Helemaal mee eens...het gevoel moet goed zijn.....maar zelfs dan kan je nog wel eens iets kopen waar je later toch spijt van krijgt hoor. Daarnaast blijft het gewoon geluk hebben met een 2e hands auto. De een heeft nooit een probleem en de ander laat maandelijks een deel van zn salaris over maken naar de werkstatt. Heb zelf nog geen echte kosten (dankzij de afgesloten garantie) maar het super(b) gevoel is er toch ook niet meer, waar dat er zeker wel was in het begin. En dat is zeker jammer!
Deze keuze tussen een octavia en 5 serie blijft echter appels met peren vergelijken vind ik zelf....beide goede en prima auto's uit echter totaal verschillende klassen en beide met hun gemakken maar ook zeker tekortkomingen.
Maak een lijstje met de voor jou belangrijkste zaken en leg deze langs de autos die je voor ogen hebt. Speelt geld geen rol easy choice, helaas geldt dat niet voor een ieder.
Bij mij was ruimte belangrijk waardoor A6/5-serie toch wel iets tekortkwamen, naast het feit dat deze gewoon duurder zijn 2e hands, achteraf ruil ik de zee aan ruimte die ik nu heb in mijn superb het liefst vandaag nog in voor een motor/bak combinatie van hogere kwaliteit, met potentieel minder problemen(nog steeds een kwestie van geluk)....of een andere jongere superb met andere bak/zwaardere motor. Niet dat het niet goed is, anders had ik het nooit gekozen, maar het is zeker ook niet het beste wat er te koop is,daar ben ik wel achter. Alle waar en kwaliteit naar zijn geld.