Skoda Superb 2.8 V6

Kanerr

Forumguru
DHL heeft echt een update manier wat om te janken is. Heb al meer dan 3x gehad dat het pakket werd bezorgd waar er bij de t&t stond dat hij nog bij het sorteercentrum lag. Dusja even wachten denk ik :)

Edwinz

Forumguru
Alleen nog even zien hoe ik m'n airbag lampje uit krijg.
Stekker weer goed aangesloten in het dashboard kastje, airbag off knippert niet meer op m'n dashboard, maar de melding bij m'n teller blijft staan.
Met Torque Pro is het niet uit te lezen:pieker:

Vanmiddag even 15min mn accu polen los?:pieker:

20201209_050152_compress39.jpg

P.S.
M'n klok moet ook nog even een uur terug gezet worden:D

en... wat een timing... voor het eerst vandaag de ruiten bevroren aangetroffen... Wat een geluk dat de kachelmotor er gisteren in kon..:yeehaa:

Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Heb ergens nog wel een VCDS kabel liggen, maar deze was volgens mij niet uit Nederland:pieker: Of dat gaat werken op m'n laptop geen idee..

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij zou die melding moeten kunnen resetten met VCDS / OBD Eleven.
Je kunt ook even de dealer bellen en vragen wat het bij hen kost om het te resetten.

Maar goed bezig met het behoud van deze Superb! :dankje::thumbsup:

Tees

Donateur
Melding resetten kost bij de dealer meestal rond de 25 euro (behalve als je een goede klant bent, dan doen ze t wel eens als service)

Edwinz

Forumguru
Toch nog maar eens zien of ik die VCDS Kabel werkend krijg dan.

Houd graag de centen in m'n zak als het even kan:D:tongue:.

Voor Skoda ben ik niet echt een goede klant, doe bijna alles zelf en onderdelen haal ik uit Duitsland..

Edwinz

Forumguru
Betreft ploffende airbags had ik inderdaad al iets gelezen.
Mooi buiten de auto staan tijdens resetten dus:D.

Maar ging om het volgende:
upload_2020-12-9_9-14-6.png

Tees

Donateur
Dat is de reden dat ik een paar jaar terug maar naar de garage ben gegaan om m'n ABS lampje te resetten (ik had een standaard foutlezer/resetter) en durfde dat niet aan toen. Nu ik een OBDeleven heb zou ik t wel gewoon doen denk ik.

Edwinz

Forumguru
Ik ga er nog heel even erg goed over nadenken.
Ook eens zien of ik op de gemaakte foto's een onderdeelnr kan zien van mn airbagunit.

Edwinz

Forumguru
Heb eens tussen m'n foto's gekeken. Ik zie op de gele sticker van m'n airbag (bijrijderskant/dashboard) het nummer: 30341238B (als ik via google zoek kom ik uit op 3B0880204H)

Bovenaan Onderaan