de vertaling van het niet te vertalen (maar de zinnen zijn zeer cryptisch)
Vertaling van het Zweeds in het Nederlands
Twee weken geleden schreven we over de ramp voor de Skoda Superb (zie links hieronder) wanneer we de grote mid-range-test voor de komende editie van de World Technology had. Toen we de auto reed in gekrengd uitwijkmanoeuvre testband van de velg, nog voordat de traction control systeem de tijd gehad om te gaan werken. Het was geen toeval, het dek verleiden door alle vijf keer testen op verschillende gelegenheden.
Skoda reageerde snel en stuurde een delegatie van technici uit de Tsjechische Republiek, in principe, vestigden zich op de technologie wereld testbaan buiten Nyköping. Diverse tests werden uitgevoerd en uiteindelijk geconcludeerd dat de fout was dat de auto was te zwaar en ten onrechte gesteld dat de fabriek bandenspanning bij maximale belasting.
Nu gaan de fabriek met nieuwe aanbevelingen.
- Voor het geteste model, hebben we de aanbevolen spanning bij maximale belasting van 0,1 bar verhoogd op zowel de voor-en achterbanden, "zegt Marcus Nordstrom, service coördinator bij het Volkswagen-concern in Södertälje.
De nieuwe aanbevelingen zullen worden verstuurd naar alle Superb eigenaars. Eerst dacht dat Skoda banden plakken gebruikt in vergadering was de boosdoener, maar die theorie is het niet. In aanvulling op de bandenspanning is van mening dat een zekere overbelasting opname.
Technologie World heeft eerder opgemerkt dat veel auto's met een gewicht van aanzienlijk meer dan wat ze moeten doen volgens het kentekenbewijs. Het probleem is vooral auto's met veel apparatuur. Aangezien maxlasten is het verschil tussen massa en massa is de massa in de taak van de beslissing maxlasten. Volgens Skoda is het eigen gewicht van onze testwagen 1594 kg met chauffeur, maar toen we de auto te controleren weegt 58 kilogram weegt meer. Zoals laden we de auto als het moet bestand zijn tegen de maximale onder de logging-gegevens, betekent dit dat de auto's totale gewicht is 58 kg te hoog wanneer we de volledig geladen voordat älgtestet. Een verschil kan verwoestende kracht op de banden, en het onderhoud van wegen. Skoda zal nu informeren van klanten over het gevaar van overbelasting.
- We zullen het verzenden van brieven aan bestaande klanten op die voor maximale belasting en het belang van het rijden niet meer belasting dan toegestaan. Op onverkochte auto's, zullen we de etiketten plakken van instructie boeken waarin we duidelijk dat het eigen gewicht en daarmee varieert tussen maxlasten bilindividerna. Je moet kijken bij de registratie van de auto, "zegt Marcus Nordstrom.
Tegen deze kan worden betoogd dat dit niet het fundamentele probleem op te lossen, doet de fabrikant niet aangegeven het werkelijke gewicht. Zolang het opgegeven ledig gewicht is minder dan de werkelijke, zal er altijd een risico dat de Skoda Superb eigenaren rijden gevaarlijke overbelast, vooral omdat de marges lijken te worden uiterst klein.
- Het is waar, en we zullen verder gaan en de auto onderzoeken gewichten worden berekend, "zegt Marcus Nordstrom.
Skoda is na deze maatregelen tot opheffing van de opschorting van de verkoop Superb met 18 inch velgen. World technologie zal uiteraard nieuwe tests te maken.
OPMERKING: Skoda heeft met de recente aanbevelingen komen dan die welke hieronder worden geschreven. Ontdek de nieuwe aanbevelingen hier.