Skoda te luxueus voor VW!!!

Bothje

Heel gewoon lid
In maart was er al een melding over hetzelfde onderwerp.

We zullen zien wat er uiteindelijk uitkomt, misschien weer wat dure extra pakketten.
 

Captain Hook

Forumguru
Volgens mij was de pre-FL O2 en de huidige S2 zo'n beetje het toonbeeld van luxe binnen het Skoda gamma, wat de grote baas van VAG eigenlijk niet wil. Teveel 'premium' voor je geld, en dat kan marketingtechnisch natuurlijk niet.

Bij de FL-O2 werden er al weer zaken versoberd, ietsie pietsie mindere materialen gebruikt, e.d.

Het begint met logo's die snel verweren, :grin: deurhandgrepen die van hard plastic gemaakt worden, missende zonneklepjes, goedkopere of ontbrekende handgrepen in het plafond, mindere wielkast isolatie, simpelere accu beschermbakjes, weglaten zeefje in ruitensproeier reservoir, etc, etc.

Volgens mij wordt het rubberen hondebot in de bagageklep van de combi's bij Skoda binnenkort vervangen door een touwtje... :winkie:
(scheelt weer een paar euro)
 

sitechris

Donateur
Het zou jammer zijn als Skoda een stap terug moet doen. Het merk is zoveel sterker geworden, de auto's zijn gewoon goed. En dat geldt inmiddels ook steeds meer voor imago van Skoda.
 

corsaar

Senior Member
Je zou zeggen het doel van elk bedrijf of groep is winst maken.
Dan moet je de concurentie met Bv de Fransen aangaan en niet
gaan concureren met een merk onder dezelfde paraplu.
 

vincefra

Actief lid
grappig, maar telkens als deze man zijn beklach doet over skoda, gaat de verkoop omhoog. Denk niet dat hij snel zal ingrijpen want dan dient hij aan een hele hoop mensen uit te leggen waarom ze dan terug minder verkopen ....
 

vincefra

Actief lid
Grappig 2

Telkens als hij zijn beklacht doet over Skoda komt hij in het nieuws ... en gratis reclame is altijd meegenomen zeker
Noch sterker, telkens als hij dit roept maakt hij positieve reclame voor Skoda. (de kwaliteit is te dicht op die van de VW die toch als referentie op de makrt staat voor kwalitaiteve fabricage ... ).

Dat weet hij (of anders is hij slecht omringt) en dus verteld hij dit bewust. De enige zaken waar de VW groepsbaas mee bezig is:
- waar hebben we het meest winst op (skoda ?? en dan in % meerwinst op investering / kost en/of zelfs in effectief bedrag per wagen)
- hoe kunnen we de winst nog verbeteren (sales puch ??)
- hoe dit bewerkstelligen zodat de werknemers dit een goed initiatief vinden (ah ... dat heeft hij dan ook weer goed gedaan)
 

vincefra

Actief lid
corsaar

Politiek is beinvloeding van grote groepen van mensen door leiding te geven ...
grote bedrijven hebben eenzelfde structuur nodig ...

Wat jij versta onder ondernemerschap vindt je terug in familiebedrijven die geen verantwoording hebben aan aandeelhouders en dus hun eigen zin 100% kunnen doen ... VW groep heeft een lichtjes andere constructie ...
 

corsaar

Senior Member
corsaar

Politiek is beinvloeding van grote groepen van mensen door leiding te geven ...
grote bedrijven hebben eenzelfde structuur nodig ...

Helaas mond dit maar al te vaak uit in Demagogie.

Inderdaad ondernemerschap is kleinschalig, zonder aandeelhouders,
het grondbeginsel is gelijk.
 

Constant

Erelid
Dit soort mediaberichten zie ik als een marketingtruuk om de het imago van Skoda (veroorzaakt in de jaren 80-90) te repareren. Als je een nieuwe auto zoekt, dan wil je kiezen tussen 2-3 merken, wat is nou mooier voor VAG dan dat de keuze tussen twee van hun merken is?

In markten waar Skoda pas recent is geintroduceerd (bijv India), wordt Skoda zonder enige discussie gelijkwaardig geacht aan Audi en VW en zit er weinig prijsverschil tussen de merken.
 
Bovenaan Onderaan