Skoda Octavia RS 2005

Stef

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Dit is de 1e keer dat ik een berichtje achterlaat voor alle Skoda-fans op dit forum. Ik ben zelf sinds 2002 eigenaar van een Skoda Octavia Combi 2.0 Kompas en ben enorm tevreden met mijn Skoda. Zelfs zo tevreden dat ik zit te denken om een Skoda Octavia Combi RS te gaan aanschaffen en dan het nieuwe model. Uiteraard heb ik al een aantal foto's gezien en daar werd ik erg enthousiast over. Mijn vraag is: zijn er al uitgebreide testen beschikbaar van deze auto, wanneer is de auto in Nederland verkrijgbaar en weet iemand al de prijs van deze auto? Eigenlijk had ik dus een aantal vragen.
Is er verder iemand op de hoogte van het tunen van de motor? Blijft een nieuwe auto dan onder de fabrieksgarantie?

Ik hoor of zie het wel.

Groeten en wellicht tot ziens.

Hetzer

Forumguru
O-2 RS?? , niet nadenken gelijk doen wat een prachtige wagen is dat......

Bijlagen

• 9994-263rs.jpg
    9994-263rs.jpg
    58 KB · Weergaven: 16
Ik heb dan direct een nieuw tv-format: 'Jou auto - Mijn Auto' waarbij we een half jaar van auto ruilen! /forum/images/graemlins/smile.gif

Danny

Senior Member
Bij onze buren

Octavia RS
2,0 TFSI 147 kW (200 PS)HB € 25.990,00 Combi € 26.990,00

Bij ons Octavia elegance
2.0 FSi 110kW (150 PS) HB € 27.000,00 Combi € 28.270,00

Wie gaat er mee verhuizen /forum/images/graemlins/shocked.gif /forum/images/graemlins/473.gif /forum/images/graemlins/crazy.gif

vw125

Forumguru
Lekker agressief snoetje /forum/images/graemlins/1761.gif.
Heb hem als bureaubladitem genomen.

Grtz v125

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn vraag is: zijn er al uitgebreide testen beschikbaar van deze auto, wanneer is de auto in Nederland verkrijgbaar en weet iemand al de prijs van deze auto? Eigenlijk had ik dus een aantal vragen.
Is er verder iemand op de hoogte van het tunen van de motor? Blijft een nieuwe auto dan onder de fabrieksgarantie?

[/ QUOTE ]

Zal ik maar wat vragen proberen te beantwoorden?

1. Nee, alleen nog rij-impressies (zoals deze http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&amp;ID=3975), geen tests, want hij is nu eenmaal nog niet op de markt.
2. Prijs komt volgens mijn dealer net onder die van de Golf GTI te liggen. Hij hoopt zo rond de 31k voor de hatchback.
3. Chippen kan natuurlijk ook nu onder garantie. 235 tot 240 pk is er al gehaald, ook door Abt. Je dealer weet meer.

nomad

Senior Member
Lekker agressief snoetje /forum/images/graemlins/1761.gif.
Heb hem als bureaubladitem genomen.

Grtz v125

[/ QUOTE ]

De 1024 versie staat in de fotogalerij.
Ik heb de reclame van skoda eraf gesoept. Verder staat ie ook op de skoda site,

In het volgende nummer van autovisie komt er een hele reportage over de nieuwe RS /forum/images/graemlins/laugh.gif

Octaviarijder

Actief lid
De importeur is nog bezig met onderhandelen over de RS. De uitrusting zal iets minder zijn dan in Duitsland, waarschijnlijk krijgt hij hier bijvoorbeeld maar 17 inch ipv 18. De uitrusting wordt kariger omdat ze de prijs onder de 30.000 euro willen houden, nu maar hopen dat ze dit lukt. Dit is wat ik bij Pon gehoord heb en wat mijn dealer me ook kon bevestigen.

Dutch4x4

Senior Member
Wat een moeite voor niks, zeg. Als hij maar onder de GTI blijft, dat is je target. Of denken ze Impreza-volk weg te trekken?

Iedereen neemt die extra's er dan toch weer bij en dan zit je weer op 31k - nog steeds onder de GTI. Maar goed, stunten met lage instapprijzen kennen ze bij Pon wel - zie Audi. Lage basisprijs, vervolgens neemt iedereen Pro Line à weet-ik-veel-hoeveel duizend euro erbij, want een Audi zonder climate control is ook maar niks...

Wiseguy

Actief lid
Het is wel zo'n mooie bak.... jammer dat ik net een nieuwe heb.... maar goed.... ik denk ook niet dat ik er nu bij miss Wiseguy mee aan moet komen dat ik weer een andere auto wil.... /forum/images/graemlins/grin.gif Voorlopig maar even met de 2.0TDI doorkarren..... ik heb 'm tenslotte pas 4 weken.... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif

nomad

Senior Member
Kan/wil je een een 1280-versie maken?

[/ QUOTE ]
Ik zal mijn best doen.

Stef

Nieuw lid
Alvast bedankt voor alle snelle reacties. Ik hoop dat de auto niet te veel over de 30 mille heen gaat, want dan wordt het wellicht te duur. Zeker als je nog een paar leuke opties wilt. Aan de andere kant zal de RS toch ook wel redelijk aangekleed zijn, neem ik aan.
Eerst moet ik mijn hobby auto verkopen: een mooie Toyota MR-2 uit '91. Een echte sportwagen, tweezitter, motor dwars achterin, snel en fel. Altijd goed onderhouden en zowel motorisch als fysiek in zeer goede staat.
De baas vond het niet goed om deze auto naast de eventuele RS te houden en daar heeft ze wel een beetje gelijk in.
Dus ik hoop op een snelle verkoop zodat ik de RS in januari kan bestellen.

Dutch4x4

Senior Member
Oeh, zonde zeg! Is de MR2 dan ook van de zaak, dat je baas zich daarmee bemoeit?

Wat vraag je er overigens voor?

Bovenaan Onderaan