Ik vraag me af of het daadwerkelijk niet geactiveerd is, of dat de spraakassistent die we gewend zijn uit de MIB1 en MIB2 (de simpele) gewoon niet beschikbaar is voor de MIB3. In de MIB3 is namelijk wel Laura in sommige landen geactiveerd, wat tussen een Google Assistent of Siri en de normale spraakbediening inzit.
"Laura already supports six languages – English, German and French as well as Spanish, Italian and Czech."
https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/laura Dat klinkt als, voor nu is Laura al beschikbaar is zes talen, maar daar zullen in de toekomst talen aan toegevoegd worden.
Exact hetzelfde verhaal voor mijn Skoda Kamiq. Geldt niet alleen voor spraakbediening maar ook voor Wireless Carplay!
Dat laatste is op een Kamiq of Scala met een Amundsen wel te activeren (waarschijk). Die beschikt namelijk standaard over de wifi hotspot die essentieel is voor wireless carplay. In mijn scala met bolero ben ik wel zover dat de bolero een signaal stuurt via bluetooth om via WLAN connectie te maken, maar mijn Bolero heeft geen WLAN.
Mocht iemand in de buurt wonen en over een Amundsen beschikken in de Scala of Kamiq, dan wil ik best eens kijken wat mogelijk is (vrijblijvend)