Skoda start niet meer ;-(

Gieliovd

Forumguru
Nou tussen de regenbuien door de startrelais gevonden!
Zit gewoon bovenop de startmotor.... Ziet er niet uit alsof deze kapot / gesmolten is.

Heb net Cordaad (Spijkenisse, reviseert startmotoren) gebeld en die zei dat met dit type motor ook de motorsteunen verwijderd moeten worden als je de startmotor wilt verwijderen!?!?

Las hier op het forum dat dit echter vrij simpel gaat door 2 bouten/moeren los te draaien! Wat is nu waarheid?????

Kost trouwens bij Cordaad 160 eurie voor een andere startmotor, met inruil van mijn kapotte! Ga ook niet verder lopen klooien, breng de auto morgenvroeg naar Cordaad om de startmotor te laten vervangen, omdat het voorlopig nog kloteweer blijft en ik geen zin heb om zeiknat geregend te laten worden!!!

Roel

Lid
Ik kan er maar één bedenken: de wegenwacht of Skoda Mobiliteit bellen en de auto naar een garage laten vervoeren. (Kan een dure grap zijn!!!).

Gieliovd

Forumguru
Er is geen manier om hem te starten, behalve aanduwen.

Anders wordt het inderdaad wegenwacht/mobiliteitsgarantie inschakelen.

Anders gewoon laten trekken door een kennis, mits niet te ver.

Heb je nog geluisterd of het relais zo hoog piept?

Nouja, je laat hem toch al vervangen. Je krijgt dus een revisiemotor begrijp ik?

Er is geen manier om hem te starten, behalve aanduwen.

Anders wordt het inderdaad wegenwacht/mobiliteitsgarantie inschakelen.

Anders gewoon laten trekken door een kennis, mits niet te ver.

Heb je nog geluisterd of het relais zo hoog piept?

Nouja, je laat hem toch al vervangen. Je krijgt dus een revisiemotor begrijp ik?

Zo, de Octavia start weer :yeah:
Vanmorgen de buren en m'n vrouwtje laten duwen en toen naar Spijkenisse gereden. Iets meer dan een uurtje werk (bleek achteraf toch alleen maar 2 bouten te zijn) Volgens die man was de startmotor echt overleden, gaf geen kik meer, ook niet rechtstreeks!

zit nu een nieuwe startmotor in(ziet er nieuw uit althans...). Kosten totaal EUR 248,- incl. BTW en arbeidsloon.

Het hoge piepen ben ik vergeten opnieuw te checken...

In ieder geval bedankt voor jullie raad en ondersteuning!!

haha sorry dat ik dit topic nu pas lees want had er wel antwoord op gehad.
maar dat maakt nu niet meer uit :1761:

dus er nog susex mee :yeah:

JEROEN

Gieliovd

Forumguru
Dat is een loze opmerking, zou je alstjeblieft alsnog willen vertellen wat volgens jij het probleem zou zijn geweest?

We waren er al snel uit denk ik, dus wat kun jij ons wijzer maken voor de toekomst?

Top dat jij weer mobiel bent.

edit: ik verwijs dus naar Jeroen Doli.

Dat is een loze opmerking, zou je alstjeblieft alsnog willen vertellen wat volgens jij het probleem zou zijn geweest?

We waren er al snel uit denk ik, dus wat kun jij ons wijzer maken voor de toekomst?

Top dat jij weer mobiel bent.

loze opmerking neem ik aan niet voor mij?
In elk geval was de startmotor echt overleden! Ze hebben nog het nog getest, maar nada! Deed helemaal niks meer :mad: Relais was niet kapot, dus echt de startmotor. Weet niet hoelang zo'n startmotor mee gaat, maar deze heeft toch dik 250k gelopen! waarvan in elk geval bijna 4 jaar lang dat ie overenthousiast is.

Kan nu vast weer 7 jaar verder :cheer::cheer:

Gieliovd

Forumguru
Zie mijn edit, was gericht op Jeroen Doli.

Met 250k kun je zulke dingen wel rechtvaardigen ja. Jij redt het weer een heeeeele tijd!

joergarms

Senior Member
Startmotor is dood!!
Waarschijnlijk blijft je bendix hangen, (schuifbaar tandwiel op as)
Deze maakt ook de hoofdverbinding met de accu, dus dan blijft er continu stroom lopen, vandaar dat ie nu niet meer starte.
Dat piepgeluid is gewoon een teken dat je accu zo goed als leeg is.
Die tik op de startmotor wil weleens helpen, maar dat is meer het geval als de startmotor niet rond komt, dan kan het laten "schrikken" van de motor ervoor zorgen dat ie weer een slag in de rondte draait, maar uit jouw verhaal begrijp ik toch eigenlijk wel dat je een revisie-startertje nodig hebt.
Succes ermee

Gieliovd

Forumguru
Ik dacht inderdaad ook aan de bendix. Die zal hoogstwaarschijnlijk vastgeslagen zijn. En dat heeft ook een logische reden met die KM stand en als hij al 4 jaar nadraait.

Daar had die man het over ja de Bendix! Kon net niet op dat woord komen :crazy:

Wat ik kon zien is er een splinternieuwe ondergekomen! Niks geen beschadigingen, dus volgens mij ook geen revisiesetje...

Wel fijn dat ik 's avonds belde en de dag erop gelijk 's morgens kon komen. Uurtje was het gefixt!!!

Is trouwens m'n eerste startmotor in heel m'n actieve autorijloopbaan;) Nu kunnen we lekker verder crossen! Hoop dat de motor nog net zolang meegaat als de nieuwe startmotor, dan doe ik het goed denk ik maar!

Bovenaan Onderaan