Skoda Octavia III 1.2 TSI motor die bij optrekken schokt/inhoudt

yesRS@

Forumguru
Tank eens 98.
Motor ( 1.4tsi ) liep merkbaar beter bij mij.
Had soms ook last van wat inhouden en kleine schokken bij doortrekken en toen paar keer 98 getankt en geen probleem meer.
 

s-line

Forumguru
Ja dat kan inderdaad ook, eens kijken wat er gebeurd als je een paar keer ultimate tankt. Over het algemeen vind ik ook dat een tsi mooier loopt op 98.
 

yesRS@

Forumguru
Heb maar 2 keer 95 getankt nadien en begon er terug last van te krijgen. Sindsdien altijd 98, trekt wat harder, was iets zuiniger ook. Staat trouwens in instructie boekje dat het mogelijk is dat bepaalde motoren iets meer vermogen leveren en wat zuiniger kunnen zijn.
En je kunt maar proberen, Indien het niet helpt zal er inderdaad naar ontsteking of luchttoevoer moeten gekeken worden of de nokkenas verstelling
 

tompoes

Nieuw lid
Hm, Jbennink, da's misschien inderdaad wat anders. Ik heb het alleen maar voor en na zijn 1, in geen enkele andere versnelling. En ik heb er vandaag even echt op gelet, hij doet het niet als je in zijn 1 met aardig wat gas wegrijdt (niet spurten natuurlijk) en de koppeling langzamer dan gewoonlijk laten opkomen. Dan is het weg. Niet echt lekker zuinig rijden, maar toch... Ik ben echt een technische leek, maar krijgt ie bij de bougies wel genoeg brandstof (maw geen verstoppinkjes oid), of zeg ik nu iets heel stoms ?...
 

deusjevo

Forumguru
Gecorrodeerde bougiekabels?
Mijn ex O2 had hetzelfde euvel en viel zelfs enkele keren in de noodloop daardoor.
 

Cordoba

Forumguru
Wat deusjevo al aangeeft: er is een periode geweest dan één of enkele bougiekabels van een auto last hadden van corrosie, volgens mij is er ook nog wel een topic over te vinden op het forum, compleet met foto's.

Een andere optie is dat de luchtmeting bij vochtig weer niet goed gaat bij jouw auto. Ik weet niet of de 1.2 TSI een MAP-sensor heeft of iets vergelijkbaars, daar zou de garage eens kritisch naar moeten kijken.
 

yesRS@

Forumguru
Hm, Jbennink, da's misschien inderdaad wat anders. Ik heb het alleen maar voor en na zijn 1, in geen enkele andere versnelling. En ik heb er vandaag even echt op gelet, hij doet het niet als je in zijn 1 met aardig wat gas wegrijdt (niet spurten natuurlijk) en de koppeling langzamer dan gewoonlijk laten opkomen. Dan is het weg. Niet echt lekker zuinig rijden, maar toch... Ik ben echt een technische leek, maar krijgt ie bij de bougies wel genoeg brandstof (maw geen verstoppinkjes oid), of zeg ik nu iets heel stoms ?...
Je bent er dicht bij :). Het is een mengsel van lucht ( via turbo) en brandstof ( via injector) die inde verbrandingskamer terechtkomt en die door middel van bougie ontstoken wordt.
En daar kan het al eens fout gaan en zeker bij moderne tsi motoren waar een leger sensoren info aan een computer geven om dit mengsel en ontsteking zo optimaal mogelijk te laten verlopen :geek:
 
Bovenaan Onderaan