gewone HB is VI maar de Jetta en Break zijn nog op basis van de V (alsook de Plus)
Toch wat raar vind ik.

Hetzer

Forumguru
En over toyota gesproken, word door vele gezien als beste automerk (overigens niet door mij),

want ook bij toyota maken ze behoorlijk wat fouten :

Toyota roept wereldwijd 1,35 miljoen auto's terug

TOKIO (AFN) - De Japanse autofabrikant Toyota Motor roept wereldwijd meer dan 1,35 miljoen auto’s terug naar de garage wegens defecten aan de autogordels en het uitlaatsysteem. Dat maakte Toyota woensdag bekend

In Japan worden bijna 526.000 auto’s van de modellen Vitz, Belta en Ractis teruggeroepen. In Noord-Amerika, Europa en andere markten gaat het om in totaal 830.000 auto’s. Op deze markten wordt de Vitz vaak onder de naam Yaris verkocht.

In Nederland moeten 13.831 auto’s van het model Yaris terug naar de garage, aldus een woordvoerder van Toyota. Hij liet weten dat klanten zo snel mogelijk op de hoogte worden gebracht van de terugroepactie en dat ze het defect kosteloos kunnen laten repareren.

De meeste auto’s die worden teruggeroepen, hebben een gebrek aan de gordelspanner waardoor brand kan ontstaan bij een aanrijding. Daarnaast hebben sommige modellen in Japan een defecte uitlaatpijp, die barsten kan gaan vertonen door hitte.

bron Telegraaf

LenK

Forumguru
Als de Yeti er straks is kan de Roomster wel van de markt gehaald worden. De afgelopen maand zijn er nog maar 9 verkocht. Lijkt me niet meer rendabel.

kcj

Actief lid
393 Roomster's in 2008 en 147 tot en met juli (+9 in augustus = 156) verkocht in NL.

Zomaar enkele bedenkingen :
- ook de verkopen van de Fabia zijn nog maar halfweg de aantallen van vorig jaar (3070 vs. 1595)
- cijfers van andere landen ?
- verkoop op jaarbasis van auto's in Nederland : -25,5 %
- alle auto's waarvan minder dan x-aantal worden verkocht : niet meer verkopen in Nederland ? Zal saai worden...
- Yeti is GEEN vervanger voor een Roomster (prijs, type (SUV <-> 'ludospace')

Koen

EdK

Forumguru
393 Roomster's in 2008 en 147 tot en met juli (+9 in augustus = 156) verkocht in NL.

Zomaar enkele bedenkingen :
- ook de verkopen van de Fabia zijn nog maar halfweg de aantallen van vorig jaar (3070 vs. 1595)
- cijfers van andere landen ?
- verkoop op jaarbasis van auto's in Nederland : -25,5 %
- alle auto's waarvan minder dan x-aantal worden verkocht : niet meer verkopen in Nederland ? Zal saai worden...
- Yeti is GEEN vervanger voor een Roomster (prijs, type (SUV <-> 'ludospace')

Koen

We zeggen maar zo, een Skoda RR is een collectors item net als de echte RR

Bovenaan Onderaan