Skoda Rapid hatchback 2014

Nielzzz

Actief lid
Hallo allemaal, even voorstellen:

Mijn naam is Niels, en volgende week vrijdag (14-9) wordt onze nieuwe auto thuisgebracht. Het gaat om een 1.2 TSI Rapid, Greentech Elegance Businesline. Bijna 130K op de teller.

mQgMgPK.png


We komen van een VW UP!, ook uit 2014. Qua ruimte een aardige vooruitgang dus.
 

hemi24

Forumguru
Nette wagen! Leuk kenteken met al die 8-en.
;)

Heb je nog plannen v.w.b. de velgen? Daar is de vorige eigenaar jammer genoeg niet zo zuinig op geweest zie ik...
 

Nielzzz

Actief lid
Heb je nog plannen v.w.b. de velgen? Daar is de vorige eigenaar jammer genoeg niet zo zuinig op geweest zie ik...

Ja, zit inderdaad wat parkeerschade op. De auto is ex-lease van Leaseplan. Overige schade (steunslag motorkap, wat bumper butsjes, kras achterportieren) is netjes gerepareerd/behandeld.

Afhankelijk van wat we doen met winterbanden zou dit het wintersetje kunnen worden. We zijn er nog niet helemaal uit of we voor all season bandjes gaan of zomer/winterset. Laatste heeft mijn voorkeur, maar dan moet ik op marktplaats (of hier natuurlijk) een leuke deal vinden.
 

duopenotti

Senior Member
Gefeliciteerd en welkom. Mocht je overigens nog interesse hebben in originele dakdragers dan heb ik nog een setje liggen. Had op marktplaats de verkeerde gekocht voor een hatchback ipv spaceback...
 

Cordoba

Forumguru
Fraaie kleur dat Denim Blue, en gelukkig niet zo veel voorkomend, Rapid hatchback is ook een uitstervend model, dus een zeer herkenbare auto.
 

Nielzzz

Actief lid
Zeker een leuke fris kleurtje, bedankt.

Toch gek dat ie niet zoveel verkocht is. Voor zijn formaat erg ruim, leuke prijs, compleet aan te kleden.
 

Japanese Power

Donateur
Nette auto. En inderdaad, dit model zie je niet veel. Kleur is bekend voor me. Maatje heeft een Octavia in deze kleur. Zie je inderdaad niet veel. Veel plezier alvast!
 

EdK

Forumguru
Nederland is een combi land

En uiteraard welkom hier en vanwege de barre winters hier in nederland zou ik de 4 seizoen banden nemen.
Bevallen mij nu na jaar gebruik prima
 

Nielzzz

Actief lid
@EdK , in principe gaan we inderdaad voor 4 seizoen. Het is echter niet perse duurder om een setje velgen+winterbanden op marktplaats te vinden als er aanbod is. De wissel kan ik dan zelf voor de deur doen. Zo heb ik dit ook gedaan voor de vorige auto. 4 seizoen is een goed alternatief, maar ik ben nog wel overtuigd dat zomer en winterbanden het beste is. Mits beide setjes op eigen velgen zitten (geen kosten bandenwissel).
 

EdK

Forumguru
De wissel kan ik dan zelf voor de deur doen. Zo heb ik dit ook gedaan voor de vorige auto. 4 seizoen is een goed alternatief,
Ik heb ook eerst 4 jaar de RR en daarna 7 jaar de Yeti die wissels zelf gedaan.
Maar begon dat zat te raken en ben nu met de Fab 3 overgestapt op de 4 seizoens, en na een jaar er nu gereden mee te hebben moet ik zeggen dat ze me zeker niet tegenvallen met mijn rijstijl die gewoon is wat we max in nederland mogen rijden indien dit verantwoord is
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is echter niet perse duurder om een setje velgen+winterbanden op marktplaats te vinden als er aanbod is. De wissel kan ik dan zelf voor de deur doen.
Niet persé duurder, wel veel meer werk... :jaja:

Heb zelf ook vele jaren met 2 sets wielen gewerkt, opslag in de eigen garage en wisselen op de oprit. In mijn werkzame tijd moest ik indien nodig op elk moment van dag of nacht en ongeacht de omstandigheden kunnen uitrukken naar een incident en dat gevoel heeft nog een poosje nageijld toen ik met pensioen ging - totdat ik me realiseerde dat ik nu de keuze had om gewoon niét weg te gaan als het echt onbegaanbaar dreigt te worden (wat in NL trouwens hoegenaamd nooit voorkomt).

Sindsdien tot volle tevredenheid op CrossClimates gereden totdat ik onlangs een andere auto kocht. Maar ook die komt dit najaar op CrossClimates te staan. Alleen nog even een extra velg scoren zodat een van de afkomende banden tot reservewiel kan worden benoemd.
 

Nielzzz

Actief lid
Meer werk is persoonlijk. Ik vind het niet erg tweemaal per jaar een uur/anderhalf wielen te wisselen.

De CrosSClimates zien er goed uit, helaas niet te krijgen in de bandenmaat van de/mijn Rapid. (215/45 R16).
 
Bovenaan Onderaan