"Skoda = slecht merk"

tenham

Nieuw lid
Re: \"Skoda = slecht merk\"

Rij nu bijna 4 jaar in een O1, LPG. Deze week 140000 op de teller. Naast een defecte waterpomp nog nooit iets mee gehad. Prima auto en de opvolger verwacht ik in week 37. O2 business Edition met duo onyx en nexus.

snake

Nieuw lid

ik heb al een keer een verhaal over mijn auto geschreven hier ergens op de forum maar oke, 3 keer water in de auto,tijdens het inhalen moter uitgevallen,tikend geluid onder de moter kap(kap van distributieriem was kapot sloeg tegen de riem op)ik kreeg als antwoord van verkoper het zijn de kleppen die je hoord omdat de moter nog koud is,stroom voorziening niet in orde,en nu oxidatie op de moter en printplaat van de elc ramen.....bedankt voor de skoda toch liever een golf

Hetzer

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: snake</font><hr />

ik heb al een keer een verhaal over mijn auto geschreven hier ergens op de forum maar oke, 3 keer water in de auto,tijdens het inhalen moter uitgevallen,tikend geluid onder de moter kap(kap van distributieriem was kapot sloeg tegen de riem op)ik kreeg als antwoord van verkoper het zijn de kleppen die je hoord omdat de moter nog koud is,stroom voorziening niet in orde,en nu oxidatie op de moter en printplaat van de elc ramen.....bedankt voor de skoda toch liever een golf

[/ QUOTE ]

tja dat is ook gewoon [piiieeep]!!!, ik heb nu al mijn tweede Fabia en eigenlijk alle 2 zonder gebreken, aan de kilometers ligt het niet , die rij ik namelijk genoeg.

crazy.gif
En je zegt voor mij geen Skoda meer , meer liever een Golf!!
Bijna mijn hele Familie rijd Volkswagen of Vw gerelateerd, een neef van mij staat ook wekelijks bij de dealer met zijn Touran, mijn schoonmoeder heeft telkens problemen met haar Polo (airco en ruitewisser-motor) Ook heeft de oom van mijn vrouw een eigen bedrijf, en heeft daar aardig wat VW-lease en bedrijfsauto's rondrijden ook daar niet zonder grote gebreken!

Dus ik denk persoonlijk niet dat het aan het merk ligt.Ik denk trouwens dat ze nergens meer ECHT slechte auto's maken, je kunt denk ik wel gewoon ,net zoals jou ,echt pech hebben met een auto!!
407.gif

Matra_Murena

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: snake</font><hr />

[/ QUOTE ]

Even voor de duidelijkheid.... De printplaten, motor, ramen etc van een Golf zijn identiek aan die van een Octavia dus de kans dat dit bij een Golf gebeurd is gelijk aan de kans dat dit bij een Octavia gebeurd. Verschil zit hem in de vormgeving, ruimte en afwerking. En als je in alletwee een proefrit maakt kan je niet anders dan beseffen dat een Golf V slecht afgewerkt is!

(Nee geen oogkleppen op voor de azijnzeikerts onder ond maar een realistische kijk op de wagens waar ik in heb mogen rijden)

LenK

Forumguru

Binnen de VAG merken is er toch wel degelijk kwaliteitsverschil.

Je hebt wel dezelfde technische bestanddelen, maar alle zaken die met uiterlijk te maken hebben zijn eigen. Deze onderdelen worden apart bedacht, gekozen, gemaakt en gemonteerd. En dat laatste: behalve de kwaliteit van de materialen is de het in elkaar zetten ook zeer bepalend voor de kwaliteit(-beleving).

Seat wordt de laatste tijd bijvoorbeeld afgekraakt vanwege de materiaalkeuze en afwerking. Dat komt dus niet omdat er VW onderdelen inzitten, maar door juist door die unieke elementen.

En last but not least, de suggestieve gedachte: het is duurder dus het is beter. Iemand in een Audi zal nooit zeggen dat ie hem heeft omdat er mee kan pronken, nee die zegt dat de kwaliteit zo hoog is.

SkodaMan

Actief lid

Autofabrikanten delen de markt in naar sociaal-demografische segmententen en passen daar hun producten op aan. Het positioneren van een merk hangt dus af van de doelgroep. VAG heeft misschien wel het breedste aanbod van het hoogste segment (Audi A8) tot aan de kleinste Seat.

VAG zal nooit bewust een mindere kwaliteit kiezen voor een bepaald merk of model maar wel duurdere of goedkopere. En zelfs binnen een model is er nog een groot verschil tot en met de dubbele prijs. Een instapmodel voor bijvoorbeeld € 20.000 en een topmodel voor € 40.000. De uitrusting gaat vaak in drie stappen, instap, midden en luxe. Er is altijd een overlap in prijs naar een boven- of onderliggend model.
Zo kan een klant binnen een merk groeien en met hetzelfde budget kiezen tussen een fully-loaded model A en een kale B.

VAG werkt met platforms waarbinnen de bodemplaat en wielophanging bepalend zijn. Tegenwoordig is een dwarsgeplaatste motor en voorwielaandrijving het populairst in de kleine en middenklasse. Daarnaast spelen binnen het platform de motorkeuze, versnellingsbak, motormanagement en periferie-controller. Het platform wordt gedeeld door de hele groep. Het heeft geen zin een slechte en een goede versnellingbak te monteren want dit slaat terug op de hele groep. In feite wordt bijvoorbeeld een motor in een Seat verkocht voor € 5000. Diezelfde motor wordt in een Audi voor € 8000 verkocht omdat er op Audi's gewoon meer wordt verdient. Je betaald dus voor het imago een hoop geld meer.

Ter vergelijking: Tele 2 besteedt gigantisch veel geld aan reclame en is maar iets goedkoper dan KPN. Voor bel1601 en 1609bellen maken ze geen reclame maar zijn die absoluut het goedkoopste. Zo pakken ze toch de hele markt en de Tele 2 klanten betalen zelf voor al die dure reclames. Marketing is leuk.

VAG groep heeft ook nog een beter (lees: duurder) paradepaardje hoor.

De Bently's....

rickske

Actief lid

Toevallig stond er gisteren bij ons in de krant een onderzoek van het gerenomeerde JP Power dat in Duitsland is uitgevoerd over de tevredenheid van 22000 Duitse automobilisten en ziehier het resultaat met achter het automerk de score op 1000.

1 Toyota 851
2 Honda 838
3 Mazda 834
4 Subaru 823
5 Volvo 823
6 Mitsubishi 821
7 Audi 814
8 BMW 814
9 Daihatsu 806
10 Skoda 803
11 Mercedes 799
12 Mini 798
13 Opel 798
14 Ford 795
15 Alfa-Romeo 792
16 Nissan 787
17 Hyundai 786
18 Renault 785
19 Citroën 780
20 Peugeot 780
21 Seat 776
22 Kia 774
23 Volkswagen 773
24 Fiat 770
25 Chrysler 764
26 Suziki 758
27 Smart 756
28 Daewoo 736

Wat er verder nog opvalt in dit artikel is dat de merken die een slecht resultaat halen het belang hiervan dit proberen te relativeren door te zeggen dat de studie slecht is uitgevoerd en dat VW zeer slecht scoort omdat de Duitsers heel hoge verwachtingen hebben over hun eigen merken en er dan ook zéér kritisch zijn.
Volkswagen haalt zelfs niet eens het gemiddelde,terwijl dochterondernemingen Audi an Skoda wel goed scoren,merk ook het slechte resultaat van Nissan op dat volgens het onderzoek het resultaat is van de samenwerking met Renault.

Fabia

† In Memoriam

</font><blockquote><font class="small">Citaat: rickske</font><hr />

Wat er verder nog opvalt in dit artikel is dat de merken die een slecht resultaat halen het belang hiervan dit proberen te relativeren door te zeggen dat de studie slecht is uitgevoerd en dat VW zeer slecht scoort omdat de Duitsers heel hoge verwachtingen hebben over hun eigen merken en er dan ook zéér kritisch zijn.
Volkswagen haalt zelfs niet eens het gemiddelde,terwijl dochterondernemingen Audi an Skoda wel goed scoren,merk ook het slechte resultaat van Nissan op dat volgens het onderzoek het resultaat is van de samenwerking met Renault.

[/ QUOTE ]

Dezelfde reacties zie je ook na de Autoweek tevredenheidstrofee. De merken die als slecht uit de bus komen bagetaliseren het onderzoek ipv eens goed naar hun eigen organistatie te kijken.

Wij hebben nu sinds een jaar een Skoda 01 op LPG, nog niet echt problemen mee gehad, behalve op vakantie in Tjechië, toen was er een lampje stuk. Wij naar de Skoda fabriek in Vrchlabi gegaan (we zaten er minder dan 5 km vandaan op een camping).
Daar zijn we netjes te woord gestaan in het Duits (vrijwel perfect duits voorzover wij nederlanders duits kunnen en kennen) door een man in 3-delig pak. We hebben koffie gehad en een koekje. De monteurs hebben onderzocht en een nieuw lampje ingebouwd. Deze service+onderdelen van top kwaliteit koste ons SLECHTS Kc 18! 18/28= €0,64!!!! Om van te lachen gewoon!

En dan onze Hyundai H200, echte oosterse kwaliteit...
Voor €2000 gekocht, binnen 1 jaar €5000 aan reparaties en toen voor €100 (al stervend, rokend, hobbelend, schokkend e.d.) verkocht aan de sloop.
Dan weer problemen met de krukas, dan weer de distibutieriem, dan weer de koppakking dan weer dit en dan weer dat.

Nou weet ik dat Skoda ook niet perfect is, en Hyundai ook goeie auto's maakt, maar na zo'n afknapper als de H200 maakt zo'n Octavia Combi toch alweer een heleboel goed.
24.gif

LenK

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Sandertjuh</font><hr />

En dan onze Hyundai H200, echte oosterse kwaliteit...
Voor €2000 gekocht, binnen 1 jaar €5000 aan reparaties en toen voor €100 (al stervend, rokend, hobbelend, schokkend e.d.) verkocht aan de sloop.

[/ QUOTE ]
H200 is een busje/bestelwagen, je weet natuurlijk niet hoe die afgeragd en/of slecht onderhouden is, dus het vergelijk vind ik niet echt objectief.

blackczech

Actief lid

Met Skoda nog geen problemen gehad !!
Mijn volgende zal terug een Skoda zijn ook al werk ik nu bij Nissan !!!!!
Grtzzzzz

Bovenaan Onderaan