Skoda Octavia RS+

MarcoO2

Forumguru
Leuk, dat blauw met rood!

Conceptmodel: Skoda Octavia RS+

De onlangs op de Octavia doorgevoerde facelift komt zoals AutoTelegraaf eerder meldde ook op de RS-uitmonstering. Om te voorkomen dat het huidige model in de schaduw komt te staan van de vernieuwde uitgave presenteert Skoda op de Essen Motor Show de RS+. De wagen is louter optisch gemodificeerd. Op technisch vlak blijft alles bij het oude.
Het plus-teken in de naamgeving staat voor zwarte lichtmetalen wielen, zwarte buitenspiegelhuizen, zwarte stootstrips, zwarte frontsplitter en een zwarte diffusor. In alle gevallen is sprake van zogenaamde pianolak. In het interieur is voor het eerst gekozen voor een twotone-kleurstelling. In het geval van de concept-versie zwart met rood. De felle tint is gebruikt voor de Recaro-kuipstoelen, deurpanelen en het met leder beklede driespaaksstuurwiel. Verder zijn het dashboard en de deurpanelen afgewerkt met carbon fibre-look.
Halverwege volgend jaar brengt Skoda de vernieuwde Octavia RS uit. De vijfdeurs hatchback met 200 pk sterke 2.0 Turbobenzinemotor of 2.0 TDI common rail-dieselmotor met 170 pk debuteert waarschijnlijk op de Autosalon van Genève, begin maart.

MarcoO2

Forumguru
Ziet er leuk uit, al is dat rood van binnen niet mijn smaak :)

Helemaal mee eens, had ook :crazy: achter mijn opmerking willen zetten. Maar dan had ik een foto moeten deleten ivm maximum van 4 afbeeldingen in één bericht.

Leuk voor een showauto, maar geef mij de stoelen maar gewoon in het zwart. Een rood stiksel ofzo is dan wel weer mooi. Dit is voor wat mij betreft behoorlijk over the top. Maar ja, smaken verschillen! ;)

TL@

Forumguru
Vind ik wel mooi, rood leer in de auto. Daarom dat ik de A3 SB nog overwoog toen ik mijn O2 heb hekozen, daar was dat mogelijk (maar kostte wel een arm en een been)

Fabia

† In Memoriam
Het is een beetje over de top maar ik vind het toch wel mooi. Van mij mag dat wel bij een RS.

sitechris

Donateur
weet iemand ook wanneer de gefacelifte RS verwacht wordt?

Edit: ik had beter moeten lezen want er staat duidelijk halverwege volgend jaar.

octofreak

Actief lid
Jammer dat ze niet de 2.0TFSI er in lepelen met 4x4 vanuit Audi (>220 PK en 6,7 sec tot 100)
Verder prima auto en met zwart metallic is dat rood zo lelijk niet!

TL@

Forumguru
Quattro uit een Audi kan niet op dit onderstel omdat de motor verkeerd ligt (de ene is overdwars en de andere overlangs, maar vraag welke wat is :blush:)
Enkel semi 4WD is mogelijk, waarom ze dat niet doen weet ik niet. Gewicht waarschijnlijk.

Vandaag even op de Motorshow in Essen Duitsland geweest.

Bijgaand een paar foto's van de RS + (vooralsnog een studie ?)

Let ook even op de prijs.....in Duitsland....zoiets zou hier dan richting 60 mille gaan.....pfff

P1000383.jpg

P1000384.jpg

P1000385.jpg

P1000386.jpg

plaza

Forumguru
Jammer dat ze niet de 2.0TFSI er in lepelen met 4x4 vanuit Audi (>220 PK en 6,7 sec tot 100)
Verder prima auto en met zwart metallic is dat rood zo lelijk niet!

Ik zou hem zeker niet willen ruilen met de mijne, dan weet je denk ik
wel voldoende wat ik ervan vind.................

vdijk

Lid
de auto (aan de buitenkant) is mooi, zeker met de zwarte velgen en speigels.
Ik vind de rode stoelen en deurbekleding helemaal niets (is mijn mening)

Jeje

Lid
Ook ik zou niet willen ruilen, al zou ik best DSG willen (maarja is (nog) niet mogelijk in benzine uitvoering)

Vind hem veel te opzichtig met dat rode leer. :680:

Ik snap alleen niet dat als ze iets heftigs willen neerzetten, ze de 2.0Tfsi niet evn kietelen (zoals bij Seat Leon of VW Sirocco 265 pk ofzo...)

Porettuhcs

Senior Member
Ik vind van de "aanpassingen" alleen de velgen echt mooi :xyxthumbs: (wil ik ook !!!!)

interieur is ver over de top... zonde van zo'n "coole" auto

Bovenaan Onderaan