Hoe serieus neemt een dealer een klacht en de door de klant aangedragen oplossing?
Jullie weten van de enorme laadellende die ik heb gehad na de MEB3 update van de Enyaq. De dealer had op dat moment geen idee en gaf aan dat het wel eens een heel lang verhaal kon worden aangezien ik net de 2e melder was met dit issue in heel NL en net toevallig bij dezelfde dealer.
Afijn, na weken van tobben uiteindelijk zelf de oplossing gevonden en deze dezelfde middag (09-01) telefonisch aan de dealer doorgeven. Die was zo blij als een kind dat er een oorzaak was gevonden. Want ondertussen waren er bij deze dealer totaal 7 meldingen binnengekomen (!).
Ik heb al mijn bevindingen uitgewerkt in een excel (op verzoek van de dealer), alles daarin gelogd, vele uren aan het tobben geweest, een monteur voor de laadpaal langs laten komen om e.e.a. uit te sluiten en uiteindelijk zelf via het Tesla forum de oplossing gevonden. Aansluitend alles op 09-01 met de dealer gedeeld, inclusief alle laadpaal-logs en de Excel die ik op verzoek van de dealer had bijgehouden.
Deze info heb ik in een uitgebreide mail met de dealer gedeeld op 09-01. Op 25-01 was ik weer bij de dealer voor het vervangen van de boardingspot en heb ik de chef werkplaats aangesproken wat hij van deze info vond en wat zijn klanten met hetzelfde probleem ervan vonden dat hij hen had gecontact met de mogelijke oplossing.
Kort en bondig: excuus, geen tijd voor gehad. Dat dacht ik al aangezien alle info, logs en excel bestanden die ik voor hem had bijgehouden nog niet waren gedownload aangezien ik kan zien of links worden gedownload.
Zojuist nog even gekeken of alles nu wel is gedownload aangezien ik morgen weer bij dealer ben voor een nieuwe voorruit en wat schetst mijn verbazing: nog steeds niet gedownload, we spreken nu over 18-02.
Begrijp je als dealer nu werkelijk niet welk signaal je hiermee afgeeft aan je klant... Ik voel me totaal niet serieus genomen en zal dat morgen weer kenbaar maken. Ik heb hier echt geen woorden voor. Als dealer vragen om info en excelsheets om alles bij te houden om er vervolgens niets, maar dan ook niets mee te doen, zelfs niet als ik met een oplossing kom. Dit is de zoveelste deuk die de relatie met Skoda oploopt...
Ik noem geen namen van bedrijven en medewerkers, de kenners hier weten voldoende.