Afgelopen weekend even op en neer geweest naar texel. Voor de grap even de Autbahn meegepakt met de hoop dat het daar wat rustiger zou zijn. We hadden net mazzel dat de brug open ging, en wij vooraanstonden, maar wat loopt dat ding ongenadig hard met die 1.5TSI. Bij 220km/h heb ik er zelf de brui aangegeven, maar ik had niet het idee dat het al op was. Echt boven verwachting. Ook het lawaai bij hogere cruise-snelheiden (140/150) is het interieurgeluid echt heel netjes.
Voor de rest gewoon lekker met de ACC aan gecruised. Door die ACC ga je relaxter rijden, en ik heb idee dat het je verbruik ook drukt, als is het gemak waarmee je naar hoogste illegale snelheden schiet wel steeds verleidelijk.
Enige waar ik af en toe een beetje zenuwachtig van wordt is die lane control. Die staat wel heel assertief afgesteld.
Voor de rest alleen maar pluspunten. Bakken met ruimten, goeie stoelen, goed zicht, mooi dash. Voor dit weekend had ik gelukkig wel de rubbermatten er in liggen. Morgen alles even uitzuigen en omwisselen met de stoffen matten.
Het comfort is wel iets anders dan de C5 met hydropneumatische vering, maar zeker niet verkeerd.
Overigens zag ik van het weekend pas het geintje wat de achterligten doen als je 'm remote ontgrendeld:
https://imgur.com/a/ljqEt5S