Skoda Octavia RS

Hoi, Ik heb onlangs de nieuwe Octavia RS besteld. Ik vroeg me af of er al ervaringen met deze auto zijn. /forum/images/graemlins/yeah.gif

Erikje

Actief lid
Nee, jammer genoeg niet. Ik moet dieselen, anders was het wrs. ook een RS geworden. Ik heb wel het sportstuur en 1 sportstoel uit de RS en dat bevalt in elk geval prima. Het stuur is lekker dik en de stoelen sluiten mooi aan. Succes/sterkte met wachten.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: buelltje</font><hr />

Hoi, Ik heb onlangs de nieuwe Octavia RS besteld. Ik vroeg me af of er al ervaringen met deze auto zijn. /forum/images/graemlins/yeah.gif

[/ QUOTE ]

Goede keus! Helaas nog geen ervaring mee over 2 weken gaat de mijne gemaakt worden.

Welke opties heb je besteld en welke kleur?

Ik heb de combi in het blauw besteld. Ik twijfelde nog even over de zwarte, maar ik heb al 5 jaar een zwate Fabia gereden. Dus tijd voor een verandering. Als opties heb ik parking control voor, verwarmde stoelen, alarm en hill hold control en een ipod aansluiting. Welke opties en kleur heb jij. (gefeliciteerd trouwens).

Rallye

Forumguru
1) Ik ben zeer belangstellend voor een RS (Combi). Maar alleen als hij met DSG leverbaar zou worden.

2) buelltje, kun je als jouw RS komt interieurfoto's plaatsen? Ik ben zeer geïnteresseerd inc hoe de iPod-aansluiting geregeld is. Bij voorbaat dank.

Ik plaats wel een fot als het zover is. Ik laat de ipod aansluiting plaatsen in het vakje boven op het dashboard. Ik heb dit bij de dealer gezien en het ziet er heel goed uit!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: buelltje</font><hr />

Ik heb de combi in het blauw besteld. Ik twijfelde nog even over de zwarte, maar ik heb al 5 jaar een zwate Fabia gereden. Dus tijd voor een verandering. Als opties heb ik parking control voor, verwarmde stoelen, alarm en hill hold control en een ipod aansluiting. Welke opties en kleur heb jij. (gefeliciteerd trouwens).

[/ QUOTE ]

Ik heb ook een blauwe besteld, toen ik de eerste foto's van de RS zag wist ik direct dat dit de kleur zou worden.

Opties:
- PDC voor en achter
- Verwarmbare voorstoelen
- 18" velgen
- dimmende buitenspiegels

Misschien komt er ook nog een navigatiesysteem in maar ik zit me steeds meer af te vragen of ik dit wel echt nodig heb gezien het aantal kilomters dat ik per jaar rijd. Als ik dit wel ga aanschaffen dan gaat het de nieuwe Alpine ISA-W200 worden.

Een ipod aansluiting komt er ook in en tevens een Parrot CK-3200 Bluetooth carkit.

Mau

Lid
Er zijn werkpaarden en luxe paarden...

/forum/images/graemlins/smirk.gif

Ik ben ongelooflijk jaloers. Toch wens ik je veel plezier met de auto.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mau</font><hr />

Er zijn werkpaarden en luxe paarden...

/forum/images/graemlins/smirk.gif

Ik ben ongelooflijk jaloers. Toch wens ik je veel plezier met de auto.

[/ QUOTE ]

Dank je wel. Ik ben een werkpaard (werk erg hard /forum/images/graemlins/cool.gif) zodat ik een dergelijk luxepaard kan kopen!

rickske

Actief lid
Geniet er dan maar met volle teugen van wanneer er de auto is. /forum/images/graemlins/1761.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Henny

Actief lid
Wel proefgereden ermee, met een combi dan. Heerlijke auto, helaas "iets" te duur voor mij.
Maar in het blauw is ie prachtig! Gisteren bij mijn dealer ook nog de hatchback RS in het blauw zien staan, errug mooi!
(nog mooier)

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />

Wel proefgereden ermee, met een combi dan. Heerlijke auto, helaas "iets" te duur voor mij.
Maar in het blauw is ie prachtig! Gisteren bij mijn dealer ook nog de hatchback RS in het blauw zien staan, errug mooi!
(nog mooier)

[/ QUOTE ]

Ik ben zo benieuwd hoe de RS rijdt, ik heb nog nooit in een Skoda gereden dus ben heel erg benieuwd.

SkodaMan

Actief lid
En hier is nummer 10.000.

SkodaMan rules /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

Dey

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

En hier is nummer 10.000.

SkodaMan rules /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

[/ QUOTE ]

Ik zag het, gefeliciteerd! /forum/images/graemlins/cheer.gif

Het is inmiddels bijna 4 maanden geleden dat ik mijn Combi RS heb besteld; grotendeels o.b.v. mijn ervaringen op de Skodastand in Essen Duitsland op de Autoshow. Wilde eerst een VW Passat variant kopen, maar na bijna 15 jaar VW, stap ik nu toch over naar Skoda. Als ik de Passat exact zo riant zou aankleden als de Octavia RS, zou ik 12 a 13 mille duurder uit zijn (dat zijn dus bijna 30.000 ouderwetse guldentjes....). Bovendien kreeg ik een zeer slechte inruilprijs voor mijn huidige VW Golf 2.0 Master Edition Sport.

Deze week kreeg ik bericht van mijn dealer dat 'hij' elk moment zou kunnen binnenkomen en dat hij dan z.s.m. ging uitleveren. Ik verwacht dat het iets wordt voor eind volgende week...

Mijn uitvoering is:
Octavia Combi RS 2.0 TFSI
Kleur: zwart pareleffect
18" LM-velgen
Alarm
Hill hold control
Sound System (extra speakers en equalizer/versterker)

Nog een weekje geduld....ik zal mijn eerste ervaringen zeer zeker op dit forum plaatsen.

Bovenaan Onderaan