"Skoda = slecht merk"

VEEJAY

Forumguru
\"Skoda = slecht merk\"

Moet je de sombere reacties hier eens lezen, jammer hoor...

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=41721#reacties

Skoda kan vernieuwen wat hij wil, het blijft een wanproduct. Ik heb een nieuwe Skoda gereden en heb niets anders dan ellende met dat ding gehad. Om de haverklap stond dat ding in de garage met een volledig stuk gedraaide koppeling (2x), een gescheurde of een afgebroken uitlaat (3x), een defecte startmotor of de hele auto moest worden overgespoten omdat de lak helemaal dof was geworden en meer dingen waardoor ik m'n auto niet kon gebruiken. Na 3 jaar sukkelen kon ik hem gelukkig goed inruilen. Skoda? Nee,..bedankt.
H.Verijen, Boxmeer ma 31/7, 12:57

sinds skoda de motor van de volkswagen hanteert wordt het steeds meer een look a like. Dit model wordt steeds meer een volkswagen Bura.
Pieter, Leidschendam ma 31/7, 12:57

Ik rijd al ruim 2 jaar een octavia combi. Nog geen problemen! Aanraken en lopen. Een heerlijke, betaalbare auto. Eigenlijk is het net een Volkswagen. Ga zo door!
Erik, almelo ma 31/7, 13:14

Weinig nieuws aan te zien. Is overigens een klasse auto. (zeldzaam goed in vergelijking met topomerken als MB en dan spreek ik uit ervaring). 2e superb inmiddels in mijn bezet, gezamenlijk 300 K mee gereden en nog nnoit, buiten 1 grote beurt per jaar, een sleutel aan geweest.
vcopk, oldenzaal ma 31/7, 13:18

Elk negatief commentaar mbt de Skoda Superb ,kan men beter richtten tot de V.A.G. groep.Toegegeven ,een Skoda ,van voor de tijd dat het deel uitmaakte ,van de V.A.G.groep was van mindere kwaliteit dan hier gangbaar is,de problemen die in het bovenvermelde stukje staan zijn rechtstreeks overgenomen van de VW passat van enkele jaren terug.Skoda zet met de Superb een limo neer die menig chauffeur zeeer wel kan bekoren en tegen een realistischer prijstelling dan VW.Een auto is maar een stuk ijzer,welke dan ook!
joppie, nw ma 31/7, 13:31

Ik heb alleen maar ruzie met Skodarijders, ik weet niet hoe het komt. Die bestuurders reageren heel vreemd op merken zoals Mercedes enzo... En Skodarijders met een Belgisch kenteken ga ik helemaal uit de weg. Lijp man!
Pietje Puk, Amsterdam ma 31/7, 13:41

Mijn Skoda Octavia wordt ook wel een "Skaudi" genoemd, kijkend naar het aantal exact dezelfde onderdelen. Perfecte auto, ruim, veel accessoires, super motor 2.0D met 140pk, supersnel. Kan me wat dat betreft geen betere wensen, maar...verder is hij emotieloos. Zal er nooit mijn nek door kunnen verdraaien als er eens 1tje langsrijdt. Maar dat geldt voor het dievengilde ook, dus alweer een pluspunt.
Hartog, Arnhem ma 31/7, 13:52

Mooi bak. Rij met een Octavia Combie 3 jaar en nooit problemen. verder worden volgens my een slechte auto's meer gemaakt. De duurzaamheid van de auto wordt voor een groot deel bepaald door de rijstijl van de bestuurder!
Ronald van Asten, Utrecht ma 31/7, 13:59

Het is en blijft een skoda. Al draagt een aap een gouden ring, het is en het blijft een lelijk ding
Rene leusink, Enschede ma 31/7, 14:14

Uit de pech-statistieken in bijvoorbeeld Duitsland komt Skoda keer op keer als een van de betrouwbaarste merken. Aanzienlijk betrouwbaarder bijvoorbeeld dan Mercedes. Met de Roomster laat men ook zien over durf te bschikken.
Peter, Breda ma 31/7, 14:22

Ik rijd een drie jaar oude Skoda Octavia Combi 4x4. Ik heb niet vaak zo'n lekkere wagen gereden, en helemaal nog nooit zoveel waarde voor geld gehad. Het enige dat ik niet helemaal begrijp is de naam; 'skoda' betekent namelijk in het Tjechisch en Slowaaks 'jammer'.
Oscar, Slowakije ma 31/7, 14:58

Het zal allemaal wel in orde zijn met Skoda. Maar het merk laat zich het beste typeren als: "weinig sex" of "een Gereformeerd standje".
realist, groningen ma 31/7, 14:59

Ik rij inmiddels 17 maanden met een Skoda Octavia 2, staat gemiddeld 2x per maand in de garage! De reclame is volg de Skoda rijder, zou ik zeker niet doen, voor mij geen Skoda meer!

LenK

Forumguru
Re: \"Skoda = slecht merk\"

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Skoda kan vernieuwen wat hij wil, het blijft een wanproduct. Ik heb een nieuwe Skoda gereden en heb niets anders dan ellende met dat ding gehad. Om de haverklap stond dat ding in de garage met een volledig stuk gedraaide koppeling (2x), een gescheurde of een afgebroken uitlaat (3x), een defecte startmotor of de hele auto moest worden overgespoten omdat de lak helemaal dof was geworden en meer dingen waardoor ik m'n auto niet kon gebruiken. Na 3 jaar sukkelen kon ik hem gelukkig goed inruilen. Skoda? Nee,..bedankt.
H.Verijen, Boxmeer ma 31/7, 12:57

[/ QUOTE ]
Dit klinkt als een gefrustreerde, jaloerse ..... rijder die Skoda zwart probeert te maken (of iemand die niet rijden kan).
".....": ik zal geen merk noemen, maar ieder kan daar wel iets bij bedenken.

AGTon

Forumguru

Wel vreemd dat hij hem daarna "goed" in kon ruilen als het zo een slecht merk is toch ??

Ach ja, je kan maar pech hebben. Dit soort verhalen heb ik over ieder merk wel een keer gehoord dus dat zal ook Skoda niet bespaard blijven. Moet er wel bij zeggen dat elk probleem waar bij de O2 sprake van is ook zo'n beetje optreedt in mijn auto dus ik heb ook niet echt mazzel. Desalniettemin blijft het een fijne auto en realiseer ik me (dan maar) dat mijn Octavia2 één van de eerste was. Voor een volgende leaseauto ga ik zeker naar een Superb kijken als dat past in budget.

Ik begin ook te twijfelen over een Skoda, de volgende auto word in ieder geval geen Skoda meer. Ik rijd nu mijn tweede O2 (door werkgever wissel) en bij alle twee de auto's heb ik alleen maar problemen. Airbag systemen die het niet doen, sensoren die het niet doen, etc. Ook ik sta gemiddeld 2x per maand bij de dealer. Het is dat hij zo lekker rijd (als ie het doet) en toch de nodige luxe geeft voor de prijs... want anders....

Heb met mijn O2 nu nog slechts 7000km gereden (in 6 weken tijd) en heb deze auto op opraden van een aantal collega's geleast. Tot nu toe kan ik alleen nog maar de loftrompet afsteken, en hopelijk blijft dat zo!

Ron

Lid

Ik herken me ook niet in de kritiek.

Mijn O1 uit september 2002 heeft nu 98000 gelopen. Hij is in bijna 4 jaar precies 4 keer bij de dealer geweest. 3 keer voor de beurten (30, 60 en 90 duizend) en 1 keer voor de eerste APK vorig jaar.

Kortom de meest probleemloze auto die ik ooit gehad heb.

VEEJAY

Forumguru

Mijn Toledo was vrijwel zorgeloos, dankzij de O2 ben ik een bekende bij de dealert.

-Ook weet ik nu alles van motorolie af...
-Helaas veel gezeur met de aftermarket xenons.
-draagarmen kraken nog steeds (2 keer teruggeweest)
-2x per jaar vocht in de koplamp.
-Haperende cruisecontrol

...

maar ik vind het nog steeds een toffe auto
24.gif

Maar met wel merk heb je niet iets. Ik heb zelf 8 honda's gehad en die voldeden prima....op om de twee jaar een nieuwe radiatoer na, altijd vochtig van binnen bij regenachtig weer, slapppe stoelen na 50000 km enz, enz...maar toch ligt mijn hart daar nog (met een CRX 240 km op de autobahn vergeet je nooit weer) Daarna een Golf 3 gekocht...moest ook zo goed zijn, jaja. Toen ik op een zaterdagavond ergens in de rimboe iets uit de kofferbak wou pakken, sloeg hij op vergrendeling !!!!! En de zogenaamde hoge inruilprijs....ook weer een jaja.

Rij nu een Seat Leon Tdi die wel voldoet, maar ook daar heb je soms wel iets mee, wat niet altijd uitkomt.

Wat mij wel opvalt is dat veel forum bezoeker het vaak hebben over "het op aanraden van collega's ed"en dat versterkt mijn vertrouwen in Skoda, die ik overigens nu vrijdag mag ophalen.....we wachten af.....de komende kosten zijn dan overigens voor de leasemaatschappij (en die rade me ten sterkste een Renault af !!!)

Matra_Murena

Actief lid

Ik heb mijn O2 nu ruim een jaar en al 72k weggetikt. Geen slechte ervaringen gehad.. Gelukkig maar. Volgens mij kan je bij elk merk pech hebben met je wagen, het is belangrijker wat eraan gedaan wordt als er eens wat is. Ik zelf had (als enige minpunt) een rammel in de wagen wat een los scherm te zijn in mijn wielkast. Dit heeft de dealer na lang zoeken (logisch) perfect opgelost! Da's toch fijner als dat je met een Lupo bij de VW delaer komt met de klacht dat het gaspedaal blijft hangen en vol gas blijft geven en er gereageerd word dat dat een bekend probleem is inderdaad maar niet zo belangrijk..... Je zal maar net wegrijden en een auto vlak voor je hebben ofzo....

Maar goed voor mij dus wel een neiuwe Skoda als het kan de volgende keer, zeker als ik mijn wagen met de wagens van collega's vergelijk! (in dezelfde prijs-categorie natuurlijk)

VEEJAY

Forumguru

Helemaal waar Matra_Murena, het is denk ik de service van de dealert die een hoop goedmaakt! Bij de VW dealert wilde ik vroeger al niet meer te komen (had een GolfIV tdi), dan krijg je toch minder lol met je wagen.

Swiebertje

Nieuw lid

xyxthumbs.gif

Nog geen probleem gehad, ik denk dat ik de dealert pas bij 30.000 k ga ontmoeten. Na 14 jaar VW golf de beste wagen tot nu toe.

zolang de auto industrie de koper als testrijder gebruikt zal ieder merk slechte auto's maken.

als wij als consument deze extra doorontwikkelingskosten willen dragen krijgen wij een betere en storingsvrijere [ dus niet geheel] auto.....

maar po;lemen zijn er in he eerste stadium toch altijd.

dit is toch de exacte reden waarom een superb zo goed is, het is een doorontwikkeling van meerdere jaren praktijk [lees klanten] ervaring.

JeroenvdBerg

Nieuw lid

Laten we in ieder geval objectief blijven. Veel mensen die nog nooit een nieuwe Skoda heben gereden, zijn geneigd wat negatief en bevooroordeeld te reageren op Skoda's. Aan de andere kant moeten de bezoekers van dit forum Skoda's ook niet alleen maar de hemel in prijzen. Als er wat aan mankeert, dan mag dat gezegd worden. Wel vind ik het jammer dat sommige mensen smullen als weer even lekker kunnen zeuren over iets waar ze wel een beeld van hebben, maar geen daadwerkelijke praktijkervaring (zoals het rijden in een Skoda).

</font><blockquote><font class="small">Citaat: biggs</font><hr />

[knip]Skoda, die ik overigens nu vrijdag mag ophalen

[/ QUOTE ]

Ik ook, en ook een Business Edition. Lijkt erop alsof we de eerste op dit forum zijn.
grin.gif

LenK

Forumguru

Ik ben benieuw wat er dit jaar in de Autoweek Tevrendenheidstest komt. Ik ben bang dat Skoda niet meer zo hoog zal eindigen dankzij de kinderziekten van de O2 (?) of omdat de dealers wat minder aardig worden (?).
Wanneer komt ie uit trouwens?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

Da's toch fijner als dat je met een Lupo bij de VW delaer komt met de klacht dat het gaspedaal blijft hangen en vol gas blijft geven en er gereageerd word dat dat een bekend probleem is inderdaad maar niet zo belangrijk..... Je zal maar net wegrijden en een auto vlak voor je hebben ofzo....

[/ QUOTE ]
Dit effect is bij de polo GTI standaard schijnt
1819.gif

Daniel

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: duiker</font><hr />

Dit effect is bij de polo GTI standaard schijnt
1819.gif

[/ QUOTE ]

Ja ik vond die reclame's óók best grappig.

snake

Nieuw lid

toch liever een golf....(ik heb al genoeg schit gehad aan mijn fabia,en het houd maar niet op)
407.gif
407.gif
407.gif

Bovenaan Onderaan