Skoda Octavia RS230

LT83

Forumguru
Skoda blijft weer achter met de sportieve versie, net als bij de vorige RS-jes komt het S3/R/Cupra blok waarschijnlijk dus niet in de Octavia.
Erg jammer en een gemiste kans!

Mk4

Senior Member
Aj joh, waarom een gemiste kans? Als ze hadden gewild hadden ze die kans gepakt. En als iemamd wel meer vermogen wil valt dat ook simpel te regelen. En ik denk per saldo dat dat nog goedkoper is dam fabrieks af.

peterrapid

Forumguru
Is absoluut een gemiste kans ... Maar denk dat dit niet van Skoda zelf is opgelegd maar vanuit moederhuis VAG want anders heeft de O3 RS wel een pak troeven die de neefjes toch niet allemaal hebben zoals ruimte, design en prijs mocht die 280 motor erin liggen denk ik dat de Golf een pak slagen krijgt.

• Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Aj joh, waarom een gemiste kans? Als ze hadden gewild hadden ze die kans gepakt. En als iemamd wel meer vermogen wil valt dat ook simpel te regelen. En ik denk per saldo dat dat nog goedkoper is dam fabrieks af.

Precies wat peter zegt, de Octavia heeft een hoop troeven qua uitstraling en ruimte. Waarom wel een Leon ST Cupra en geen Octavia RS station met standaard 280pk. Dit blok gaat met een stage 2 richting de 400pk grens, dat valt niet simpel te regelen met het huidige 220/230pk blok.

Laatst bewerkt:

Mk4

Senior Member
Ja zo Kan je bezig blijven. Als je 280-300 wil dan kan je de keuze maken om een goedkoop ogende seat te nemen voor hetzelfde geld als een Octavia met 230. Met een Chippie zit ook op 290 of iets. Dus dan zou ik het wel weten. Maar fabrieksaf zal een Octavia met 280pk wellicht te duur worden en zichzelf uit de markt spelen/Superb in de weg zitten. Ik snap dus wel dat Skoda dit niet doet en het Niet als een gemiste kans ziet.

Ga je voor 300+ pk's zou Ik het persoonlijk een klasse hoger gaan zoeken.

Bovenaan Onderaan