Wij hebben naast onze o2 FL met amundsen navi ook een clio met ingebouwde tomtom. Ik vind het allebei z'n minpunten hebben. Tomtom is inderdaad aardig te configureren, uit te breiden, echter, de manier waarop renault dit heeft geintegreerd is weer irritant: Geen touch screen, dus de remote moet altijd mee én voorzien van batterijen, en de kaart kan niet uit! Je zit dus altijd naar een kaart te staren, en de ruimte die voor de meldingen uit de radio is vrijgelaten is miniem. Ook het invoeren van een adres is vervelend, je moet met de remote bladeren over een toetsenbord.
Qua gebruiksgemak wint de blaupunkt software dan toch weer duidelijk. Terwijl die weer minpunten scoort op prijs, onmogelijkheid om poi's toe te voegen, etc.
Uiteindelijk gebruik ik meestal gewoon Waze op mijn smartphone, daar heb ik zonder extra kosten tenminste alle meldingen (files, waarschuwingen) direct in beeld.
Maar om het topic niet te veel te vervuilen met navipraat:
Die O3, die zie ik wel te zitten! Mijn O2 moet nog tot 2014, dus ik heb nog even de tijd om te wachten op de combi. Ik vond de Rapid al leuk, maar nu weet ik het wel weer