Skoda Superb 2.8 V6

Edwinz

Forumguru
hehe ooooit wel.

maar tot die tijd van deze S1 genieten, want zo erg is het nou ook weer niet allemaal :D

Kan niet wachten tot de kleine geboren is, heb ik weer even de tijd om de auto even stil te laten staan (onderhoud).

P.S.
3 weekjes vrij en dan einde zomer nog eens...:yeehaa:

Edwinz

Forumguru
@Erik_NL de VWdakdragers eindelijk eens gemonteerd, ze passen mooi!
20210623_052944_compress86.jpg

Als het allemaal gaat lukken, dan wordt het toch met de S1 op vakantie naar Duitsland. Kunnen we ook eens zien hoe die in de bergen rijd.

Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Ben benieuwd hoe goed auto’s van hulpdiensten nog zijn, na de mishandelingen van vol gas naar een oproep met koude motor. Wel weer goed dat deze Polizei-afdeling een atmosferisch blok koos met de heerlijke V6 :thumbsup:

Edwinz

Forumguru
haha die gedachte kwam ook op bij mij. Het is wel 1 van de goedkopere.... Zegt toch misschien ook iets.

Wel mooi om te zien uiteraard. Zag ze in het Eifelgebied met een station rijden en heel zachtjes ging dat niet:D (had toen nog mn audi a4 2.0 station).

Edwinz

Forumguru
Auto begon opeens te stoteren, ploffen met gasgeven, vermogen viel opeens weg en lampje erbij...

Bougies omgegooid... en maar op de juiste Nm vastgezet (zaten te los).

Oude waren diverse soorten, nu mooi 6 dezelfde erin
20210912_232012_compress25.jpg 20210912_233440_compress12.jpg 20210912_234858_compress98.jpg

Bijlagen

• 20210912_233440_compress12.jpg
    20210912_233440_compress12.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 43

Tees

Donateur
Is t daarmee opgelost? Klinkt wel alsof ze dan héél erg te oud waren, als je daar zulek symptomen van krijgt.
Sowieso, verschillende soorten erin geeft aan dat er iemand bezuinigd heeft op t onderhoud, bougies vervang je normaliter allemaal tegelijk.

Edwinz

Forumguru
Is t daarmee opgelost? Klinkt wel alsof ze dan héél erg te oud waren, als je daar zulek symptomen van krijgt.
Sowieso, verschillende soorten erin geeft aan dat er iemand bezuinigd heeft op t onderhoud, bougies vervang je normaliter allemaal tegelijk.
Denk dat ze inderdaad erg oud waren,
Het zou wel vervangen zijn,
Aan het luchtfilter was toen wel te zien dat deze vervangen was.

Maargoed, gisteren eens een klein stukje gereden, vandaag een langer stuk naar werk en gaan het dan beleven of het echt weg is.

Edwinz

Forumguru
Vanwege de verschillende bougies? Dit had ik nou niet zo verwacht, de auto zou jaaren lang door de verkoper onderhouden zijn (garagist..) voor zijn "schoonvader" ofzoiets..... (heb ook nog filters liggen, ga het weekend ook nog eens alle rubberen slangen nalopen)

of zie je nog meer vanaf het fotootje zodat ik dat kan aanpakken?:D

P.S.
kan me nog herinneren dat de secundaire pomp ook niet juist was aangesloten op de luchtfilterbox.

P.P.S.
Ik ga deze ook nog eens nakijken:

Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru

Vandaag ritje Amsterdam, Piet Hein tunnel dicht dus een stuk door oost gereden en echt alle stoplichten op rood.
Het was goed opletten, maar ik voelde soms nog een inieminie hikje bij het stoplicht, dus de tempsensor eens goed nalopen.

Edwinz

Forumguru
Alvast maar besteld...
En dan eens zien of dat alles is...

Benzinefilter gaat ook nog vervangen worden,

Zojuist ook van amsterdam naar almere gereden met de tiptronic handmatig.. ding rijd als een trein... alleen bij het stilzetten, stationair.. lichte hikjes... verbruik zakt dan bv af naar 1.6l/h, hikje en weer naar de 2.0l/h.

Zou bijna ook nog willen kijken richting de LMM of de lambda

Screenshot_20210913-225054_Acrobat for Samsung.jpg

Edwinz

Forumguru
Nou,
Probleem gevonden,
Als dit het dan echt gaat zijn dan ben ik blij dat het niet erger is:D

Vandaag bougiekabel 5 met bougiekabel 3 compleet omgewisseld. Het probleem verplaatste zich zowaar richting cilinder 3:D:dankje:.

Dus hard op zoek naar bougiekabel nr 5 of 3.. zijn toch even lang. Zodat ik vanavond gewoon met de auto naar het werk kan.

Anders wordt het toch bestellen zodat t morgen ergens binnenkomt. Geen tijd voor leveringen uit Duitsland:(
Screenshot_20210915-151336_Gallery.jpg

Bakkertje

Forumguru
Nice @Edwinz maar zie ik het nu goed doet ie gemiddeld zo'n 24 liter op 100 km? Dat is iets meer dan 1 op 4..?? Heb je zo'n zware rechter voet of regelmatig last van krampen?

Bovenaan Onderaan