Skoda Octavia komt in november al

GewwiT

Lid
Wat mij wel zeer positief stemt is dat de Navigatie Module LOS in de auto verwerkt zit, dus fysiek gescheiden (eindelijk) van het scherm. Zal dit het dievengilde nu eindelijk op afstand houden :confused:

The features and functions are identical except for the navigation system that is integrated here with European map data and associated second SD card slot; the navigation computer is located in the glovebox together with the CD player and SD card slot.
 

maartenv84

Senior Member
Zie ik het nu goed en staat de skoda octavia er alleen nog maar als arctic of RS uitvoering op de skoda.nl website??? Of is dat een foutje? Kan dat duiden op een nieuwtje de komende tijd???
 

Michel

Forumguru
Op Fleetwise zijn de nieuwe prijzen vanaf 1 oktober te vinden en inderdaad: de Octavia is alleen nog maar in Artic of RS uitvoering leverbaar. Ik zit momenteel te kijken naar een opvolger van mijn huidige Octavia, maar dat wordt dan waarschijnlijk niet meer een Octavia II, want de keuze is nu wel behoorlijk beperkt gemaakt... Afwachten hoe de Octavia III eruit ziet en wanneer hij echt in Nederland leverbaar wordt. En anders ga ik toch ook kijken bij andere merken...
 

hemi24

Forumguru
Ik denk niet dat we de O3 vóór maart/april in Nld bij de dealer mogen bewonderen... En voor de stationliefhebbers zal het nog wel iets later worden!
 

Michel

Forumguru
Dat zal naar alle waarschijnlijkheid nog wel even gaan duren. Dat betekent dus dat de Octavia II, incl. een facelift in 2009, bijna 9 jaar in productie is geweest. Eigenlijk wil ik niet meer tot maart/april volgend jaar gaan wachten, gezien de hoeveelheid kilometers die mijn huidige auto al heeft gelopen (bijna 130.000 km).
 

___JC___

Forumguru
En verdwalen met je zwaar verouderde kaarten (nog te duur gekocht ook) en twee maal per jaar een paar dagen rondrijden met een ingeslagen raam en een gat in je dashboard staat wel goed? :-))

FF serieus. Life is all about choices, maar ik ga dan toch voor een TomTom. Die mag dan wel best een beetje weggewerkt zijn (links aan de raamstijl op een Broditclip, al heb ik hem daar zelf niet) omdat zo'n los systeem, dat ben ik met je eens, niet heel mooi is.

Een samenwerking tussen VW en TomTom zou ook mooi zijn, maar dan liever niet zoals Renault, die de touchscreen van TomTom niet gebruikt, terwijl het hele systeem daar wel op geënd is. Wel heb je dan altijd nieuwe kaarten, geen gesleep met DVD's en een (veel) goedkoper systeem.

Ik heb nog geen problemen gehad met inbraak gelukkig (*klopt af*) en mijn kaarten worden gewoon netjes geupdate door de dealer voor nop. Tuurlijk is Tom tom een mooi systeem, maar het moet wel netjes geintegreerd zijn dan. Zo een zuignap op de ruit vind ik geen gezicht en zit ook nogeens recht voor je porum. Overigens zijn er ook genoeg mensen waar de ruit ingeslagen wordt omdat ze een afdruk van zo een zuignap op de ruit zien. In het kader van 'dan zal de tom tom er ook nog wel in liggen'.

Wat ik helemaal bijzonder vind is die mensen die in het donker de navi op dagstand laten staan zodat de hele auto verlicht is van binnen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo een zuignap op de ruit vind ik geen gezicht en zit ook nogeens recht voor je porum.
Dat hoeft natuurlijk niet persé op de voorruit, want er zijn tegenwoordig mogelijkheden genoeg om 'm op of aan het dashboard te plaatsen. Geen zuignapkringen op de ruit dus...

Een veiliger locatie dan zoals jij beschrijft is: links onderin. In dat hoekje van het voorruit-uitzicht heb je er geen last van, en toch zit hij daar meestal dichter bij je "kijk-as" dan ergens in de middenconsole (als het tegenzit ook half verborgen nog achter je rechter arm).

Ik snap overigens ook niet dat zoveel mensen dat ding nog altijd midden onder de binnenspiegel plakken: d'r kan makkelijk een fietser achter verdwijnen (of zelfs een complete vrachtwagen als je voorruit een beetje dichtbij zit). Lévensgevaarlijk - en al helemaal als ze dan 's nachts ook nog de verlichting op daglichtsterkte houden...
 

___JC___

Forumguru
Ik snap overigens ook niet dat zoveel mensen dat ding nog altijd midden onder de binnenspiegel plakken: d'r kan makkelijk een fietser achter verdwijnen (of zelfs een complete vrachtwagen als je voorruit een beetje dichtbij zit). Lévensgevaarlijk - en al helemaal als ze dan 's nachts ook nog de verlichting op daglichtsterkte houden...

Dat zeg ik.... Gamma! :)
 

Mistraller

Senior Member
Wij hebben naast onze o2 FL met amundsen navi ook een clio met ingebouwde tomtom. Ik vind het allebei z'n minpunten hebben. Tomtom is inderdaad aardig te configureren, uit te breiden, echter, de manier waarop renault dit heeft geintegreerd is weer irritant: Geen touch screen, dus de remote moet altijd mee én voorzien van batterijen, en de kaart kan niet uit! Je zit dus altijd naar een kaart te staren, en de ruimte die voor de meldingen uit de radio is vrijgelaten is miniem. Ook het invoeren van een adres is vervelend, je moet met de remote bladeren over een toetsenbord.

Qua gebruiksgemak wint de blaupunkt software dan toch weer duidelijk. Terwijl die weer minpunten scoort op prijs, onmogelijkheid om poi's toe te voegen, etc.

Uiteindelijk gebruik ik meestal gewoon Waze op mijn smartphone, daar heb ik zonder extra kosten tenminste alle meldingen (files, waarschuwingen) direct in beeld.

Maar om het topic niet te veel te vervuilen met navipraat:

Die O3, die zie ik wel te zitten! Mijn O2 moet nog tot 2014, dus ik heb nog even de tijd om te wachten op de combi. Ik vond de Rapid al leuk, maar nu weet ik het wel weer :)
 
Bovenaan Onderaan