skoda octavia 4 combi passen 19 inch vega karog velgen hieronder

Beste forumleden

ik ben aan het spuren op het internet of deze velgen passen onder skoda octavia combi model 4

het gaan om de volgende velgen

originele Skoda Karoq Vega 19 inch 5x112​

Banden maat 225 40 19 Scherm­afbeelding 2024-02-15 om 18.54 copy.jpg

is iemand die hier het antwoord op heeft. word erg gewaardeerd!

JeSko

Forumguru
Om zeker te zijn moet je de ET en J waarde kennen. Gangbaar op de O4 is 7.5 J ET48, ervan uitgaande dat het echt originele wielen zijn kom ik voor de Vega's online uit op 8J en ET45, dwz dat de Vega's niet alleen breder zijn dan de standaard O4 velg (becrux bv) maar ook verder naar buiten komen van de naaf af, lagere ET is namelijk gelijk aan verder naar buiten. Skoda wielen standaard staan erg ver naar binnen, dus met dit setje Vega's gaat je auto mooier staan, ze gaan nl de wielkassen beter vullen zonder uit te steken normaal gezien. Om zeker te zijn kan je er een berekenings tooltje bij halen of beter nog, gewoon gaan test fitten indien mogelijk.

Site om te berekenen.

hemi24

Forumguru
@ertromp : dat is correct, enkel is de vraag of de getoonde 19” Vega’s van een Karoq met 8J breedte en ET45 ook gaan passen onder een Octavia 4.
Heel schokkend zijn de verschillen in elk geval niet…

Wat @JeSko al aangaf: passen is de kortste klap!

BartjeB

Senior Member
Ik rijdt met de vega van 18 inch en ET51 op 7.5j. Hier heb ik voor nog 15mm spacers en achter 20mm. Ik vind het persoonlijk mooi dat ze strak in de wielkasten liggen. Vind eigenlijk 18 inch nog te klein dus ben erg benieuwd hoe de 19 inch staat. Passen gaat het sowieso wel! Graag een foto als ze er onder zitten!

Ik heb 8 inch velgen op mijn Octavia, met de correcte ET waarde, nl 48.
Dit geeft al een veel beter zicht. 3mm extra zal geen probleem zijn. Is vergroting van de spoorbreedte toegelaten voor de "APK"?

Teunn

Lid
Hoi allen,
Even aanhaken op dit bericht omdat ik met eenzelfde soort vraag zit. Onder mijn O4 liggen momenteel de standaard 205/50/17 met 7j en ET46 velgen. Online ben ik een leuk setje tegengekomen, ik denk van een O3. De maten hiervan zijn 225/40/18 met 7,5j en ET40. Nu lees ik uit de bandencalculator een afwijking van -3,06% en een velg die 12,4mm naar buiten komt. Zijn dit waarden die prima binnen de marge passen?

hemi24

Forumguru
Een af-fabriek 18” velg voor de Karoq heeft volgende afmetingen:

7Jx18 ET45, passend voor band 215/50R18 of in het geval van een 4x4: 225/50R18

Ik zou niet beginnen te rommelen met een setje velgen van een O3.

JeSko

Forumguru
@hemi24

Je bent in de war, begrijpelijk, met de vorige die vroeg of Karoq velgen onder zijn O4 paste, nu word er gevraagd of er een setje O3 velgen onder een O4 gaan. Wat volgens mij prima gaat. Deze set

Heeft dezelfde maten en is een Standaard Skoda set voor o.a. een Octavia 4. Dus @Teunn dat past normaal gezien prima, maar als je kan testfitten ter plekke ben je altijd 100% zeker.

hemi24

Forumguru
@JeSko : je hebt helemaal gelijk; mijn fout!

Enige wat wel raar gaat lijken is dat de banden onder een O3 kleiner zijn dan die onder een O4…

O4 staat standaard op 205/55R17 of 225/45R18

Bovenaan Onderaan