Skoda Rijnwoud wordt Auto Hoogenboom (PON Retail) helaas..

nakharry

Forumguru
Vandaag een brief ontvangen dat Skoda Rijnwoud in Rotterdam ook overgenomen wordt door Auto Hoogenboom. Paar jaar geleden Skoda Swartouw in Barendrecht al overgenomen waar ik graag kwam.. daarvoor Voorne Putten in Spijkenisse en daarvoor Auto Maasstad..

M.a.w. nu is bijna alles in de regio van PON retail..

PON is bij mij net zoiets als 020.. mag er niet komen en krijg er jeuk van..:thumbsdown:

Dat je onder het juk van PON zo groot kan worden met zulke slechte service ... man man man :shutup:
 

Japanese Power

Donateur
Ik ben 4 jaar klant bij Hoogenboom geweest met de Kodiaq en ben altijd heel correct en goed geholpen. Momenteel ben ik (nog) klant bij Rijnwoud maar ben er niet kapot van. Vind het gewoon geen prettig bedrijf.

Nu ik voor de CitiGo iV van vrouwlief ook een afspraak voor een beurt moet maken twijfel ik nog waar ik hem zal brengen. Praktisch gezien is Ames Zwijndrecht het dichtste bij huis maar ik ken het bedrijf niet…
 

EdK

Forumguru
net zoiets als 020.. mag er niet komen en krijg er jeuk van..:thumbsdown:
Goh dat je dan zonder uitslag wel met mij kunt communiceren ( en nu niet ontkennen !! )
Is dit dan toch gevalletje van overdrijven ?
Maar goed ook hier in NH is het grootste deel overgenomen door de Broekhuis groep die dit voor groot deel had overgenomen van Heron.
En tsja ben ik er blij mee, na jaren van een familie bedrijf Lakeman ( oudste skoda dealer toendertijd ) waar ik contact had naar een dealer die voornamelijk naar zijn cijfertjes achter het merk kijkt.
Het is dat bepaalde personen van Lakeman er nog werken en ook op deze wijze nog doen en denken dat ik er nog ben, maar het is verder een onpersoonlijke toko geworden....
 

Cordoba

Forumguru
Voor auto's die buiten de garantie vallen kun je ook nog terecht bij een Vag-specialist in de regio, die heeft zelfs een 010-telefoonnummer. (Vag Carservice)

Dat langzamerhand alle dealers onder Pon vallen, is een proces dat al 10 jaar bezig is, en daar zijn in het verleden ook al topics over geweest. Het is vervelend als het je eigen dealer is, die de nek wordt omgedraaid of ingelijfd, maar geheel volgens de verwachtingen.
 

nakharry

Forumguru
Voor auto's die buiten de garantie vallen kun je ook nog terecht bij een Vag-specialist in de regio, die heeft zelfs een 010-telefoonnummer. (Vag Carservice)

Dat langzamerhand alle dealers onder Pon vallen, is een proces dat al 10 jaar bezig is, en daar zijn in het verleden ook al topics over geweest. Het is vervelend als het je eigen dealer is, die de nek wordt omgedraaid of ingelijfd, maar geheel volgens de verwachtingen.

Bedankt voor de tip Cordoba, ik kon dit bedrijf niet. :thumbsup:

Helemaal eens met wat je zegt.


Dat van die 020 is maar een grap uiteraard want voetbal interesseert mij echt geen reet..
 

Japanese Power

Donateur
Hoe serieus neemt een dealer een klacht en de door de klant aangedragen oplossing?

Jullie weten van de enorme laadellende die ik heb gehad na de MEB3 update van de Enyaq. De dealer had op dat moment geen idee en gaf aan dat het wel eens een heel lang verhaal kon worden aangezien ik net de 2e melder was met dit issue in heel NL en net toevallig bij dezelfde dealer.

Afijn, na weken van tobben uiteindelijk zelf de oplossing gevonden en deze dezelfde middag (09-01) telefonisch aan de dealer doorgeven. Die was zo blij als een kind dat er een oorzaak was gevonden. Want ondertussen waren er bij deze dealer totaal 7 meldingen binnengekomen (!).

Ik heb al mijn bevindingen uitgewerkt in een excel (op verzoek van de dealer), alles daarin gelogd, vele uren aan het tobben geweest, een monteur voor de laadpaal langs laten komen om e.e.a. uit te sluiten en uiteindelijk zelf via het Tesla forum de oplossing gevonden. Aansluitend alles op 09-01 met de dealer gedeeld, inclusief alle laadpaal-logs en de Excel die ik op verzoek van de dealer had bijgehouden.

Deze info heb ik in een uitgebreide mail met de dealer gedeeld op 09-01. Op 25-01 was ik weer bij de dealer voor het vervangen van de boardingspot en heb ik de chef werkplaats aangesproken wat hij van deze info vond en wat zijn klanten met hetzelfde probleem ervan vonden dat hij hen had gecontact met de mogelijke oplossing.

Kort en bondig: excuus, geen tijd voor gehad. Dat dacht ik al aangezien alle info, logs en excel bestanden die ik voor hem had bijgehouden nog niet waren gedownload aangezien ik kan zien of links worden gedownload.

Zojuist nog even gekeken of alles nu wel is gedownload aangezien ik morgen weer bij dealer ben voor een nieuwe voorruit en wat schetst mijn verbazing: nog steeds niet gedownload, we spreken nu over 18-02.

Begrijp je als dealer nu werkelijk niet welk signaal je hiermee afgeeft aan je klant... Ik voel me totaal niet serieus genomen en zal dat morgen weer kenbaar maken. Ik heb hier echt geen woorden voor. Als dealer vragen om info en excelsheets om alles bij te houden om er vervolgens niets, maar dan ook niets mee te doen, zelfs niet als ik met een oplossing kom. Dit is de zoveelste deuk die de relatie met Skoda oploopt...

Ik noem geen namen van bedrijven en medewerkers, de kenners hier weten voldoende.
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Doe je al die moeite voor niks .... Wat een klote dealer. En inderdaad; of je er nu 25k of 50k komt brengen, beide is veel geld.

Zo jagen ze hun klanten wel weg .....
Naar bijvoorbeeld de Toyota dealer.... ;)
 

kwillems

Donateur
Ik zou even laten merken dat je serieus genomen wilt worden en hem een linkje naar dit topic sturen. Daarbij kun je meedelen dat je tot dusver naam en toenaam van de dealer nog niet genoemd hebt, maar ...
 

CharlesTucker

Forumguru
Slechts een woord voor, "triest". En inderdaad als "kenner" weet ik welk bedrijf het betreft, een andere vestiging van hetzelfde bedrijf waar mijn Octavia vandaan komt. Zelf nog geen problemen ervaren, maar de laatste 5 jaar heb ik dan ook geen problemen met de auto gehad, alleen regulier onderhoud.

Ik ben bang dat het allemaal iets met schaalvergroting te maken heeft, en vraag me dan ook af of dit een "sign of the times" betreft, en of de Toyota dealer in die zin echt beter is. Die chef werkplaats die je gesproken hebt heeft ook weer een chef, en die ook, en met name die laatste 2 zien nooit (meer) een werkplaats van binnen of spreken een klant. Die kijken alleen op Excel sheets of de diverse chefs werkplaats wel voldoende klanten er doorheen jagen, of die klanten al dan niet tevreden zijn staat niet in die sheet.
 

Frup

Forumguru
De klant is allang geen koning meer.
Tegenwoordig lijkt het wel een gunst als je bij een dealer mag komen. Het gaat daar blijkbaar te goed.
Los daarvan, komt de werkwijze die je beschrijft mij nogal onbeschoft over.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Het ging mij ook niet om t bedrag hoor, zelfs als ik 5 k€ uitgeef aan een (tweedehands) auto verwacht ik bepaalde service. Dat was bij m'n vorige auto keurig geregeld, ben nog een keer terug geweest met een elektronisch probleem, was toen prima opgelost. Maar ja, dat was geen dealer...
 

EdK

Forumguru
Zojuist nog even gekeken of alles nu wel is gedownload aangezien ik morgen weer bij dealer ben voor een nieuwe voorruit en wat schetst mijn verbazing: nog steeds niet gedownload, we spreken nu over 18-02.
Tsja om één of andere reden verbaast het me niets !
Ga niet zeggen dat het normaal is maar krijg steeds meer indruk dat firma's hun mail niet lezen cq beantwoorden.
Onlangs zakelijk eens een mail naar een toko gestuurd, en hoorde maar niets.
Had met collega erover en die had toevallig een telefoonnummer. Dus ik gebeld en om de bescheiden gevraagd die me meteen gemaild werden.
Japanese Power, ik zou het haast gaan uitprinten en op de balie pleuren met de opmerking hier is de email ........die je niet leest en waar velen klanten van je mee gebaad zijn !!
 

Japanese Power

Donateur
Ga niet zeggen dat het normaal is maar krijg steeds meer indruk dat firma's hun mail niet lezen cq beantwoorden.
Mee eens. Maar ik heb eerst gebeld. Toen pas alles gemaild waarom werd gevraagd en vervolgens de beste persoon 3 weken later aan de balie hier mee geconfronteerd. Alleen mailen voor een probleem, dan bel ik altijd of rij langs, heeft niet mijn voorkeur naar hier betreft het iets anders…
 

EdK

Forumguru
Dus uitprinten die handel en het voor zijn neus gooien en zeggen dat je GEEN vertrouwen meer in zijn woorden hebt !!
En dan afwachten met welk gestotter hij een smoes gaat verzinnen....

Ja sorry maar ik kan genieten van zulks soort situaties !
Een medewerker van voormalig Heron had ik op bepaald moment zo klem dat ik zijn privé 06 nummer had om een afspraak te maken voor servicebeurt (zakelijk) en niet 4 weken hoefde te wachten....
Is een lang verhaal wat geheid zal verwijderd worden net als citaat.....
 

Captain Hook

Forumguru
Ik verbaas me nergens meer over hoor. :pieker:

Ben nu al maanden aan het steggelen met die verzekeringsmij (Dekra) over die schade die die Duitse dame aan onze Roomster heeft veroorzaakt in Italië.
Die lui sturen mailtjes die zijn totaal onduidelijk. Bellen werkt niet, want ze nemen de telefoon gewoon niet op (Het is momenteel drukker dan u van ons gewend bent, u kunt ook een email sturen naar [...] )

En die emails beantwoorden ze gewoonweg niet. :mad:
 
Bovenaan Onderaan