Skoda Octavia Attractive Business Edition (NIEUW)

RDE

Lid
Wat staat er wel nog op je lijst dan? [of is dit al te offtopic? Misschien doe ik wat inspiratie op]

Inspiratie opdoen? Je had toch net besteld? En dan in een Astra gaan rijden zeker, of een VW Golf Variant? Nee, de O2 biedt alle waar voor je geld. Ben wel benieuwd wat de wensen van LenK zijn, en wat een O2 hem niet meer kan bieden.

LenK

Forumguru
In dit draadje heb ik al wat suggesties gedaan.
Mijn volgende auto moet mij visueel bevallen, goed rijden, maar ook iets nieuws bieden (verandering van doet eten weet je wel).
Met een O2 facelift, een 1.8T+DSG was me dat met Skoda ook nog gelukt.
Nu wordt het alleen Skoda als ik geen andere keus kan maken.
Wat ook meespeelt is dat de dealers waar ik naar toe kan qua afstand ook niet mijn favorieten niet (meer) zijn.

Zosas

Nieuw lid
Skoda is bijna van mijn shortlist af.
Had misschien voor de BE gegaan, maar nu is die weer duurder en de Nexus die hoef ik niet.
Heb mijn handtekening vast aangepast.

Zet dan de Ambiente op je lijstje inclusief:
  • Attractive business pakket a 120 eur
  • Losse opties die je graag wilt hebben
uiteraard red je het niet qua opties tov de huidige BE, maar het blijft behoorlijk aangekleed tov andere auto's

Mijn twijfel is weer weg, ik ga voor de ouderwetse BE. Misschien zelfs met nog wat meer korting nu de nieuwe BE ernaast staat!! Iedereen happy.

Uhh.:eek:... toch maar offerte naar de leasemij. laten sturen en wat schetst mijn verbazing??? De Attractive BE is potdomme 20 euro goedkoper in de lease dan de ouderwetse!!!

Daarmee ben ik dan, flexibel als ik ben, toch weer om en ga definitief voor de Attractive BE. Deze week nog bestellen als t lukt!!:D

redfoxert

Senior Member
Uhh.:eek:... toch maar offerte naar de leasemij. laten sturen en wat schetst mijn verbazing??? De Attractive BE is potdomme 20 euro goedkoper in de lease dan de ouderwetse!!!

Daarmee ben ik dan, flexibel als ik ben, toch weer om en ga definitief voor de Attractive BE. Deze week nog bestellen als t lukt!!:D

Ik neem aan de Elegance Attractive BE ? :) Anders ben je alsnog een stuk duurder uit, of je mist gewoon een berg opties :)

Ik neem aan de Elegance Attractive BE ? :)

Inderdaad! Of, zoals de dealer het nu noemt: De elegance, met het Attractive business elegance pakket.
Hopelijk kan ik na vandaag/morgen ook eindelijk posten bij de draad betr. levertijden!!!

Ben echt ineens weer zeer enthousiast over de Skoda, niets veranderlijker dan de mens, zo blijkt maar weer!!

En dan te bedenken dat ik afgelopen maandag nog bij de VW-dealer stond te kijken naar die jubileummodellen waardoor je 6000€ korting krijgt op o.a. de Passat. Ik wil niemand wegjagen bij Skoda, maar als je motorisering erbij zit, is dat wel een superdeal.
Ter vergelijking: een passat variant 1.9tdi Comfortline kost nu net geen 30.000€, een Octavia combi 1.9tdi elegance kost 29.000€.

Ik wil geen discussie opstarten verder hoor, don't get me wrong!!! Maar goed, kan nooit kwaad om goed om ons heen te blijven kijken he!
Ik word in ieder geval skodarijder!! Volgen dus...;)

LenK

Forumguru
Hoe is dat uit te leggen? Toch niet door een hogere restwaarde.

O2B

Nieuw lid
Verschil catalaohus prijs / lease tarief BE Elegance

Hoe is dat uit te leggen? Toch niet door een hogere restwaarde.

ik heb mij vaak verbaasd over de (lease)tarieven van de "gewone" BE. Mijn aanvraag bestond uit deze twee opties (in engels ivm buitenlands leiding van mijn bedrijf):

Option 1, Elegance:
Model Skoda Octavia Combi Elegance, 2.0 TDI PD DSG Tiptronic
Color Cappuccino Beige
Upholstery Interior Duo Ivory
Extra options Variable boot floor, Small leather package, Radio CD player “Stream”, Towing hook, Winter tires

Option 2, Business Edition:
Model Skoda Octavia Combi Business Edition, 2.0 TDI PD DSG Tiptronic
Color Cappuccino Beige
Upholstery Interior Duo Ivory
Extra options Variable boot floor, Radio CD player “Stream”, Towing hook, Winter tires

hierbij heb ik besteld wat ik perse wilde hebben. Uiteraard bezit de BE nog luxere velgen, pdc voor, maxidot, etc.

Het blijkt dat de catalogusprijs van de BE goedkoper is (ondanks extra assecoires) maar dat de auto in de lease ongeveer 50 - 60 euro poer maand duurder is.
Waarschijnlijkk zit er in de catalogusprijs dus al een fikse korting. Dit resulteert in een lagere dealerkorting. Ofwel: ondanks een hogere catalogusprijs, zal de gewone elegance toch goedkoper zijn.

Leuke bijkomstigheid: dit zou betekeken dat een particulier beter de business edition kan bestellen, terwijl een zakelijk rijder beter af is met de standaard elegance (beetje raar, niet?)

Overigens heb ik de inkoper opdracht te geven catalogus prijs extra opties etc. in de onderhandelingen mee te nemen. heb uiteindelijk de BE voor dezelfde prijs gekregen, (Goede kans dat fikse onderhandelingen op de elegance dus nog meer had gescheeld.)

Ben benieuwd: bovenstaande BE zou ergens eind oktober geleverd moeten worden!!!

RDE

Lid
Leuke bijkomstigheid: dit zou betekeken dat een particulier beter de business edition kan bestellen, terwijl een zakelijk rijder beter af is met de standaard elegance (beetje raar, niet)

Een particulier kan echter geen BE bestellen, tenzij hij/zij accoord gaat met een handelsprijs voor de inruiler.....

Rallye

Forumguru
Leuke bijkomstigheid: dit zou betekeken dat een particulier beter de business edition kan bestellen, terwijl een zakelijk rijder beter af is met de standaard elegance (beetje raar, niet?)

Eigenlijk een soort private edition dus ... of klinkt dat raar?

Michel

Forumguru

Een particulier kan echter geen BE bestellen, tenzij hij/zij accoord gaat met een handelsprijs voor de inruiler.....

Tenzij die particulier helemaal niets heeft in te ruilen.... Of hij hoeft dan weinig tot geen korting te verwachten, vanwege het niet hebben van een inruiler e.d.

Tijg

Actief lid
Heeft iemand hier al gehoord tot wanneer de Attractive Business en Attractive modellen leverbaar zijn:icon_smile_question
Ik neem even aan dat ze minder permanent zijn dan de Business Edition.

Daarna zullen de Attractive modellen waarschijnlijk leverbaar blijven en zullen de 'normale' Business Editions vervallen,
volgens mijn dealer.
Echter weet je het pas als het zover is.

LenK

Forumguru
Daarna zullen de Attractive modellen waarschijnlijk leverbaar blijven en zullen de 'normale' Business Editions vervallen,
Dacht dat die 'normale' Business Editions er al niet meer waren (= versie die iets goedkoper is dan de Elegance met veel meer opties) en vervangen waren door de Business Attractive (= versie wel met meerprijs tov Elegance door Nexus)

LenK

Forumguru
Heeft er al iemand inruil ervaringen op de Attractive versies.
Is dat weer zo'n pinnig gedoe als met de Business Edities?

Eppiegrande

Actief lid
Ja, en goede ervaring. Elegance met extra's 700 euro meer inruil dan Attractive BE. En dat op Fabia met 195000km.

Bovenaan Onderaan