Skoda superb combi nieuwe koplampen

Kempes

Forumguru
Dat is opmerkelijk want ik ken zat voorbeelden op dit forum en daarbuiten waarbij een xenon lamp is defect geweest...je kan deze lampen overigens prima zelf bestellen en vervangen...600 euro slaat nergens op..

Een moderne xenon lamp gaat trouwens gemiddeld 3000 uur mee..daar moet je dik over de 200k aan kilometers mee kunnen komen. Maar zoals bij alle electronica is er wel een deel van de lampen die veel eerder overlijden.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Kempes

Ahzo hier nog niets van gelezen, ook niet specifiek naar gezocht, ik ken enkel mensen die hun Xenon nog nooit defect is geweest, en een google zoekactie levert ook vooral reacties op met mensen die het nog nooit vervangen hebben. En zoals ik al zei veel hangt af van gebruik, met de lichten op automatisch en een dagelijks traject met veel viaducten en dergelijke zullen ze het sneller begeven.

Eltjo

Forumguru
> € 600 was een xenon koplampbehuizing (excl. van allerlei modules en lampen) voor mijn auto.
Nu gezakt naar nog slechts € 400 !!
Ca. € 40-50 had ik in mijn hoofd voor de xenonlamp zelf.
Inmiddels zit ik bij > 10 jaar oud op de 265 dkm, dus zou er aan kunnen komen dat een lamp stuk gaat.

Ik rij wel door zonder reservelamp(en) totdat er een het niet meer doet en zal ik tegen die tijd eens kijken of het de lamp is of de aansturing. Hopelijk brandt er dan nog eentje om uit te wisselen en tot diagnose te komen.

@JeSko ziet er inderdaad ook goed uit, en is een pak goedkoper. Bedankt voor de info, maar voor de welke zou ik dan het beste gaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

eriktv

Forumguru
Ik heb destijds wel nieuwe xenon lampen erin gezet Eltjo, was ietsje feller en witter en ik vind het fijn om reserve (=de oude) bij me te hebben. Er gaat er vast een keer net één kapot als ik net midden in de nacht naar Tsjechië rijd :)

JeSko

Forumguru
@Cuupke

Ik zie net dat je eronder alles kan aanvinken, dus naast dimlicht ook nog grootlicht en mistlicht kan aanvinken. Maar jij hebt de facelift net zoals ik, op de foto word enkel de gewone SuperB 2 afgebeeld, nu twijfel ik sterk of deze set wel gaat passen.

Eltjo

Forumguru
@eriktv Daar zit wat in hoewel dan 's nachts zo'n lamp uitwisselen dan ook geen pretje is.
Voordeel, je rijdt dan wel naar de auto's thuisland toe.

brepus13

Forumguru
@JeSko ziet er inderdaad ook goed uit, en is een pak goedkoper. Bedankt voor de info, maar voor de welke zou ik dan het beste gaan........

gewoon even kijken welke koplamp fitting je nu hebt (H7?) in die maat bestel je de xenon set. Verder zijn al
Die setjes plug and play. Je moet alleen een gat boren in de afdekkap. Verder gewoon stekkertjes aansluiten. (Bij sommige auto’s heb je een adapter stukje nodig)

je hebt 2 categorieën. Goedkope(re) sets en echt dure. Alles wat er qua prijs tussenin zit valt onder goedkoop. De goedkopere gevallen komen nagenoeg allemaal uit China dus waarom dan 90€ betalen voor een setje die je voor min der dan 30€ uit China kan halen?

er is natuurlijk wel verschil met de duurdere sets zoals van Hilox en voorheen Pilot. Dat zit kwalitatief beter in elkaar met bijvoorbeeld metalen lamp voetjes en andere bekabeling. Persoonlijk plaats ik alleen xenon of led in koplampen waarin een lens zit. Hier krijg je een mooi lichtbeeld mee en ziet er redelijk origineel uit. In normale koplampen zou ik het niet doen omdat het gewoon veel feller is voor je tegenliggers maar goed dat is mijn mening.

succes, de keuze is reuze. En vwb het installeren stelt het weinig voor.

Bovenaan Onderaan