Skoda lanceert nieuwe fotoset VisionD. Met meisjes

MarcoO2

Forumguru
Skoda lanceert nieuwe fotoset VisionD. Met meisjes

Skoda_Vision_D_Concept_07.jpg

In maart presenteerde Skoda het VisionD-concept op de Autosalon van Genève. Uiteraard hadden wij hem op de beursvloer gekiekt, maar de teller van de studiogallery stond nog maar op 3. Skoda heeft daar nu verandering ingebracht voor de VisionD met allemaal lieve meisjes op de foto te zetten in een setting die ons erg aan die van een Citroën-fotoshoot doet denken (zelfde fotograaf?). Alle ingrediënten zijn wel aanwezig: nachtelijke verlichting, straten geplaveid met klinkers en mooie vrouwen in mooie jurkjes. Het leuke aan dit model is bovendien dat het nogal anders oogt dan dat andere concept van dit jaar, de MissionL. waar je in laatstgenoemde vrij duidelijk een Octavia kunt herkennen, valt er een stuk minder makkelijk grip te krijgen op de VisionD-hatchback. Maar de lijnen en/of karaktertrekken zullen we in de toekomst wel degelijk tegenkomen. Gallery!

bron: autoblog

voor alle foto's: klik hier!

Skoda_Vision_D_Concept_05.jpg

Noord26

Forumguru
Fantastisch. Hij doet mij een beetje denken een de hoekigheid van de nieuwste Mercedes E-klasse coupe. En die auto is overigens ook kleiner als een Octavia, van de buitenkant. Op de autosalon van Geneve viel mij toen echter al de beenruimte achterin de auto op. Het lijkt alsof deze auto van binnen een stuk ruimer is als dat hij van buiten over komt.

Wanneer te rijden? Strakke prijs > GL inruilen!

EdK

Forumguru
Mooie rondingen, mooi onderstel, koplampen in juiste proportie's tot de rest !
Ze mag zo langs komen voor het beschuit

En die Skoda ? tja voldoet eigenlijk ook wel aan bovenstaande !:smirk:

CGO

Lid
Mooie meid hoor:24:..........En als die zo in de Showroom staat , kan dit best mijn volgende auto worden:laugh:

Pendragon

Donateur
Mooie vrouwen bij auto's doen het altijd goed. Vraag me toch af waarom :grin: Ik vind net als reeseend de achterkant niet mooi. De voorkant vind ik echt heel mooi.

MarcoO2

Forumguru
Ik vind het een mooie auto, mooie foto's en mooie vrouwen. Helemaal goed dus!

Ben ik de enige die in de Vision-D ook iets van de Audi (ur)Quattro terug ziet? Die korte, gedrongen vorm, die hoeken... ik vind 'm schitterend!

tha a

Senior Member
Ik vind m vanaf de zijkant nogal op een Ford Focus 3 deurs lijken... Voor de rest mooi! Laat maar komen!

TL@

Forumguru
Ik vind de spiegels wel heel leuk, veel scherper dan de Mickey Mouse oren van mijn O2.
De ramen zonder omlijsting vind ik ook een leuke touch. Best geslaagde concept dus.

Fabia

† In Memoriam
Mooi hoor, laat maar komen. Denk dat dan de laatste vooroordelen over Skoda dan heel snel verdwenen zijn. En men misschien nog liever een Skoda dan een BMW willen hebben:winkie:.

Canon-Eye

Forumguru
En men misschien nog liever een Skoda dan een BMW willen hebben

Dat wil ik al 10 jaar... :smirk: (en voordien al 30 jaar andere merken).

Sterker nog: midden jaren '80 heb ik me nog tegenover mijn toenmalige directeur moeten 'verdedigen' omdat ik liever een Audi 80 (het toen nieuwe, afgeronde model) wilde dan de 3-serie die hij voor me in gedachten had, maar waar ik nog niet dood in gevonden wilde worden met een masker op...
No offence overigens - BMW past gewoon niet bij mijn karakter. Audi inmiddels ook lang niet meer trouwens, maar toen was dat nog gewoon een chique auto.

Falcon

Donateur
/me noteert - Canon-Eye is een hele sjieke vent! ;)

Waarom geven ze nu niet gewoon een release datum voor Nederland vrij? Zie mij zelf er wel in rijden namelijk :)

jalex_h

Forumguru
Ben ik de enige die in de Vision-D ook iets van de Audi (ur)Quattro terug ziet? Die korte, gedrongen vorm, die hoeken
Nou, dan moet je imho wel heel erg door je oogwimpers kijken.
Gedrongen is'ie wel, maar het lijnenspel is veel complexer dan bij de Quattro het geval was. En waar de Vision-D scherp is (vooral in de neus), was de Quattro toch vooral hoekig.

... ik vind 'm schitterend!
Helemaal mee eens!

E

Ex-lid 2926

Ik vind het ook een heel mooi ontwerp. Het vrijwel volledig ontbreken van carrosserieoverhangen geeft de auto een krachtige uitstraling. Doordat de wielen op de hoeken staan zal de auto vanbinnen lekker ruim zijn.
Al is het in deze VAG hoek een beetje "vloeken in de kerk", maar de carrosserielijnen doen mij ook wel wat denken aan de Opel Kadett D of de eerste Lancia Delta.
Ik vind het wel mooi als die scherpe hoekige lijnen weer terugkomen. Als het glasoppervlak dan ook een beetje in orde is komt het de overzichtelijkheid in ieder geval ten goede.
Vooral dat laatste is met de huidige modellen auto's maar zo zo.

Cordoba

Forumguru
@Harrie D:
Het glasoppervlak/overzichtelijkheid heeft ook veel te maken met botsveiligheid: waar glas zit, kan (kan eigenlijk wel, maar is geen gezicht) geen carrosserieversteviging zitten, en ook de dakstijlen worden steeds dikker vanwege de stevigheid.

Ik krijg overigens ook de indruk dat de auto op erg forse velgen staat.

Canon-Eye

Forumguru
De ruiten - in het bijzonder de voor- en achterruit - vormen een onmisbaar onderdeel van de totale structuur. Als een (vervangende) ruit niet goed wordt ingelijmd zul je dat goed merken, want dan blijft er van de carrosserie slechts een tamelijk slappe schoenendoos over...

Bovenaan Onderaan