Skoda Octavia II Combi 1.9 TDI

@Joske ik zal dit vanavond na het werk posten :) Ik vermoed ook dat ik een vereenvoudigde maxidot heb :( heb ik nou weer alle pech :D
In de Swing radio staat er overigens onder 'Media' ook de optie BT (bluetooth), maar ik kan geen verbinding maken (zie de auto/radio niet via m'n telefoon) en zie ook geen module onder de passagierszetel. Is dat normaal?

Joske

Forumguru
dan zal dat waarschijnlijk ook geen optie geweest zijn.. zoals ik al zei: de sticker geeft uitsluitsel ;)

Canon-Eye

Forumguru
de kans dat er nadien iets werd ingebouwd zoals een andere boordcomputer, lijkt me klein
Dan vrees ik dat er ergens iets stuk is.
Ik geloof voorlopig nog even niet dat er überhaupt zoiets als een "vereenvoudigde maxidot" bestaat - zelfs in mijn huidige Fabia uit 2011 geeft hij dat beeld met elke eventueel openstaande deur of klep, net als in de vorige O2/2007.

Er zijn inmiddels overigens wel nieuwere versies met (nog) meer functies zoals bv. kompasaanduiding, ingestelde Cruisecontrol-snelheid + actuele snelheid in digits.

Excuses voor de vertraging, afgelopen dagen telkens vergeten om de foto van het stickertje te maken.
Bij deze. Ik hoop dat jullie deze sticker bedoelen? Zat in de koffer bij het reservewiel.

Bijlagen

• IMG_2211.jpg
    IMG_2211.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 14

Joske

Forumguru
ja die bedoelde ik :)

heb even al je optiecodes vertaald, zie pdf in bijlage
(maar niets te vinden over maxidot of dergelijke.. zoals Canon-Eye al zei, een vereenvoudigde versie van maxidot heb ik inderdaad niets over teruggevonden op het internet..)

Bijlagen

• optiecodes vertaald.pdf
    25,8 KB · Weergaven: 9

Joske

Forumguru
aangezien ik bediening op het stuur heb, kan iemand nog eens verduidelijken hoe je "back" doet met de stengel aan het stuur?
@gbettens : al gelukt om terug te keren naar een ander menu dan dat uit je eerste foto?

P.S. van waar ben je in België? (ben altijd curieus als ik een landgenoot tegenkom op het forum :D )

Thanks, Joske :) Nu weet ik ook dat er geen BT in zit. Tijd dus om een Parrot te zoeken die ik erin kan bouwen :)

Het is me nog niet gelukt, neen.
Ik ben van Halle. Ja hoor, het Halle van BHV :D

Joske

Forumguru
Thanks, Joske :) Nu weet ik ook dat er geen BT in zit. Tijd dus om een Parrot te zoeken die ik erin kan bouwen :)

Het is me nog niet gelukt, neen.
Ik ben van Halle. Ja hoor, het Halle van BHV :D
Het dossier dat regeringen doet vallen dus ;)
Al vorderingen met je boordcomputer? Foto's? :)

@Joske , momenteel op het werk, dus kan niets uitproberen nu. Ik ga wel opzoeken wat er mogelijk fout is. Ik heb zo'n diagnosetool. Daarmee ga ik eens proberen de wagen volledig uit te lezen. Moet die eerst wel eens updaten, denk ik :).

@Corné de Kluijver jammer genoeg is dat conflict inderdaad bekend tot in het buitenland. En jammer genoeg is het hier in de omgeving erg voelbaar. Vooral rond de periode van de Vlaamse feestdag of het Gordelfestival (een communautaire fietshappening in de rand rond Brussel).

Ik vond net via google dat iemand een gelijkaardig probleem had. Het is te zeggen, die had de opties voordien wel op z'n boordcomputer en dan plots niet meer. Die persoon heeft dan z'n batterij losgekoppeld en opnieuw aangekoppeld waardoor de boordcomputer reset (?) en dan had ie alle opties opnieuw.
Zou dit bij mij kunnen helpen, denken jullie? Indien wel, dan probeer ik het vanavond eens :)

Edit:

Ik vond ook een topic op een ander forum waarin werd uitgelegd dat de boordcomputer die ik heb wellicht een MFA of minidot is. Helaas pindakaas, denk ik dan zo :(

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
mmm,

normaal minidot (maja, dat is zo in mijn Fabia 1) is enkel een klein vakje onder de wijzerplaat van de snelheidsplaat. Het kan dat dit in een O2 uiteraard anders is. (het scherm tss de wijzerplaten in de Fabia 1 wordt dan ook totaal niet gebruikt, en is helemaal zwart)

Ik zal mijn eigen sticker eens vertalen naar woorden en dan weten we mss wat meer betreft de BC :)

Canon-Eye

Forumguru
Ik begin bijna te vermoeden dat je geen maxidot (zwart scherm met witte teksten/beelden) hebt, maar een "gewone" boordcomputer met LCD-schermpje en die heeft inderdaad minder functies.
Kun je niet eens een foto van je dashboard plaatsen? Dan weten we misschien meer...

Joske

Forumguru
Ik begin bijna te vermoeden dat je geen maxidot (zwart scherm met witte teksten/beelden) hebt, maar een "gewone" boordcomputer met LCD-schermpje en die heeft inderdaad minder functies.
Kun je niet eens een foto van je dashboard plaatsen? Dan weten we misschien meer...
zie post 1, daar staat er wel eentje dacht ik :)

Canon-Eye

Forumguru
Inderdaad, die had ik niet meer in m'n hoofd.
Welnu, het ziet eruit als een maxidot, dus dat zal het dan ook wel zijn...
En dan kom ik terug op m'n eerdere opmerking, namelijk dat ik me simpelweg niet kan voorstellen dat een maxidot in een 2008-model minder functionaliteit zou hebben dan zo'n ding in een 2007-versie waar ik zelf jaren in heb gereden. Dan zou je dus zeggen dat er "ergens" iets kapot moet zijn, hetzij hard- dan wel softwarematig...

@Canon-Eye ik heb op volgende website een thread gevonden over iemand met een 'New Octavia', dus ik neem aan een wagen van na 2009 al. En die persoon heeft ook een minidot (die op een maxidot gelijkt).
hier

Joske

Forumguru
maar die minidot die daar staat, het zogenaamde halve (groene) schermpje, die heb jij toch al zeker niet?!
had het alleszins nog niet gezien in een Škoda.. :)

Nee, die heb ik niet, maar de TS in het linkje ook niet. Die heeft ook het zwart-witte scherm, maar zonder de wagen erop afgebeeld en zonder de extra opties.

Canon-Eye

Forumguru
Dan is die versie misschien wel in de plaats gekomen van het groene lcd-schermpje?
Ook een vorm van vooruitgang - maar wel een beetje verwarrend...

Da's wat ik inderdaad ook denk, Canon-Eye. Nu ga ik proberen uitzoeken of er een mogelijkheid is, eventueel dmv aanpassing of veranderen van comfortmodule, om de 'minidot' maxi te maken.

Bovenaan Onderaan