Skoda Octavia komt in november al

Witte Yeti

Actief lid
Home » Autovisie » Nieuws » Skoda

Audi A3 arriveert spoedig bij de dealer. De Seat Leon heeft zich reeds laten zien. De Volkswagen Golf wordt op 4 september onthuld. Dus is het wachten op de vierde telg binnen de Volkswagen-familie voor het populaire C-segment. Skoda zal de nieuwe Octavia in november tonen.

Met de komst van de nieuwe Octavia heeft de Volkswagen Groep zijn volumemodellen in het C-segment geheel vernieuwd. Het kwartet is gebouwd met de bouwstenen van de MQB-architectuur. In tegenstelling tot het tot op heden gebruikte platform stelt MQB de merken afzonderlijk in staat om met de gedeelde technische componenten een model een eigen gezicht te geven. Desondanks zorgt het bouwstenenprincipe voor een nog grotere reductie van de kosten. De nieuwe Octavia wordt door het gebruik van MQB lichter dan zijn voorganger, ondanks dat de auto in afmetingen groeit.

TWEEDE KWARTAAL
Skoda brengt de Octavia in meerdere carrosserievarianten. De vijfdeurs hatchback trapt af en in maart 2013 op de autoshow in Genève aan het grote publiek worden gepresenteerd. In een later stadium, lees later in 2013, komt de stationwagon.

VEEJAY

Forumguru
Kan deze Navi dan niet gestolen worden binnen 5 seconden? Dat zou nog eens vooruitgang zijn!

Sparkie

Forumguru
Zolang bediening en scherm onder afneembaar front in een systeem geïntegreerd zijn ben ik bang dat de diefstalgevoeligheid niet af zal nemen.

Een zeer mooie skoda, mooi dat het concept van de achterlichten niet geheel verdwenen is. Dit vond ik namelijk zeer mooi. De lijnen op de neus hadden iets dieper en duidelijker gemogen wat mij betreft. Ben benieuwd als die een ander kleurtje heeft en daadwerkelijk rondrijdt;).

Darkside

Forumguru
Golf 7 Technical Preview - VWVortex
gaat wel over de nieuwe golf maar dus ook indirect over de nieuwe octavia.

het nieuwe discover pro navi ziet er wel goed uit. En zo te zien met 3 jaar updates (mag ook wel voor dat geld. Staat voor 2315 in de duitse configurator)

ik zeg laat de O3 maar snel met een leuke EBL uitkomen.

Canon-Eye

Forumguru
het nieuwe discover pro navi ziet er wel goed uit. En zo te zien met 3 jaar updates (mag ook wel voor dat geld. Staat voor 2315 in de duitse configurator)
Dat is dus wéér de hoofdprijs - maar dan weet je nog niet eens hoeveel updates er dan komen in 3 jaar tijd. Dan is een losse navigatie inclusief 2x een nieuwe set kaarten toch wel een héééél stuk goedkoper (met een 300 tot 500 euro kom je een heel eind). En díé kun je ook nog in je zak steken om wandelend te gebruiken, bv. in een vreemde stad.

Kortom: lamaarzitte, wat mij betreft...

Darkside

Forumguru
Eens dat de prijzen belachelijk zijn. Ondanks de 64 GB ssd en de 2 sd kaarten en /8" toch screen. Maar persoonlijk vind ik een los systeem irritant met aansluiten en los halen. Alsmede invoeren van gegevens

Canon-Eye

Forumguru
los systeem irritant met aansluiten en los halen. Alsmede invoeren van gegevens
Die €2000 extra vind ik persoonlijk toch een heel stuk irritanter...

Kijk, het zit zo: ik vind 't op zichzelf niet eens zo erg om belazerd te worden, als ik het maar niet merk.
Maar als ze het zó opzichtig doen, dan krijg ik het gevoel dat ze me niet voor vol aanzien. En juist dát maakt me nijdig!

MarcoO2

Forumguru
je zou ook kunnen denken dat het systeem misschien iets heeft wat 'm z'n geld waard maakt - maar wat jij gewoon niet ziet...

Hetzer

Forumguru
Ik zou de intro maar afwachten, best kans dat dit nieuwe systeem in eerste instantie niet leverbaar is voor de nieuwe O-3

TL@

Forumguru
Waarom werken ze nu niet gewoon samen met TomTom of Garmin om iets serieus op de markt te brengen (zoals Renault en BMW nu doen), dan heb je een goedkoper systeem dat gewoon beter werkt (ik heb een tijdje met een renault met TomTom gereden, echt prachtig handig systeem, alleen jammer dat zonder touchscreen is)

___JC___

Forumguru
Het is natuurlijk zwaar ruk dat die navi's zo makkelijk te jatten zijn, maar ik vind een TomTom met zo een zuignap op je raam echt gewoon geen gezicht..

Canon-Eye

Forumguru
maar ik vind een TomTom met zo een zuignap op je raam echt gewoon geen gezicht
Mag zo zijn. Maar wel erg praktisch, makkelijk up to date te houden en véééél voordeliger om aan te schaffen en om kaarten voor aan te schaffen.

Rallye

Forumguru
ik vind een TomTom met zo een zuignap op je raam echt gewoon geen gezicht..

En verdwalen met je zwaar verouderde kaarten (nog te duur gekocht ook) en twee maal per jaar een paar dagen rondrijden met een ingeslagen raam en een gat in je dashboard staat wel goed? :-))

FF serieus. Life is all about choices, maar ik ga dan toch voor een TomTom. Die mag dan wel best een beetje weggewerkt zijn (links aan de raamstijl op een Broditclip, al heb ik hem daar zelf niet) omdat zo'n los systeem, dat ben ik met je eens, niet heel mooi is.

Een samenwerking tussen VW en TomTom zou ook mooi zijn, maar dan liever niet zoals Renault, die de touchscreen van TomTom niet gebruikt, terwijl het hele systeem daar wel op geënd is. Wel heb je dan altijd nieuwe kaarten, geen gesleep met DVD's en een (veel) goedkoper systeem.

Neptukker

Forumguru
Dan is een losse navigatie inclusief 2x een nieuwe set kaarten toch wel een héééél stuk goedkoper (met een 300 tot 500 euro kom je een heel eind). En díé kun je ook nog in je zak steken om wandelend te gebruiken, bv. in een vreemde stad.

Kortom: lamaarzitte, wat mij betreft...
Zo'n nieuw systeem is niet enkel voor radio/navigatie maar wordt ook steeds meer een touchscreeen voor van allerlei instellingen volgens mij.

Bovenaan Onderaan