Ik zie dat je de weg op het forum gevonden hebt
Betreft verlaging, @
Antera kan alle nodige attesten voor ons Belgen ook voorzien. Dit houdt in: montage-attest en GOCA-attest. Vroeger (lees, tot een jaar geleden) was het niet evident om het GOCA-attest te bekomen. Maar aangezien de importeur in België "verdwenen" is, en Eibach Antera heeft aangeduid als officiële invoerder voor België (dat wil toch al wat zeggen denk ik dan
) is het makkelijker geworden betreft het o zo belangrijke GOCA-attest.
Twee documenten zijn vereist voor verlagingen :
Dus, stel, je laat verlagingsveren Eibach pro plaatsen door Antera. Dan maak je vervolgens een afspraak op de keuring en daar moet er een "ongevallenkeuring" gebeuren, zie site:
http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-verbouwingen-tuning#doc verlaging
"Na een keuring van de verlaging moet een bijkomende keuring van de « wielgeometrie » uitgevoerd worden om na te gaan of de geometrische hoeken binnen de toleranties van de constructeur blijven. De wielgeometrie kan enkel gekeurd worden in een gemachtigd keuringscentrum (zie hoofdstuk keuring na ongeval)."
Dit kost je bij de keuring, enkel voor wielgeometrie: €47 en dan wsl nog een tuningrapport a rato €8. Of er dan nog basiskeuring bij komt weet ik niet, maar ik veronderstel van niet. Ook hoe het zit met je jaarlijkse keuring weet ik niet, dat moet ik zelf nog onder horen. (of ik na verlagingskeuring nog 4 jaar vrijgesteld ben van de "gewone" keuring).
(nieuwe tarieven:
http://www.goca.be/upload/documents_akct/Tarieven_AK_2014.pdf )
Betreft de keuring en de opmerking die @
micky maakt over de letters er af te schuren, vergeet dat maar.. daar zijn ze in tussentijd al achtergekomen in de keuringscentra. Risico om met afgeschuurde letters naar keuring te gaan zou ik niet meer nemen, WANT indien ze het opmerken kan je de verlagingskeuring niet meer laten uitvoeren omdat de benodigde letters en kleuren verwijderd zijn van de verlagingsveren en dan krijg je ze niet meer gekeurd. Op je huidige veren staan gekleurde bolletjes, die vergelijken ze met de info die bij de auto hoort.
Mijn persoonlijk advies, voor de Belgen: plaats je verlagingsveren.. laat je auto dan ook keuren voor verlaagde set, nooit meer stress als je "anoniem" door de keuring wilt geraken verlaagd en je rijdt tenminste reglementair (én verzekerd) rond!