Skoda s100 1977 sleutel vast im contact

Thames

Lid
Beste leden,
Lang verhaal kort de sleutel zit vast in het contact en heb al van alles geprobeerd meer geen resultaat kan wel van de 0-garage positie naar de stop positie dus misschien een defect in het stuurslot??
Tips voor het eruit halen zijn heel erg welkom
groet Thames 1000011958.jpg 1000011957.jpg

Arjan1985

Forumguru
Ik heb dat wel eens in de boten. Kun je met je vingers of met een tool tegen dat kleine en of grote rondje duwen en dan de sleutel eruit trekken?

Thames

Lid
De skoda staat nu in de stalling dus zal proberen wanneer ik daar weer ben maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt met kleine of grote rondje

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@Arjan1985 bedoelt waarschijnlijk de binnenste (of buitenste) slotcylinder.
Die chrome cirkeltjes iets aandrukken terwijl je aan de sleutel trekt.
Misschien ook een heel klein beetje WD40 (of zoiets) in de slotcylinder spuiten?

hemi24

Forumguru
Misschien moet je de sleutel zelf iets indrukken, voordat je deze helemaal terug kunt draaien en vervolgens uitnemen…?

Even aan het stuur draaien, wellicht dat het stuurslot er net niet in valt?

• Leuk
Waarderingen: Tees

Thames

Lid
Ik heb het gevoel dat het stuurslot zelf ook vast zit want toen ik met de sleutel aan het klooien was ook het stuurslot een beetje heen en weer gehaald maar daar ook geen resultaat

EdK

Forumguru
Hoe lang staat de wagen al stil ??
Zou hem lekker flink in de WD40 zetten en lekker in laten weken en weer inspuiten.
Kans is groot dat door lange stilstaan er wat onderdelen aan elkaar gecorrodeerd zijn
En wat je niet wil is dat de sleutel afbreekt in het contactslot !!

Skodaclub.nl is (was) een club voor de Skoda's van voordat men werd overgenomen door de VAG groep.
Site is wel aangepast zag ik net, maar voorheen kon je daar kennis opdoen op de oudere modellen>
Hebben nu wel een link naar Faceboek , daar ik geen account daar heb kan ik niet zien of ze daar ook meer communiceren en onderdelen aanbieden...

Thames

Lid
De sleutel zit vast sinds afgelopen zondag dus corosie is het niet.
Daarvoor werkte alles nog prima trouwens
Ik zal ook wel even een kijkje nemen op de website van de skoda club

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan