Skoda Rijnwoud wordt Auto Hoogenboom (PON Retail) helaas..

CharlesTucker

Forumguru
Dat is wel heel slecht. Toevallig heb ik zelf net een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt, maar via de website. Dat werkte prima. alleen wel heel druk (of ze hebben te weinig personeel), er was pas half juni plek. Voor mij geen issue, ik hoop alleen niet dat je bij een probleem met de auto ook zo lang moet wachten

erto171

Actief lid
Telefonisch contact opgenomen voor een prijsopgave van nieuwe ruitenwissers voor en achter van mijn Skoda Scala, antwoord van Hoogenboom als u een prijsopgave wilt van onderdelen dan moet u langs komen of een formulier invullen. Fijne service van dealer Hoogenboom, voorheen Skoda Rijnwoud, die verbonden je gewoon door met het magazijn.
Inmiddels nieuwe ruitenwissers gekocht op internet, slechte beurt Skoda Hoogenboom Rotterdam ¡

ertromp

Forumguru
Top dealer deze. Laat je tot het besef komen dat je dit soort onderdelen stukken goedkoper via het WWW kunt bestellen en beter zelf kunt monteren.
Die Rijnwoud toko heeft TS gewon behoedt voor het teveel uitgeven van kostbare euries voor dit soort zaken. Chapaeu voor Rijnwoud

erto171

Actief lid
Citaat van wat hier direct boven staat verwijderd.
Deze schijnbaar kleine zaken zijn gewoon irritant, en nodigen je uit om over te stappen, zeker met meerdere Skoda dealers in een straal van 6 km

Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Troost je, ze zijn allemaal véél te duur voor dit soort dingen. Ruitenwissers kan je wel zelf vervangen toch?!?

kami

Lid
Ik rij al zeker 20 jaar Skoda, heb mijn 1e Skoda Fabia gekocht bij Rijnwoud op hun 1e locatie, ergens achterin een wijk staat me nog bij. Dit was een goede skoda dealer, ook toen ze verhuisden. De volgende Skoda Fabia heb ik toen in Barendrecht gekocht bij Swartouw, echt een goede dealer en de 3e ook zo. Deze zijn al een tijdje geleden overgenomen door Hoogenboom. Ik heb niks anders dan slechte ervaringen met Hoogenboom, zo erg dat ik 2 keer verder rijdt om bij Ames mijn auto’s te laten doen.
Het begon allemaal met de citigo, deze had een los zittende hitte schild onder de auto, hier ben ik wel 3 keer voor terug gegaan omdat de ze weer los kwam. Ames heeft hem wel goed vast gezet, na de 4e keer.
De citigo was aangereden in de parkeer garage en de schade moest gerepareerd worden, ik kreeg de auto terug met kromme schijfremmen (25.000km) en vroeg waarom deze niet vervangen zijn. Was hun niet opgevallen. Ik moest die kromme schijf remmen zelf betalen, dit vindt ik niet juist. Na 5000km waren deze weer krom, weer geen garantie bij Hoogenboom. Dit zijn slechte schijf remmen. Ik heb deze dus zelf vervangen door MOMO schijven en na 35.000 weer, zonder dat deze krom werden.
Hierna lopen onze beide Skoda’s alleen bij Ames voor onderhoud, dit gaat nog goed.
Er was een fiets van de overbuur tegen onze auto gevallen, eenmaal bij de verzekering aan gemeld, koos ik voor Hoogenboom om de schade te verhelpen. Na een maand hebben ze geen contact opgenomen, misschien sta ik op een zwarte lijst, haha. Ik heb een ander uitgekozen, deze nam gelijk contact op om het te regelen.
Ik was vandaag even bij Hoogenboom omdat ik mijn koplampje te ingewikkeld vindt om zelf te vervangen op mijn Fabia MK3, of ik wel dan 50 euro wilde betalen. Mijn antwoord was dat ze zich moesten schamen, misschien ben ik verwend dat ik het meestal zelf doe of dat het service was, maar ik ben zelf aan de slag gegaan. Ok , het was lastig, maar als ik het nu weer moest doen, is het in 10 min gefixt.

Maar goed, een lang verhaal, het resultaat dan geen enkele auto die ik aanschaf wat met Hoogenboom in contact zal komen. Ik heb begrepen dat het van PON is, als dat zo is moet ik misschien maar eens op zoek naar een ander merk.

MarcoO2

Forumguru
Je moet je auto daar brengen waar het goed voelt, maar bij sommige door jou omschreven ervaringen vind ik het allemaal wel meevallen.

Als jij je auto voor een parkeerschade ter reparatie aanbiedt, is het toch niet gek dat ze niet je remschijven controleren? En dat je die zelf moet betalen lijkt me ook nogal logisch.

En het vervangen van een lamp door een dealergarage voor 50 euro is toch ook niet zo gek? Natuurlijk kan je het ook zelf, maar als je hun kennis en ervaring en faciliteiten wilt gebruiken, dan betaal je daar uiteraard voor. Natuurlijk kan het elders goedkoper, maar ja - dan moet je naar elders gaan ;)

kami

Lid
Ik communiceer waarschijnlijk niet afdoende. Qua schijfremmen: Ik begrijp dat het misschien ongerelateerd is aan de parkeer schade, maar deze mogen gewoon niet krom trekken. En een kleine proefrit had dit euvel ontdekt. Na 5000km waren ze weer krom en ook weer draai ik op voor de kosten. Slecht materiaal en slechte service.
Qua Lampje, dit zou gewoon service moeten zijn omdat het heel moeilijk te vervangen is.
Dan kom ik tot de essentie: klantvriendelijkheid. ver te zoeken, of gewoon niet aanwezig. Dus ja we gaan ergens anders heen.

Arjan1985

Forumguru
Ja maar de conclusie was dacht ik gewoon lekker maar je lokale garage gaan. En de spreadsheet uitleg gaf goed weer wat het allemaal teweeg bracht als er iemand de parkeer plaats op rijd van de dealer met het verzoek een lampje te vervangen.
de meter loopt al zodra er 1 wiel het parkeer terrein oprijd :greedy:

Bovenaan Onderaan