Skoda mankementen in Consumentengids

Roel

Lid
Ik krijg alleen de O1 op mijn scherm, maar deze komt er heel goed uit. Toch maar niet inruilen voor een O2 of S2.....:worshippy:

Tacovia

Nieuw lid
Plaatje is van Octavia 1, bijschrift 2005 Skoda Octavia. Neem niet aan dat ze de Demarrage bedoelen! Score is "impressive". Vertrouwen neemt weer toe. :xyxthumbs:

purk

Senior Member
Bij mij is een van de dekseltjes van de koplampsproeiers gisteren afgebroken.
Lag opeens er naast. En daar is echt niemand tegenaan gereden ofzo gezien de plek waar ik parkeer (priveterein).

Ik blijf dus ook teleurgesteld in de kwaliteit van de O2. De turbo begint ook alweer flink te fluiten en de koppeling trilt ook alweer bij het wegrijden.
:407:

gaat weer fluien en trilt weer in de koppeling, misschien een oorzaak van de ABT ( tuining )

___JC___

Forumguru
gaat weer fluien en trilt weer in de koppeling, misschien een oorzaak van de ABT ( tuining )

Dat zal zeker niet helpen, maar als PON er garantie op geeft dan zou het er toch tegen moeten kunnen zou je zeggen.
Zal er in een RS TDI een andere koppeling en turbo zitten?

TL@

Forumguru
Voor de RS en gewone 2.0TDI weet ik het niet maar vroeger tussen de 150PK TDI en de 130PK was de turbo wel degelijk verschillend, ook zat er op de 150PK een oliekoeler die de 130PK niet had.

De koppeling weet ik niet zeker, feit is wel de koppeling op mijn 130PK Golf lichter is dan degene die op mijn broer zijn 150PK TDI zat.

___JC___

Forumguru
Het verschil tussen de 2.0TDI die ik heb en die in een RS zijn voornamelijk de injectoren volgens mij. In de RS zitten piezo injectoren. Ik gok dat de koppeling hetzelfde is maar zeker weten doe ik het niet.

Bovenaan Onderaan