Skoda rolt Monte Carlo-label verder uit

Hetzer

Forumguru
Skoda+Yeti+Monte+Carlo+rear.jpg
Skoda Yeti Monte Carlo

Skoda rolt Monte Carlo-label verder uit
leusden -
Na de introductie van het Monte Carlo-label op de Fabia enkele jaren terug ziet de fabrikant nu in dat meer modellen zich voor de sportieve aankleding lenen. Op de Autosalon van Genève 2014 stelt de fabrikant de nieuwe Monte Carlo-familie voor. De gezinsleden heten Citigo, Rapid SpaceBack en Yeti.

Skoda ziet het Monte Carlo-naamplaatje als een alternatief voor het RS-label, dat op de Octavia RS na, verre van succesvol is. Met de Monte Carlo-versies kan de fabrikant zonder al te grote investeringen een sportieve versie in de markt zetten. En aangezien het RS-embleem ontbreekt, hebben de kopers ook geen grote verwachtingen van het model. Aanpassingen aan de motor ontbreken en dat zie je dan weer terug in het prijskaartje ten opzichte van een RS. Het gaat bij de Monte Carlo-modellen meer om de aankleding.

Zwart, zwart, zwart
Afhankelijk van de Monte Carlo-uitvoering, de Citigo, Rapid SpaceBack of Yeti, staat de auto op zwart gelakte aluminium wielen in de maat 15 tot en met 17 inch, zwart getinte achterramen en achterruit, zwarte buitenspiegels en in sommige gevallen een zwarte striping. Op de Yeti en Rapid Spaceback kleurt het hele dak zelfs zwart. Binnenin krijgen alle types een stuurwiel met rode stiching en sportstoelen.

Rally
De keuze voor de Monte Carlo-naam komt voort uit de rally-activiteiten van het merk. De fabrikant heeft onder andere meerdere keren meegedaan aan de bekende Monte Carlo Rally.

bron : telegraaf

Toch wel geinig om te lezen dat het RS label alleen echt aanslaat bij de octavia. Zal mij benieuwen hoe deze modellen er qua aankleding uitkomen te zien

Rallye

Forumguru
Volgens mij was er alleen nog een Fabia RS. In de I alleen als diesel, en dus maar voor eenbeperkte markt interessant en in de II alleen met DSG, en dus net zo beperkt. Dus niet het label is beperkt, maar de inzet ervan door Skoda. Maar goed.

Wel een leuke auto zo'n Yeti Monte Carlo, maar iets sportiefs zit er niet in. En dan wel een link leggen met de rallye Monte Carlo?

Cordoba

Forumguru
Bij de Yeti vindt ik het er wel leuk uitzien, doet mij qua styling ook een beetje aan de DS3 denken met één stijl in de lakkleur. Ik ben benieuwd naar de rest van de MC familie.

Overigens een Roomster, Citigo en Rapid hebben toch ook nooit een RS uitvoering gehad?

CDK

Forumguru
een Citigo MonteCarlo kan weleens leuk worden qua looks, nu vind ik vooral van binnen het een tikkeltje saai, met een leuke bekleding en een sportief stuurtje en misschien zelfs wel een donkere hemel er in geeft het een extra dimensie aan deze leuke stadsauto

LT83

Forumguru
Lijkt mij een goede toevoeging die Monte Carlo modellen, zien er goed uit!
De Fabia vind ik in basis qua model ook totaal niet geschikt voor een RS uitvoering. Vond de fabia RS in vergelijk met bijvoorbeeld een Clio RS, Ibiza Cupra e.d. toch echt wel wat uitstraling tekort komen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

MarcoO2

Forumguru
Skoda ziet het Monte Carlo-naamplaatje als een alternatief voor het RS-label, dat op de Octavia RS na, verre van succesvol is. Met de Monte Carlo-versies kan de fabrikant zonder al te grote investeringen een sportieve versie in de markt zetten. En aangezien het RS-embleem ontbreekt, hebben de kopers ook geen grote verwachtingen van het model. Aanpassingen aan de motor ontbreken en dat zie je dan weer terug in het prijskaartje ten opzichte van een RS. Het gaat bij de Monte Carlo-modellen meer om de aankleding.
Klinkt mij iets teveel als "all show and no go". Ik houd daar niet zo van.

sitechris

Donateur
Ik ben het met @MarcoO2 eens. Zie ook auto's als de Megane GT-line. 0-100 in 12 seconden, maar wel een diffusor onder de achterbumper hangen. Is eigenlijk triest.

Rosinfield

† In Memoriam
Het is natuurlijk allemaal louter uiterlijk vertoon. Toch zou ik het, mits mogelijk op de door mij gewenste versie, wel overwegen. Het zou n.l. een mogelijkheid zijn de auto geheel in het zwart uit te voeren, zonder enig chrome. En dat vind ik wel mooi.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Zephir

Lid
Mijn garagist heeft een Fabia RS en doet daar naar eigen zeggen vaak De Ring mee. Volgens hem is hij standaard veel te zwaar en daarom niet snel genoeg. Met wat aanpassingen beter, maar zeker geen topper.

Bovenaan Onderaan