Skoda Octavia RS

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mickie</font><hr />

Ik ben zo benieuwd hoe de RS rijdt, ik heb nog nooit in een Skoda gereden dus ben heel erg benieuwd.

[/ QUOTE ]

Koop je zò een auto (welke dan ook eigenlijk) zonder ook maar een meter gereden te hebben? Jij durft!
Het is verder maar wat je ervan verwacht. Wat mij betreft valt het niet tegen, ik vind het een heerlijke auto; maar als je denkt een sportauto te hebben, dan is dat dus niet zo. Heb ook met de O1 RS en een opgepepte tot 220 pk gereden en die laatste is duidelijk meer een gooi en smijt auto dan de standaard RS, maar de standaard is (vind ik) dan juist zo mooi, omdat ie weinig afwijkt (voor een leek) van de "gewone" en toch een stuk sneller is.

___JC___

Forumguru
Ik heb m vanochtend weer even staan bewonderen in de showroom bij mijn dealer.
Een blauwe combi met 18 inch..wauw wat is het toch een mooie bak zeg.
Meteen weer een beetje spijt dat ik toch de diesel (en voor de centen) gekozen heb. /forum/images/graemlins/frown.gif

Alleen het interieur dat vind ik het niet helemaal. De stoelen zijn deels een vaag soort grijs en het dashboard is volgepleurd met een berg doffe alu-look.
/forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

Gisteren bericht gehad van mijn dealer. Hij is binnen en al gereed gemaakt om uit te leveren!! Maandag zou al kunnen, maar aangezien ik voor mijn werk zowel maandag als dinsdag flink uit de buurt ben en niet onder deze verplichtingen uit kon komen, wordt mijn RS Combi woensdag geleverd.

Ik heb er al één onrustige nacht opzitten; nog drie te gaan alvorens trotse bezitter van mijn eerste Skoda te zijn. Pfffff, wat gaat de tijd langzaam als je je ergens erg op verheugt....

Sprakeloos is inderdaad misschien het juiste woord; wat een lekkere bak is dit, zeg!!

Los van het feit dat de auto van binnen niet 100% goed gepoetst was (zegt de poetsfreak), is de auto afgelopen woensdagmiddag prima afgeleverd. Ik was even bang dat de optionele 18" velgen de auto knetterhard zouden maken, maar dat is zeer zeker niet het geval. Ik vind hem zelfs een redelijk comfortabel onderstel hebben, met uiteraard het nodige sportiviteitsgevoel.

De motor is fantastisch; heerlijk soepel en lekker krachtig bij lage toerentallen. Ook zijn 'zes' is geen ouderwetse overdrive, maar heeft nog behoorlijk veel trekkracht om lekker vlot een tussensprintje te maken. Heb uiteraard nog niet vol kunnen doortrekken, aangezien het inrijdingsschema tot 1000 km een maximaal toerental van 3/4 van elke versnelling adviseert. Nog maar even inhouden dus.

Tot nog toe veel positieve reacties van zowel familie, vrienden en collega's als ook van medeweggebruikers (al twee omhhoog gestoken duimen gehad!!). Ik ben echt trots op mijn nieuwe aanwinst! In het weekend ga ik eens echt wat kilometers maken, is er tot nu toe nog niet echt van gekomen.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mickie</font><hr />

Ik ben zo benieuwd hoe de RS rijdt, ik heb nog nooit in een Skoda gereden dus ben heel erg benieuwd.

[/ QUOTE ]

Koop je zò een auto (welke dan ook eigenlijk) zonder ook maar een meter gereden te hebben? Jij durft!
Het is verder maar wat je ervan verwacht. Wat mij betreft valt het niet tegen, ik vind het een heerlijke auto; maar als je denkt een sportauto te hebben, dan is dat dus niet zo. Heb ook met de O1 RS en een opgepepte tot 220 pk gereden en die laatste is duidelijk meer een gooi en smijt auto dan de standaard RS, maar de standaard is (vind ik) dan juist zo mooi, omdat ie weinig afwijkt (voor een leek) van de "gewone" en toch een stuk sneller is.

[/ QUOTE ]

Sorry Henny ik zat de posten nog een keer terug te lezen en ik heb je nooit een antwoord gegeven op je vraag.

Dit is mijn eerste nieuwe auto die ik koop en inderdaad ook de eerste zonder er een meter in gereden te hebben. Het is misschien een gok die je neemt maar ik heb de beslissing o.a. genomen op basis van al jullie positieve indrukken van de O2. Er zullen uiteraard dingen "tegenvallen" of anders zijn dan je verwacht maar dat heb je bij elke auto denk ik.

Neem alleen van mij aan dat het een heel bewuste keuze is geweest /forum/images/graemlins/cool.gif

Henny en Mickie: ook ik heb de RS besteld zonder er een meter in te hebben gereden. Desalniettemin een zeer bewuste keuze o.b.v. enerzijds mijn ervaringen op de autobeurs in Essen, anderzijds o.b.v. de info van autobladen, Top Gear etc. waarin Skoda geprezen wordt om hun goede presteren.

En Mickie, ik hoop dat je je auto snel krijgt; je zult er zeer zeker geen spijt van krijgen!!

sunnyboy

Senior Member
Hmmm...zit een RS meeting aan te komen voel ik. /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/473.gif

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Alleen het interieur dat vind ik het niet helemaal. De stoelen zijn deels een vaag soort grijs en het dashboard is volgepleurd met een berg doffe alu-look.
/forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

[/ QUOTE ]
Nou die "berg" alu valt anders wel mee hoor. Het enige extra alu is het vlak rond de radio en de aircoknoppen. Ik vind dat weer wel mooi. De rest van de alulijsten is hetzelfde als in de Ambience.
Het interieur vond ik eerst wat wennen, bekleding, bij de prachtige blauwe buitenkant, maar de combinatie van stof, leer en alcantara vind ik nu eigenlijk wel geslaagd hoor.

Enne Mickie en LangeNeef, wat mij betreft zou deze auto ook niet tegenvallen hoor, wel een flink understatement.

Bovenaan Onderaan