Skoda Octavia RS 2005

Dutch4x4

Senior Member
Hèhè, de Engelsen noemen dat zo mooi She Who Must Be Obeyed... /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
*schop*

Schoknieuws!! De prijzen zijn bekend!

En wat een domper: veel te duur. /forum/images/graemlins/frown.gif /forum/images/graemlins/frown.gif

Hatchback EUR 33.500
Combi EUR 34.820

Standaard:

- Halfleren bekleding
- Xenon verlichting
- Metallic lak
- 17 inch velgen (18 inch optie)
- ESP/ASR/ABS

Weten ze bij Pon dan niet hoe essentieel het is om de RS nét onder de prijs van de GTI (en de WRX) neer te zetten? *rolt met ogen*

Ik had helemaal op 31k/32k gerekend. Bij AutoWeek zaten ze er met hun 30k er wel héél ver naast.

Eerst werd de Fabia RS onverkoopbaar in de markt gezet, nu mag de Octavia II RS zich de tweede te dure Skoda in de geschiedenis van de Nederlandse autoverkoop noemen.

Als de leaseprijs meevalt, is hij misschien nog voor die markt een beetje interessant (dan blijf je nog wel met die tegenvallende bijtelling zitten), maar voor mij valt hij nu helemaal af.

Dutch4x4

Senior Member
Ik snap 't trouwens wel: Skoda NL bulkt van het zelfvertrouwen nu de TDI's over de toonbank vliegen. Dus denken ze: we korten de optielijst flink in en gaan meteen voor het grote geld. Hoezo niet goedkoper dan de GTI die al die zooi (xenon, radio) dus niet standaard heeft?

Tja, zit ook wel wat in. Maar een relatief lage bijtelling heb je niet meer.

higgy

Forumguru
Ik betwijfel of dit in de lease een betaalbare auto wordt. 't Is toch een exoot. Jumpman, jij als insider: wat verwacht jij qua lease-prijs?

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Waarom is de Subaru Impreza zo een sucses geworden?
Juist, om de toen nog lage prijs van 49.990 gulden.
Dus als je een merk als Skoda wilt introducren bij het grote Nederlandse publiek dan moet je dat doen door de prijzen eerst laag te houden. Laten we zeggen een RS voor €28.000.
Dit kan je doen door hem een beetje kaal te leveren. De mensen die wel geld over hebben voor opties kopen dat toch wel.

Marcel

rickske

Actief lid
Je kan maar beter in België wonen als je een auto koopt want de RS komt op €25979 en voor de combi €27030 met dezelfde standaard opties als in Nederland.

Mijn vader zit erover te denken..
Alleen weet iemand of er ook navigatie bij zit?
Want dat wil me vader erop hebben evenals PDC..

Dan is t nog te doen met die prijs..

Jan_Hein

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Okej ik ben er al achter dat ie PDC heeft..

Maar iemand misschien een idee wat de standaardradio is?

[/ QUOTE ]

Hoi Martijn,

Lijkt me ook wel wat, zo'n RS. Past ook nog eens in het budget......

Volgens de duitse Škoda-site zou er een stream radio inzitten. Weet niet of dat ook voor de nederlandse versie geldt??? /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

Dutch4x4

Senior Member
Ja, Stream-radio, ook in NL.

En tja, rickske, auto's zijn in NL juist spotgoedkoop... voordat de BPM erbovenop komt. /forum/images/graemlins/grin.gif

Henny

Actief lid
Heel raar dat alle dealers ook dachten dat ie rond de 30 zou zijn en dan deze prijzen...
Maar dat gebeurt bij Pon al jaren. Jaren terug ook met de Seat Leon.
België is dan heel wat prijsvriendelijker zeg!

Streamradio.. /forum/images/graemlins/smile.gif

Mooi..
Dan is er een zeer grote kans dat de RS besteld gaat worden /forum/images/graemlins/473.gif
Zijn er nog meer mensen hier die ook interesse hebben in een RS?
Ja leuk Jan_Hein hebben we zometeen 2 02RSen in Haarlem /forum/images/graemlins/wink.gif

De prijs vind ik wel redelijk..

Hij is wel hoger dan een GTI maar je krijgt er ook meer voor..
Xenon en half leder krijg je niet in een golfje /forum/images/graemlins/wink.gif

Wij hebben vandaag de dealer gebelt en we hebben alle info toegemaild gekregen /forum/images/graemlins/smile.gif

Ook wist hij ons te melden dat er maar 100 RSen naar Nederland komen :s
Dus wij gaan van de week alvast een "optie" erop nemen dat we zeker zijn dat we er ook 1 kunnen krijgen..

___JC___

Forumguru
Ik ga m met 90% zekerheid wel bestellen.
Ik zit nog even op de leaseprijs van ING te wachten.
Ik denk dat het deze wordt:

- Octy RS II combi
- Black magic
- 18 inch RS4 velgen
- Schuif kanteldak
- Chip bij JD naar 240-250pk.
- Geen typeaanduidingen

En ter vergelijk, een Leon TFSI met Xenon, leer, radio + speakers en ESP gaat ook al richting de 33k!! /forum/images/graemlins/ooo.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik betwijfel of dit in de lease een betaalbare auto wordt. 't Is toch een exoot. Jumpman, jij als insider: wat verwacht jij qua lease-prijs?

[/ QUOTE ]

Ik verwacht dat het een liefhebbers auto wordt, net zoals je zegt het is een exoot, dus geen auto voor de massa en dan zit je gelijk aan een te verwachten hoger leasetarief omdat het dus niet een auto is die iedereen op zijn echte waarde weet in te schatten. En zoals jullie weten is de restwaarde een heel groot onderdeel van het maandelijks leasetarief. Dus je kunt het beste gewoon een simpele uitvoering nemen met niet al te veel luxe opties dan ben je het beste af qua leasetarief dan. Zonde ja, maar het is wel de harde realiteit.

Hoeveel ie per maand mag gaan kosten kan ik ook nog niet mededelen en hangt natuurlijk heel erg af welk kilometrage/looptijd en wat voor leasepakket je neemt.

Bij mij stond ie ook hoog op mijn verlanglijstje als volgende auto maar ik moet zeggen dat ik toch ook wel geschrokken ben van de hoge "instapprijs". Met een beetje opties en je bent zo weer 3 tot 4 mille verder.

Bovenaan Onderaan