Seigersbjorn
Senior Member
Dat was dus ook mijn idee ervanO ja die keren uiteraard wel. Alleen op het overall gemiddelde heeft dat dan geen invloed
Dat was dus ook mijn idee ervanO ja die keren uiteraard wel. Alleen op het overall gemiddelde heeft dat dan geen invloed
Ik heb de mijne 500 toeren meer laten draaien in D omdat ik vond dat hij wat rap in D5 of D6 kwam te staan en dan kon je bijna niet rap optrekken op een baan v 70 km/u. Doordat hij 500 hoger draait is hij dichterbij zijn max vermogen en nu duwt hij dus altijd zijn max 461 nmDSG tuning verhoogt je standaard verbruik ietsjes en dan met name stadsverbruik. Dit omdat je gewoonweg meer toeren draait en in een lagere versnelling rijdt als met de standaard software.
Dit lichte meerverbruik weegt niet op tegen de sneller slijtende koppeling die gelijk een smak geld kost bij vervanging, dus reken maar uit wat goedkoper is......
DSG tuning verhoogt je standaard verbruik ietsjes en dan met name stadsverbruik. Dit omdat je gewoonweg meer toeren draait en in een lagere versnelling rijdt als met de standaard software.
Dit lichte meerverbruik weegt niet op tegen de sneller slijtende koppeling die gelijk een smak geld kost bij vervanging, dus reken maar uit wat goedkoper is......
raar antwoord van Geert. Het moet zijn dat ze van dergelijke type rijders veel negatieve commentaren krijgen ivm verbruik, anders zouden ze dit toch niet zeggen?? Kan erin komen dat iemand met een sportwagen zich minder zorgen maakt over het verbruik.Ik kreeg net dit van DVX:
Beste,
Hartelijk dank voor uw aanvraag.
Hierbij stuur ik u de link waarbij u de motor kan selecteren zo kan zien wat we doen bij deze motor, incl de prijs: http://dvxperformance.com/reprogramming/engine/45/skoda/465/969
Wat de DSG betreft. Wij kunnen dit aanpassen, maar dat gaat ten nadele van uw verbruik zijn.
Persoonlijk zou ik dit laten voor wat het is.
Met vriendelijke groeten,
Geert Decourt
DSG-optimalisatie doen zij niet aan mee blijkbaar..
en toch niet het volle vermogen eruit laten halen?? Kon je nog een beetje harder doorduwenDenk je dat je dezelfde rijstijl gaat hebben ? Ik duw zo hard ik kan alleszins
Van een dsg aanpassing hoeft het verbruik echt niet te stijgen.
De Touran 2.0 TDI (140pk) van mijn vader heeft alleen een dsg aanpassing gehad en deze is zuiniger geworden.. het hangt van je rijstijl af, maar een beter schakelende bak is altijd beter..
Mijn vader is een rustige rijder en de Touran schakelde zo vroeg op (op rotonde naar zijn 3 a 900-1000 toeren) dat deze zwaar onder toeren reed, om vervolgens pas terug te schakelen als je minimaal het gaspedaal half intrapt (iets wat met een rustige nauwelijks gebeurt). Na de aanpassing zit deze veel beter in de power van en schakelt deze ook sneller terug. De wagen voelt ook sneller aan...
Graag zou ik een topic willen starten rond
1/ wie zijn Skoda getuned heeft en welk model
Skoda fabia combi 1.9tdi
2/ bij welke tuner
JDengineering
3/ Welke stage
1
4/ Hoeveel NM en PK + eventuele grafiek
140pk maar nog belangrijker eigenlijk... 320nm's
5/ Jullie ervaringen, bevindingen, positieve- eventueel negatieve ervaringen,...
Alleen maar positief, de fabia trekt als een beer
6/ Hoeveel km jullie al met de getunede wagen gedaan hebben
paar duizend
Het is de bedoeling om ervaringen uit te wisselen onder leden die hun wagen laten tunen hebben op verschillende bovenstaande gebieden.
Dat klopt ook zeker, is voor alles slecht...Wat ook slecht is ,door zo laag in toeren te rijden ,het vliegwiel serieus tegen zen tanden krijg.
Ik gok inderdaad dat ze veel reactie gekregen hebben van de familie-auto-rijdende Fabia combi eigenaars.raar antwoord van Geert. Het moet zijn dat ze van dergelijke type rijders veel negatieve commentaren krijgen ivm verbruik, anders zouden ze dit toch niet zeggen?? Kan erin komen dat iemand met een sportwagen zich minder zorgen maakt over het verbruik.
Als je de dsg vervelend vindt schakelen, zou ik de dsg toch aanpassen. Bij mij wordt de dsg zowiezo aangepast. Sportief rijden met een "eco"-automaat s*cks.
Apec biedt nu een air intake aan voor de 2.0 tsi waar je 10 pk mee wint en meer geluid maar das echt totaal overbodig. Grip !!! Das nodigen toch niet het volle vermogen eruit laten halen?? Kon je nog een beetje harder doorduwen
Ik ben heel content van mijn apec tuningVandaag toch maar beslist om de DSG te te tunen, dit bij APEC. Iemand ervaringen mee ? De 1.2 TSI is eerder al getuned bij BR-performance.
als je er zo over denkt, zeker je dsg laten aanpassen. Kost bij dvx iets van 300euro (toch voor mijn dsg-6). Als je niet ver van dvx woont, moet je daar eens binnen springen en de mening van Davy vragen. Is het masterbrain achter dvx. Zal je altijd een eerlijk antwoord geven.Ik gok inderdaad dat ze veel reactie gekregen hebben van de familie-auto-rijdende Fabia combi eigenaars.
Nu ik vind get alleszins de moeite om de bak te laten optimaliseren, want ik heb nu het gevoel dat ik manueel beter schakel dan de dsg-7
Erger mij soms ook aan de onvoldoende grip. Met de michelins al stuk beter maar toch...scherpe bochtjes op boerbaantjes durf ik toch niet meer hard door te gaan en zeker bij nieuwe asfalt (al paar keer redelijk verschoten wat een wagen dan kan doen ... bruine streep in de broek hoor )Apec biedt nu een air intake aan voor de 2.0 tsi waar je 10 pk mee wint en meer geluid maar das echt totaal overbodig. Grip !!! Das nodig
Top, als ik in de buurt ben ga ik er eens horen.als je er zo over denkt, zeker je dsg laten aanpassen. Kost bij dvx iets van 300euro (toch voor mijn dsg-6). Als je niet ver van dvx woont, moet je daar eens binnen springen en de mening van Davy vragen. Is het masterbrain achter dvx. Zal je altijd een eerlijk antwoord geven.